Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-04-2010, 11:53
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default gti 16v start af en toe slecht

Ik rijd nu een paar weken rond met mijn gti 16v KR uit 86'
maar nu wil hij af en toe slecht starten. als hij koud is (bijv smorgens) start hij meestal gewoon goed. en als ik de motor afzet en bijv 10min naderhand weer start dan is het ook starten en lopen
maar nu het volgende, als ik een stuk gereden heb en de motor gewoon op een goede bedrijfstemperatuur is en ik hem af zet dan wil hij af en toe slecht starten, dit is na bijv. een uur stilstaan ofzo. Ik moet dan flink doorstarten en een keer op en af contact zetten voordat hij het doet. Dit is al het geval na bijv. 1 uur stilstaan na een stop in een friettent, maar pas toen ik een keer na school naar huis wilde rijden toen starte hij na 5 uur stilstaan ook erg slecht, en dit terwijl het buiten gewoon 15 graden ofzo was
en dat is ook niet egt reclame als er dan allemaal mense in de buurt lopen
De motor heeft pas een beurt gehad, alle filters zijn vervangen, alle olie en nieuwe bougies. ook is de motor co afgesteld bij de keuring zodat hij goed stationair liep en een goed co waarde had.
Ik heb al wel veel nagedacht over het probleem maar kan eigenlijk niks vinden. in het begin starte hij af en toe slecht maar het komt nu steeds vaker voor
ik vind het eigenlijk maar raar omdat hij af en toe wel goed start en als hij koud is meestal ook gewoon goed.

een kameraad van mij heeft een corrado met ook een 1.8 16v KR deze zit nu met hetzelfde probleem te kijken, alleen dit blok start ook nog is slecht als hij koud is en loopt dan een tijdje op 3 cilinders ook een raar probleem dus. hij heeft de koudestart injectie nagekeken en die was gewoon goed. Ook heeft hij vorige week de "thermo time switch ecu" vervangen, dit was het ook niet en dit was ook een duur grapje van 100 euro dus ik wil vantevoren eigenlijk zoveel mogelijk oorzaken weet voordat er nog meer onnodige kosten gemaakt worden

ik hoor graag de reacties als er mensen meer van weten
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86

Last edited by peerke112 : 26-04-2010 at 12:08.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-04-2010, 12:23
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Ik heb met mijn (ex) KR ook wel eens zoiets gehad, al leek dit iets meer op het probleem van je kamaraad. Bij mij helpte het resetten van de computer nog wel eens, vaaral bij verandering van seizoen ging hij slechter starten had ik het idee (maar kan tussen mijn oren zitten). Computer resetten en ik kon er weer een tijd tegenaan.

De computer reset je door de accupolen los te halen en deze enkele seconden tegen elkaar te houden.

Ik hoorde toendertijd van veel mensen dat bovenstaande methode nooit een oplossing voor het beschreven probleem kan zijn, maar bij mij werkte het.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #3  
Old 26-04-2010, 12:36
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

oke dit zal ik straks is effe gaan proberen, het is makkelijk te proberen dus

Quote:
Originally Posted by Matheo
Ik heb met mijn (ex) KR ook wel eens zoiets gehad, al leek dit iets meer op het probleem van je kamaraad. Bij mij helpte het resetten van de computer nog wel eens, vaaral bij verandering van seizoen ging hij slechter starten had ik het idee (maar kan tussen mijn oren zitten). Computer resetten en ik kon er weer een tijd tegenaan.

De computer reset je door de accupolen los te halen en deze enkele seconden tegen elkaar te houden.

Ik hoorde toendertijd van veel mensen dat bovenstaande methode nooit een oplossing voor het beschreven probleem kan zijn, maar bij mij werkte het.
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #4  
Old 26-04-2010, 12:56
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Zitten die injectoren voor op de motor niet los?? wilook wel eens gebeuren.
Dan loopt ie ook zo nu en dan na het starten op 2-3 cilinders..



__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 26-04-2010, 13:08
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Deze zitten bij mij volgens mij niet los dat ik zo kan herinnere heb ik er een paar maanden geleden al is naar gekeken. maar zal het nog maar is een keer doen dan
bij die kameraad van mij is het dat zoiezo niet, want die heeft er pas ook al nieuwe injectorrubbers in gezet om te proberen.
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #6  
Old 26-04-2010, 13:56
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Misschien staat op het K-jetronic systeem niet voldoende druk?? Zou t anders ook niet weten..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 26-04-2010, 14:39
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

Soms is de regeling vd koude start injector in de war en gaat hij volle pijp inspuiten via de koudestart sproeier. Als de klacht zich voordoet gewoon even de blauwe stekker vd koudestart sproeier lostrekken en kijken of het dan wel goed aanslaat.
Reply With Quote
  #8  
Old 27-04-2010, 08:05
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Als hij in gaat spuiten dan start hij daardoor slecht dan?
en als dit het is, hoe kan ik het dan verhelpen?

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Soms is de regeling vd koude start injector in de war en
gaat hij volle pijp inspuiten via de koudestart sproeier. Als de klacht zich voordoet gewoon even de blauwe stekker vd koudestart sproeier lostrekken en kijken of het dan wel goed aanslaat.
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #9  
Old 27-04-2010, 17:33
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Andere bruine sensor[zit onder de ontsteking
Reply With Quote
  #10  
Old 28-04-2010, 07:56
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Deze heeft die kameraad van mij volgens mij al vervangen maar dit hielp niets
heb trouwens pas ergens gehoord dat je hem uit kunt laten lezen bij de vw garage? iemand hier ervaring mee, of heeft dit verder geen nut

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Andere bruine sensor[zit onder de ontsteking
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #11  
Old 28-04-2010, 17:40
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

KR is gelukkig gewoon simpel
Is geen mogelijkheid voor

Drukaccumulator die lekt
Krijgt dan een vaporlock[verdampte brandstof/lucht
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum