Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-04-2010, 17:28
VWB's Avatar
VWB VWB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 27
Default Vwb

Zoals de titel al vermeld stel ik me eigen hier even voor.
Zoals jullie kunnen zien is me naam hier VWB (volkswagen bug)
echter ga ik uiteraard niet zo door het leven maar is me naam Roy.
Ben 28 jaar oud en kom uit bourgondische Noord-Brabant.

Nu is mijn auto historie ooit begonnen met een Volvo 440.
Hier heb ik helaas geen foto's meer van.
Echter werd ik al vrij snel gebeten door het VAG virus.
Dit resulteerde dan ook in de aanschaf van een Audi A3 1.8T.




Helaas is deze vroegstondig aan zijn eind moeten komen ,


Om vervolgens weer 2 jaar terug te keren naar Volvo en dit dan in de vorm van een zwarte C70 T5.
Aangezien dit geen vag is zal ik jullie niet met foto's daarvan gaan vervelen.
Echter bleef het VAG virus kriebelen en moest de volvo dan ook na 2 jaar trouwe dienst weer plaats maken voor een Audi.
Dit keer viel mijn oog op een 2004 Audi A4 1.8T quattro s-line.






Deze doet tot op de dag van vandaag nog steeds dienst als daily.

Nu 3 jaar later leek het me tijd om maar eens een leuke hobby (mooi weer) auto aan te schaffen.
En aangezien het VAG virus kruipt waar het niet kruipen kan dacht ik zo maar eens rond te gaan neuzen in de volkswagenschappen.

Al snel ging mijn voorkeur uit naar een oud kevertje.
Nu na me eigen zo aardig wat ingelezen te hebben ben ik er zo ongeveer wel uit wat voor type het zou moeten worden.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 1200 of 1300.
(Zeker geen 1302 of 1303 waar deze versies simpelweg mijn voorkeur niet genieten.)
Verder ben ik zoekende naar eentje van "72 of vroeger.
Liefst natuurlijk een pre-67'er maar aangezien ik mijn budget op maximaal 4500,- euries heb vastgesteld heb ik zo'n vermoeden dat deze buiten het door mij gestelde budget vallen.
Ook omdat ik toch wel van plan ben om eentje aan te schaffen die toch wel in redelijke tot goede staat verkeerd.
Dit omdat ik verder niet echt een handige harry ben op het gebied van lassen en dergelijke.
Verder is het ook een vereiste dat het er een gaat worden met de kleine achterlichten.
Dus niet met de zogenaamde olifanten poten.

Nu had ik enkel een vraagje ...
Ik heb zo al aardig wat advertenties bekeken maar het geen ik vaak tegenkom in deze advertenties is:
Vertoont roest op de voorkomende plekken.
Nu mijn vraag , Wat zijn dan eigenlijk precies die voorkomende plekken en zouden jullie dit misschien duidelijk kunnen maken dmv fotomateriaal zodat als ik voor eentje ga kijken ik ook daadwerkelijk weet waar op te letten.
Bij voorbaad dank!

Euhm tja ..., hopelijk heb ik me eigen zo een beetje genoeg voorgesteld en kunnen jullie mij hier enigzins mee opweg helpen.
Enne , mocht een van jullie nu nog eentje hebben staan of weten te staan die aan de eisen voldoet ...
Please let me know.

Met vriendelijke groet ,

VWB

Ps: hopelijk heb ik dit alles in juiste subforum gepost.
Zo niet: Feel free om het te verplaatsen naar de juiste positie!

Last edited by VWB : 16-04-2010 at 11:21.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-04-2010, 18:26
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Welkom! Ik heb de thread idd even verplaatst
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #3  
Old 15-04-2010, 19:18
VWB's Avatar
VWB VWB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 27
Default

mijn dank is meters!
Reply With Quote
  #4  
Old 15-04-2010, 20:40
willemsgti's Avatar
willemsgti willemsgti is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 529
Default

welkom vette bak
__________________
www.classicmk1.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 15-04-2010, 21:52
wobg60 wobg60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 145
Default

welkom Dikke audi man
Reply With Quote
  #6  
Old 15-04-2010, 21:59
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

welkom,mooie audi.

waar roest een kever?
langs de dorpels,wielkastranden,in de kassen,onderkanten deuren,bodem,neus en achterplaat,spatborden.
overal dus,al zijn de daken meestal nog wel hard
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-04-2010, 22:33
VWB's Avatar
VWB VWB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 27
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
welkom,mooie audi

Thanx!
Geld trouwens voor alle

Quote:
waar roest een kever?
langs de dorpels,wielkastranden,in de kassen,onderkanten deuren,bodem,neus en achterplaat,spatborden.
overal dus,al zijn de daken meestal nog wel hard

Hhmmm ... zit iets in natuurlijk! Ma om eerlijk te zijn eigenlijk nie echt het antwoord wa ik op zat te wachten!":S
Klinkt bijna alsof je het me afraad eentje te kopen.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-04-2010, 22:39
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

haha,ik heb er zelf ook een gehad,die was op alle genoemde plekken rot
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #9  
Old 15-04-2010, 23:18
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Kijk alle keverproject hier op het forum maar eens door, je zult alle plekken die Pul net opnoemde tegen komen...

Verder, welkom hier. En waar blijven de foto's van je C70 T5 ?

We kijken hier wel wat verder als onze neus lang is, kijk maar eens naar het japanse topic, of BMW, Opel, Ford topic...
Reply With Quote
  #10  
Old 16-04-2010, 07:28
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Welkom! Nette Audi!

Quote:
Originally Posted by VWB
Nu mijn vraag , Wat zijn dan eigenlijk precies die voorkomende plekken


Ik heb in m'n leven aan één Kever mogen sleutelen, en die had volgens de verkoper roest op de veel voorkomende plaatsen...

Hij had roest overal waar blauw zat... en het was een blauwe Kever. Als 't goed is staat die ook hier op het forum nu, eigenaar is Dr. Low.

Deuren waren rot, achterklep en achterplaat waren rot, schermen waren een ramp, rondom. De dorpels en vloer waren helemaal een drama, rond de ramen was niet alles zuivere koffie meer. Eigenlijk zo'n beetje alles op de kunststof-delen na was zo rot als een zeef.

Dus koop een nette Kever en leg direct wat meer geld neer, of koop een project, en leg al gaande behoorlijk wat geld neer. Voordeel van die laatste optie is dat je de Kever precies zo kunt maken als je hem hebben wilt... als het budget dat toelaat.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #11  
Old 16-04-2010, 10:45
VWB's Avatar
VWB VWB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 27
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
En waar blijven de foto's van je C70 T5

& here you are ...



Heb er thuis nog wel wa meer foto's van. Deze ff vlug van het net getrokken.
Moet zeggen , de pktjes mis ik er wel van ... Deze had er ong. 280 waar ik het nu moet doen met een schamele 167.
Is wa da betreft toch een hele achteruitgang.

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Dus koop een nette Kever en leg direct wat meer geld neer,

Hhmmm ... was eigenlijk niet van plan om meer dan 4500,- neer te leggen.
Ma moet toch wel lukken om eentje in redelijk tot goede staat te vinden voor dat geld. Niet?

Kijk als er hier of daar iets of wat roest op zit is nie zo'n probleem. Tis tenslotte geen nieuwe en als we da dan zo door de jaren heen beetje bij beetje aan kunnen pakken is juist wel mooi! Das zeg maar juist de hobby he! En daarbij een beetje rat is niet erg!
Ma tis in iedergeval niet de bedoeling dat ik er op de snelweg ineens doorheen zak en met me olleke over het zoab schuur bij wijze van spreken.

Last edited by VWB : 16-04-2010 at 12:13.
Reply With Quote
  #12  
Old 22-04-2010, 05:16
vw roadwarrior's Avatar
vw roadwarrior vw roadwarrior is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,794
Default

Zow,dikke wagen man!
Ziet er goed uit!
Reply With Quote
  #13  
Old 22-04-2010, 15:52
mverh85's Avatar
mverh85 mverh85 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 927
Send a message via MSN to mverh85
Default

Welkom nog, 2 dikke bakken sucess met zoeken denk dat je voor dat geld aardig op weg bent
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984
Reply With Quote
  #14  
Old 22-04-2010, 20:32
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Woow, super gave audi!
Reply With Quote
  #15  
Old 23-04-2010, 10:57
VWB's Avatar
VWB VWB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 27
Default

Thanx voor de complimenten!

Zeg mar jongens (en meiden) , Morgen ga ik hoogstwaarschijnlijk voor een kever kijken.
Iemand zo 1,2,3 nog tips waar ik zeker op moet letten ???
Reply With Quote
  #16  
Old 25-04-2010, 20:47
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

tja,ligt er een beetje aan wat je uit gaat geven...als je um toch op wil knappen zou ik vooral naar de techniek kijken.
dit was mijne trouwens,zag er zo nog niet verkeerd uit,voor 350euro.


na ongeveer 1750 geinvesteerd te hebben en gigantisch veel eigen uren was ie zo...

__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #17  
Old 28-04-2010, 10:54
VWB's Avatar
VWB VWB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 27
Default

Okej .., chapeau .. Ziet er netjes uit hoor!

Na wat gezocht te hebben ... zelf instaat om me vraag te beantwoorden!

Zal het hier dan ook maar even plaatsen om hier mss in het vervolg nog een ander mee van dienst te kunnen zijn. So here goes ( En mochter nog mensen zijn die beter dan dit feel free om te verbeteren! ):


Testrit met een kever

1. Neem een afwisselend parcours:
- snelwegen
- secundaire wegen
- boswegen
- zand en grindwegen
- ...

2. Rij zelf een keer, maar laat ook iemand anders een keer rijden.

3. Let vooral op de demping en geluiden wanneer men over hobbelige wegen
rijd.

4. Ook al heeft de kever een goede geluidsinstallatie, zorg er voor dat je deze
beluistert wanneer je ergens stil staat. Laat je dus niet afleiden door
muzikaal gedreun tijdens het rijden.

5. Let ook op het alombekend geluid van de luchtgekoelde
boxermotor. Indien deze hapert bij het stationair draaien,
is er iets slecht afgesteld, zoals de injectie of carburator. Meestal is het
echter de choke, wat geen probleem is.



Het is aan te raden om bij het aankopen van een kever een schroevendraaiertje mee te nemen , Een schroevendraaier is handig om bv eens op de langsdragers van een kever te duwen als de schroevendraaier door de langsdrager gaat weet je dat het om ene restauratie kever gaat en deze niet goed is voor dagelijks gebruik .

De punten waar een kevertje makkelijk hevige roestproblemen heeft ,

Langsdragers links en rechts , dit zijn de balken die onder de deuren zitten en waar de bodem is op vast gevezen
De reservewielbak
kattebak : achteraan de koffer ruimte achter de zetel en aan de wielkasten in de kattebak onder de achterbank
achteraan aan de gootjes
de binneschermen van de vleugels / wielkasten
de chassiskop
onderaan de deuren
de zijpanelen
plaatsen waar de afdichtings rubbers klemmen aan de voor en achterklep
Kriksteun van de bodem
plaats waar de batterij zit
plaat achter de gas/rem/koppelings pedalen
Bumpersteunen
potten waar de voorlichten zijn ingeschroefd die zijn makkelijk doorgeroest kan je zien via de de vleugels
voorklep openen: de beide voorste hoeken tegen het tussenpaneel aan: hier hoort origineel kitafdichting te zitten.
Is deze weg dan heeft de auto voor schade gehad.
Motor: trek heen en weer aan onderste poelie: teveel speling is dure reparatie.
Laat de compressie per cylinder testen.
Omgefelste rand van A-stijl, roest en blaarvorming?
Slappe schokdempers?
Scheurtjes in cabriodak
roestig kap-frame
passing + afdichting achterruit
rubbers van ramen, kap, deuren, voor- en achterklep kunnen verdroogd en gescheurd zijn
kraalranden waarin rubbers van voorklep en achterklep zijn bevestigd kunnen verroest zijn
doorgeroeste remleiding onder rem- / koppelingspedaal
zijn de achterbankzitting en rugleuning origineel?

Last edited by VWB : 28-04-2010 at 12:17.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum