#1
|
||||
|
||||
gti 16v start af en toe slecht
Ik rijd nu een paar weken rond met mijn gti 16v KR uit 86'
maar nu wil hij af en toe slecht starten. als hij koud is (bijv smorgens) start hij meestal gewoon goed. en als ik de motor afzet en bijv 10min naderhand weer start dan is het ook starten en lopen maar nu het volgende, als ik een stuk gereden heb en de motor gewoon op een goede bedrijfstemperatuur is en ik hem af zet dan wil hij af en toe slecht starten, dit is na bijv. een uur stilstaan ofzo. Ik moet dan flink doorstarten en een keer op en af contact zetten voordat hij het doet. Dit is al het geval na bijv. 1 uur stilstaan na een stop in een friettent, maar pas toen ik een keer na school naar huis wilde rijden toen starte hij na 5 uur stilstaan ook erg slecht, en dit terwijl het buiten gewoon 15 graden ofzo was en dat is ook niet egt reclame als er dan allemaal mense in de buurt lopen De motor heeft pas een beurt gehad, alle filters zijn vervangen, alle olie en nieuwe bougies. ook is de motor co afgesteld bij de keuring zodat hij goed stationair liep en een goed co waarde had. Ik heb al wel veel nagedacht over het probleem maar kan eigenlijk niks vinden. in het begin starte hij af en toe slecht maar het komt nu steeds vaker voor ik vind het eigenlijk maar raar omdat hij af en toe wel goed start en als hij koud is meestal ook gewoon goed. een kameraad van mij heeft een corrado met ook een 1.8 16v KR deze zit nu met hetzelfde probleem te kijken, alleen dit blok start ook nog is slecht als hij koud is en loopt dan een tijdje op 3 cilinders ook een raar probleem dus. hij heeft de koudestart injectie nagekeken en die was gewoon goed. Ook heeft hij vorige week de "thermo time switch ecu" vervangen, dit was het ook niet en dit was ook een duur grapje van 100 euro dus ik wil vantevoren eigenlijk zoveel mogelijk oorzaken weet voordat er nog meer onnodige kosten gemaakt worden ik hoor graag de reacties als er mensen meer van weten
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 Last edited by peerke112 : 26-04-2010 at 12:08. |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb met mijn (ex) KR ook wel eens zoiets gehad, al leek dit iets meer op het probleem van je kamaraad. Bij mij helpte het resetten van de computer nog wel eens, vaaral bij verandering van seizoen ging hij slechter starten had ik het idee (maar kan tussen mijn oren zitten). Computer resetten en ik kon er weer een tijd tegenaan.
De computer reset je door de accupolen los te halen en deze enkele seconden tegen elkaar te houden. Ik hoorde toendertijd van veel mensen dat bovenstaande methode nooit een oplossing voor het beschreven probleem kan zijn, maar bij mij werkte het.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#3
|
||||
|
||||
oke dit zal ik straks is effe gaan proberen, het is makkelijk te proberen dus
Quote:
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#4
|
||||
|
||||
Zitten die injectoren voor op de motor niet los?? wilook wel eens gebeuren.
Dan loopt ie ook zo nu en dan na het starten op 2-3 cilinders.. |
#5
|
||||
|
||||
Deze zitten bij mij volgens mij niet los dat ik zo kan herinnere heb ik er een paar maanden geleden al is naar gekeken. maar zal het nog maar is een keer doen dan
bij die kameraad van mij is het dat zoiezo niet, want die heeft er pas ook al nieuwe injectorrubbers in gezet om te proberen.
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#6
|
||||
|
||||
Misschien staat op het K-jetronic systeem niet voldoende druk?? Zou t anders ook niet weten..
|
#7
|
||||
|
||||
Soms is de regeling vd koude start injector in de war en gaat hij volle pijp inspuiten via de koudestart sproeier. Als de klacht zich voordoet gewoon even de blauwe stekker vd koudestart sproeier lostrekken en kijken of het dan wel goed aanslaat.
|
#8
|
||||
|
||||
Als hij in gaat spuiten dan start hij daardoor slecht dan?
en als dit het is, hoe kan ik het dan verhelpen? Quote:
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#9
|
|||
|
|||
Andere bruine sensor[zit onder de ontsteking
|
#10
|
||||
|
||||
Deze heeft die kameraad van mij volgens mij al vervangen maar dit hielp niets
heb trouwens pas ergens gehoord dat je hem uit kunt laten lezen bij de vw garage? iemand hier ervaring mee, of heeft dit verder geen nut Quote:
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#11
|
|||
|
|||
KR is gelukkig gewoon simpel
Is geen mogelijkheid voor Drukaccumulator die lekt Krijgt dan een vaporlock[verdampte brandstof/lucht |