#1
|
||||
|
||||
Nieuwe koppeling M-TDI
Even geleden mijn golf voorzien van een M-TDI.
Uiteraard behoorlijk wat meer pktjes en koppel verkregen. Nog geen IC geïnstalleerd en de verrijkingsschroef nog niet verdraaid maar toch slipt de koppeling met momenten al behoorlijk. Was wel te verwachten maar kdacht dat hij het toch wat langer zou uithouden... Kben niet echt thuis in de verschillende soorten koppelingen en bijhorende drukgroepen die op een 1900 TDI passen. Dus wie mij hier wat meer over kan vertellen, ik hoor het graag... Momenteel rijdt ik dus met de standaard koppeling en drukgroep. De nieuwe zal wat meer moeten aankunnen met liefst nog wat reserve (want ik ben nog niet klaar met dit blok). Het moet geen rallycross koppeling worden maar wat inboeten kwa comfort vind ik niet zo erg. Tot slot, in hoeverre zou het mogelijk zijn om op een vrij eenvoudige manier het blok te voorzien van een 6-bak en welke bakken komen hiervoor in aanmerking?! Ik vind persoonlijk de toerentallen te hoog opklimmen bij het doorrijden op de autobaan terwijl het blokje zelfs dan nog verder kan...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#2
|
||||
|
||||
Wat voor bak heb je er achter?
En wat is de code? Je moet een vast vliegwiel nemen van een golf 3 tdi 228mm en een versterkte drukgroep en koppeling van sachs kost ongeveer 400+ euro. En een 6 bak kan wel maar dan een 02J alleen de eind overbrenging is niet zo lang als van een golf 3 tdi bak. Jan |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Gelijk ik al zei ben ik niet echt thuis in deze zaken. Het betreft gewoon de standaard bak, koppeling en drukgroep die op een golf 3 1900 TDI werd geleverd.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#4
|
||||
|
||||
Ik moet wel een Bak code hebben!
Dan kan ik je meer vertellen. |
#5
|
||||
|
||||
Een standaard bak van een Golf 3 tdi moet je toch al een eind mee komen. Dat is meestal een ASD bak en die is aardig lang.
6bak is erin te krijgen. Indien je een 02J (3assig) pakt moet je flink aan de steunen gaan lassen want deze is een stuk groter. Aandrijfasflens komt naast de originele motorsteun uit op het subframe dus dat wordt niet wat. 02S schijnt wel te passen zonder veel laswerk. Deze zijn 2 assig, maar hebben weer geen aansluiting voor je tellerkabel/sensor. Moet dus weer een andere koppelingsklok op. Verder qua koppeling inderdaad een vast vliegwiel van bijvoorbeeld een 1Z pakken. Daarop zou je dan een versterkte organische Sachs kunnen zetten, of iets extremers.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#6
|
||||
|
||||
ik snap dat koppeling gezeur nooit die groepen en platen zijn allemaal bijna identiek er zijn voldoende vr6jes met 300 pk met orginele groep en platen die van een tdi is bijna het zelde als die van de vr op de aansluiting met de prize as daar zit een dikkere ring op en ook die van een t4 2.5 tdi is hetzelde als die van een 1z motor die heeft veel meer gewicht en koppel mijn platen draaien nu 420dkm en slippen nog niet en de auto is ook nog eens gechiped
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Het gaat hier bij mij om een 1Z blok met bijhorend vliegwiel en koppeling. Ik kan dit vliegwiel dus behouden? Verder dan kiezen voor een sachs maar wat dan gedaan met de drukgroep?!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Er zal toch ergens een verschil zijn want hij slipt wel degelijk Ik had gehoopt dat hij het met de huidige afstelling wel even zou uithouden maar helaas. Ik meen nu rond de 135 pk te hebben...wat ik nog niet extreem veel vind.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Ik probeer even uit te zoeken over welke bak het juist gaat. Ik dacht dat ze voor een golf 3 1900 TDI (1Z) allemaal hetzelfde waren of zit ik hier mis...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#10
|
|||
|
|||
6-bak kom ik op een FRK van een passat, of een FYG maar ik weet niet of dat een diesel bak is. de FRK is sowieso diesel..
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs 1999 Transporter 2.5TDI |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Is deze zo achter de 1Z te hangen of zijn er aanpassingen nodig? Hoe zit het overigens met de overbrengingsverhouding ten opzicht van mijn 5 bak, grote verschillen of...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#12
|
||||
|
||||
Jouw bak heeft een 3.1 eind overbrenging een 6 bak 02J die ik heb 3,3 langer is er niet.
De andere bakken die genoemd worden zijn te kort of van een passat. Wat jouw bak aan gaat jij hebt of een ASD of een CYP die verschillen niet zo veel. . |
#13
|
||||
|
||||
ik heb een g60 vliegwiel met orginele drukgroep,
en een starre sinterbrons plaat. heb vermoedelijk rond de 170 pk/350nm koppeling slipt niet, en de turbo komt in als een rakket. met die sinterbrons valt prima te rijden hoor,is niet heel veel anders dan een straat koppeling, je moet alleen even gedoseerder koppelen. maar ik heb hier nog nooit moeite mee gehad. had een vliegwiel met bijbehorenden koppeling gekocht van 50 euro. de plaat heb ik weg gegooid en een sinterbrons voor laten komen. deze kosten me 110 euro. 6 bak zou ik niet doen, daar word je niet veel wijzer van en kost alleen maar extra geld. de originele 5 bak van tdi is lang zat, dit is vermoedelijk een cyp of een asd. de 6 bakken zijn vaak in de 6 net zolang of zelfs nog korter dan een 5 diesel bak in de 5. en met een diesel wil je lange versnellingen hebben anders blijf je schakelen
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! Last edited by vwmk2driver : 16-04-2010 at 11:52. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Dit lijkt me wel interessant...want khad al prijzen opgezocht en die gingen al gauw richting de 300 * 400 EUR. Jij rijdt dus ook met een 1900 M-TDI, 1Z of... En vertel eens even wat meer over het bij elkaar passen van de onderdelen, is alles zo op elkaar te monteren? Heb je verder het vliegwiel laten afdraaien of niet? Dat verhaal van die 6 bak heb ik nog al gehoord, jammer want kvind hem op de autobaan echt te hoog in toeren gaan terwijl het blokje de snelheid zonder problemen aankan... Alvast bedankt,
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#15
|
||||
|
||||
Als je nu even vertelt hóe hoog in toeren, kunnen wij je misschien vertellen of je evt. kan upgraden naar een tandwielpaar 5e gang van een ASD of zelfs nóg langer.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#16
|
||||
|
||||
@Thomas:
Ik had je gewaarschuwd.... ha ha... Blijf nu maar van de pomp af voor je een continue slippende koppeling hebt. Frank (vwmk2driver) heeft een Originele TD motor in zijn Mk2 met her en der een kleine aanpassing
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Tsja ik rij in een gtd 1.6 die nog niet eens zo gek ver is opgevoerd op het moment en mn koppeling trekt het ook niet,deze heb ik zelf vervangen 6mnd geleden. Ik ga nu met een sinterbrons rijden met een 16v vliegwiel met bijbehorende drukgroep. Oke dit is geen tdi maar wel diesel NMs. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is het nu juist, ik heb de pomp nog niet eens aangeraakt... Hij staat dus nog een heel eind naar buiten geschroefd.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Dan heb ik blijkbaar geluk gehad met mijn vroegere TD. De brandstof pomp zo ver open dat ik het stationaire niet meer kon laten zakken, turbodruk op max, egr de vuilbak in en de koppeling heeft het meer als een jaar uitgehouden...nooit aan het slippen gegaan.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#20
|
||||
|
||||
met die settings van de pomp had ik dus 178pk.....
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |