#1
|
||||
|
||||
Vwb
Zoals de titel al vermeld stel ik me eigen hier even voor.
Zoals jullie kunnen zien is me naam hier VWB (volkswagen bug) echter ga ik uiteraard niet zo door het leven maar is me naam Roy. Ben 28 jaar oud en kom uit bourgondische Noord-Brabant. Nu is mijn auto historie ooit begonnen met een Volvo 440. Hier heb ik helaas geen foto's meer van. Echter werd ik al vrij snel gebeten door het VAG virus. Dit resulteerde dan ook in de aanschaf van een Audi A3 1.8T. Helaas is deze vroegstondig aan zijn eind moeten komen , Om vervolgens weer 2 jaar terug te keren naar Volvo en dit dan in de vorm van een zwarte C70 T5. Aangezien dit geen vag is zal ik jullie niet met foto's daarvan gaan vervelen. Echter bleef het VAG virus kriebelen en moest de volvo dan ook na 2 jaar trouwe dienst weer plaats maken voor een Audi. Dit keer viel mijn oog op een 2004 Audi A4 1.8T quattro s-line. Deze doet tot op de dag van vandaag nog steeds dienst als daily. Nu 3 jaar later leek het me tijd om maar eens een leuke hobby (mooi weer) auto aan te schaffen. En aangezien het VAG virus kruipt waar het niet kruipen kan dacht ik zo maar eens rond te gaan neuzen in de volkswagenschappen. Al snel ging mijn voorkeur uit naar een oud kevertje. Nu na me eigen zo aardig wat ingelezen te hebben ben ik er zo ongeveer wel uit wat voor type het zou moeten worden. Mijn voorkeur gaat uit naar een 1200 of 1300. (Zeker geen 1302 of 1303 waar deze versies simpelweg mijn voorkeur niet genieten.) Verder ben ik zoekende naar eentje van "72 of vroeger. Liefst natuurlijk een pre-67'er maar aangezien ik mijn budget op maximaal 4500,- euries heb vastgesteld heb ik zo'n vermoeden dat deze buiten het door mij gestelde budget vallen. Ook omdat ik toch wel van plan ben om eentje aan te schaffen die toch wel in redelijke tot goede staat verkeerd. Dit omdat ik verder niet echt een handige harry ben op het gebied van lassen en dergelijke. Verder is het ook een vereiste dat het er een gaat worden met de kleine achterlichten. Dus niet met de zogenaamde olifanten poten. Nu had ik enkel een vraagje ... Ik heb zo al aardig wat advertenties bekeken maar het geen ik vaak tegenkom in deze advertenties is: Vertoont roest op de voorkomende plekken. Nu mijn vraag , Wat zijn dan eigenlijk precies die voorkomende plekken en zouden jullie dit misschien duidelijk kunnen maken dmv fotomateriaal zodat als ik voor eentje ga kijken ik ook daadwerkelijk weet waar op te letten. Bij voorbaad dank! Euhm tja ..., hopelijk heb ik me eigen zo een beetje genoeg voorgesteld en kunnen jullie mij hier enigzins mee opweg helpen. Enne , mocht een van jullie nu nog eentje hebben staan of weten te staan die aan de eisen voldoet ... Please let me know. Met vriendelijke groet , VWB Ps: hopelijk heb ik dit alles in juiste subforum gepost. Zo niet: Feel free om het te verplaatsen naar de juiste positie! Last edited by VWB : 16-04-2010 at 11:21. |
#2
|
||||
|
||||
Welkom! Ik heb de thread idd even verplaatst
|
#3
|
||||
|
||||
mijn dank is meters!
|
#4
|
||||
|
||||
welkom vette bak
__________________
www.classicmk1.nl |
#5
|
|||
|
|||
welkom Dikke audi man
|
#6
|
||||
|
||||
welkom,mooie audi.
waar roest een kever? langs de dorpels,wielkastranden,in de kassen,onderkanten deuren,bodem,neus en achterplaat,spatborden. overal dus,al zijn de daken meestal nog wel hard
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Thanx! Geld trouwens voor alle Quote:
Hhmmm ... zit iets in natuurlijk! Ma om eerlijk te zijn eigenlijk nie echt het antwoord wa ik op zat te wachten!":S Klinkt bijna alsof je het me afraad eentje te kopen. |
#8
|
||||
|
||||
haha,ik heb er zelf ook een gehad,die was op alle genoemde plekken rot
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
||||
|
||||
Kijk alle keverproject hier op het forum maar eens door, je zult alle plekken die Pul net opnoemde tegen komen...
Verder, welkom hier. En waar blijven de foto's van je C70 T5 ? We kijken hier wel wat verder als onze neus lang is, kijk maar eens naar het japanse topic, of BMW, Opel, Ford topic... |
#10
|
||||
|
||||
Welkom! Nette Audi!
Quote:
Ik heb in m'n leven aan één Kever mogen sleutelen, en die had volgens de verkoper roest op de veel voorkomende plaatsen... Hij had roest overal waar blauw zat... en het was een blauwe Kever. Als 't goed is staat die ook hier op het forum nu, eigenaar is Dr. Low. Deuren waren rot, achterklep en achterplaat waren rot, schermen waren een ramp, rondom. De dorpels en vloer waren helemaal een drama, rond de ramen was niet alles zuivere koffie meer. Eigenlijk zo'n beetje alles op de kunststof-delen na was zo rot als een zeef. Dus koop een nette Kever en leg direct wat meer geld neer, of koop een project, en leg al gaande behoorlijk wat geld neer. Voordeel van die laatste optie is dat je de Kever precies zo kunt maken als je hem hebben wilt... als het budget dat toelaat.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
& here you are ... Heb er thuis nog wel wa meer foto's van. Deze ff vlug van het net getrokken. Moet zeggen , de pktjes mis ik er wel van ... Deze had er ong. 280 waar ik het nu moet doen met een schamele 167. Is wa da betreft toch een hele achteruitgang. Quote:
Hhmmm ... was eigenlijk niet van plan om meer dan 4500,- neer te leggen. Ma moet toch wel lukken om eentje in redelijk tot goede staat te vinden voor dat geld. Niet? Kijk als er hier of daar iets of wat roest op zit is nie zo'n probleem. Tis tenslotte geen nieuwe en als we da dan zo door de jaren heen beetje bij beetje aan kunnen pakken is juist wel mooi! Das zeg maar juist de hobby he! En daarbij een beetje rat is niet erg! Ma tis in iedergeval niet de bedoeling dat ik er op de snelweg ineens doorheen zak en met me olleke over het zoab schuur bij wijze van spreken. Last edited by VWB : 16-04-2010 at 12:13. |
#12
|
||||
|
||||
Zow,dikke wagen man!
Ziet er goed uit! |
#13
|
||||
|
||||
Welkom nog, 2 dikke bakken sucess met zoeken denk dat je voor dat geld aardig op weg bent
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984 |
#14
|
||||
|
||||
Woow, super gave audi!
|
#15
|
||||
|
||||
Thanx voor de complimenten!
Zeg mar jongens (en meiden) , Morgen ga ik hoogstwaarschijnlijk voor een kever kijken. Iemand zo 1,2,3 nog tips waar ik zeker op moet letten ??? |
#16
|
||||
|
||||
tja,ligt er een beetje aan wat je uit gaat geven...als je um toch op wil knappen zou ik vooral naar de techniek kijken.
dit was mijne trouwens,zag er zo nog niet verkeerd uit,voor 350euro. na ongeveer 1750 geinvesteerd te hebben en gigantisch veel eigen uren was ie zo...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#17
|
||||
|
||||
Okej .., chapeau .. Ziet er netjes uit hoor!
Na wat gezocht te hebben ... zelf instaat om me vraag te beantwoorden! Zal het hier dan ook maar even plaatsen om hier mss in het vervolg nog een ander mee van dienst te kunnen zijn. So here goes ( En mochter nog mensen zijn die beter dan dit feel free om te verbeteren! ): Testrit met een kever 1. Neem een afwisselend parcours: - snelwegen - secundaire wegen - boswegen - zand en grindwegen - ... 2. Rij zelf een keer, maar laat ook iemand anders een keer rijden. 3. Let vooral op de demping en geluiden wanneer men over hobbelige wegen rijd. 4. Ook al heeft de kever een goede geluidsinstallatie, zorg er voor dat je deze beluistert wanneer je ergens stil staat. Laat je dus niet afleiden door muzikaal gedreun tijdens het rijden. 5. Let ook op het alombekend geluid van de luchtgekoelde boxermotor. Indien deze hapert bij het stationair draaien, is er iets slecht afgesteld, zoals de injectie of carburator. Meestal is het echter de choke, wat geen probleem is. Het is aan te raden om bij het aankopen van een kever een schroevendraaiertje mee te nemen , Een schroevendraaier is handig om bv eens op de langsdragers van een kever te duwen als de schroevendraaier door de langsdrager gaat weet je dat het om ene restauratie kever gaat en deze niet goed is voor dagelijks gebruik . De punten waar een kevertje makkelijk hevige roestproblemen heeft , Langsdragers links en rechts , dit zijn de balken die onder de deuren zitten en waar de bodem is op vast gevezen De reservewielbak kattebak : achteraan de koffer ruimte achter de zetel en aan de wielkasten in de kattebak onder de achterbank achteraan aan de gootjes de binneschermen van de vleugels / wielkasten de chassiskop onderaan de deuren de zijpanelen plaatsen waar de afdichtings rubbers klemmen aan de voor en achterklep Kriksteun van de bodem plaats waar de batterij zit plaat achter de gas/rem/koppelings pedalen Bumpersteunen potten waar de voorlichten zijn ingeschroefd die zijn makkelijk doorgeroest kan je zien via de de vleugels voorklep openen: de beide voorste hoeken tegen het tussenpaneel aan: hier hoort origineel kitafdichting te zitten. Is deze weg dan heeft de auto voor schade gehad. Motor: trek heen en weer aan onderste poelie: teveel speling is dure reparatie. Laat de compressie per cylinder testen. Omgefelste rand van A-stijl, roest en blaarvorming? Slappe schokdempers? Scheurtjes in cabriodak roestig kap-frame passing + afdichting achterruit rubbers van ramen, kap, deuren, voor- en achterklep kunnen verdroogd en gescheurd zijn kraalranden waarin rubbers van voorklep en achterklep zijn bevestigd kunnen verroest zijn doorgeroeste remleiding onder rem- / koppelingspedaal zijn de achterbankzitting en rugleuning origineel? Last edited by VWB : 28-04-2010 at 12:17. |