|
||||
|
||||
Hoe xenon in Rallye koplamp?
Ik wil binnenkort met m'n Rallye front gaan rijden, en het liefst met xenon erin. Helaas is er in H2 geen Xenon te verkrijgen, en er zal dus een alternatief voor gevonden moeten worden.
Ik wel al vaker Xenon ic Rallye front gezien, dus ik vroeg me af of iemand weet wat voor lenzen ik moeten gebruiken, en nog andere tips heeft... Bedankt, Dennis |
|
|||
|
|||
als ik het allemaal goed begrepen heb worden er lenzen van een audi a4 in gemaakt
en daar H4 xenonlampen in gezet
|
||||
|
||||
Ik weet dat Stijn xenon in z'n Rallye had. Misschien dat hij even eea kan vertellen?
|
||||
|
||||
Ik heb destijds een setje gebruikt uit een gecrashte Audi. Soort van adapterplaatje gemaakt waar de xenonlampen mooi in pasten, dat in het H2 gat gestoken en met twee veertjes bevestigd. Geen schoonheidsprijs maar wel budget. Betere manier is inderdaad andere lenzen monteren in de Rallye units (heb ooit ergens een how-to voorbij zien komen, maar weet echt niet meer waar).
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
linken werken niet meer
kan iemand vertellen hoe ik bi xenon in mijn rallye koplamp krijg? greetz |
|
||||
|
||||
Dat begrijp ik nog steedfs niet waarom Bi-xenon in een Rallye koplamp :S ????
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom niet Is rustiger voor je ogen tijdens het omschakelen. Je mist het moment dat je van de ene naar de andere lamp schakeld.
|
||||
|
||||
Quote:
Ja ok maar als je Xenon in de rallye lampen hebt gebruik je nooit weer grootlicht meer als genoeg licht. Ik heb in die 10jaar dat ik er xenon in heb in mijn rallye lampen nooit geen grootlicht weer gbruikt En vindt het raar staan omdat een rallye lamp gescheiden groot en dimlicht delen heeft. Maar ok iedereen zijn eigen mening en manier
|
||||
|
||||
Lenzen van het eerste type TT ('99) zouden zo moeten passen maar zijn bijna niet te vinden. Paar jaar later zijn ze al andere (grotere) gaan gebruiken.
Lenzen van een BMW E39 (5 serie '95-'03) zouden ook moeten passen maar geen idee of je hier veel voor moet aanpassen. Er zullen misschien nog wel meer lenzen passen maar je wilt het liefst niet gaan slijpen en vijlen als het niet nodg is. Tevens wil de afdichting aan de achterkant nog wel eens te wensen over laten als de lenzen niet helemaal netjes passen met het risico op vocht in je lampen. Op het vwforum staat er overigens ook een topic over: http://www.vwforum.nl/golf-i-ii-iii...=rallye%20xenon Maarja, officieel mag het nu niet meer omdat er geen DR (of DS?) code op het glas staat (niet dat dat echt veel mensen zal tegenhouden verwacht ik zo...). |
|
||||
|
||||
De E39 lenzen passen er zo in
|
|||
|
|||
Quote:
thx voor de inlichting en ik wil inderdaad niet te veel gaan slijpen en vijlen greetz |
|
||||
|
||||
Last edited by r32 : 16-11-2009 at 23:00. |
|
|||
|
|||
lenzen van een e39 heb ik hier nog wel paar van liggen, stuur maar een pb'tje bij intresse
|
|
||||
|
||||
Hallo ik ben bezig met inbouwen van xenon( audi tt 99) in rallye koplampen maar ik kom niet heel ver heeft er iemand foto's en/of ook info van het inbouwen
Last edited by r32 : 25-11-2009 at 00:38. |
|
||||
|
||||
hallo,
ik had destijds bi-xenon lenzen erin van een audi A8 uit 2004 en als je veel savond's rijdt met de auto dan is grootlicht echt wel super hoor. ben toen snacht;s naar oostenrijk gereden met mijn golf 2, maar das echt wel super de luxe, bi-xenon. heb nu ook weer een rallye, maar wil eigenlijk zo origineel mogelijk blijven rijden maar ik denk wel dat ik er weer xenon in ga bouwen, groet Marten
|
||||
|
||||
Quote:
Hoi, Ik heb al een setje van een tt gekocht ( geen bi-xenon ) en ik moet zeggen het past aardig, maakt het nog uit welke kleur draad er op elkaar aangesloten moeten worden van de xenon is het rood blauw en de rallye koplamp is het geel bruin GRAAG HOOR IK HIER MEER OVER ALVAST BEDANKT. Last edited by r32 : 26-11-2009 at 20:26. |
|
||||
|
||||
als het goed is staan er op ebay pasklare adapters!
(zelfde idee als een wielsteekadapter, ombouwen niet nodig) edit: kan ze ff niet vinden maar weet dat ze er zijn.. zal nog wel ff zoeken het is zoiets als dit: met aan de ene kant een h2 aansluiting en aan de andere kant een h4 http://cgi.ebay.de/Xenon-Adapter-Me...=item2c4ffdf2fe complete lenzen sets zijn ook te koop: (maar wel duur) http://cgi.ebay.de/Bi-Xenon-Set-ide...=item588499103c
www.facebook.com/basetheone Last edited by DUB : 26-11-2009 at 09:44. |
|
|||
|
|||
Ik zoek Ebay al een paar maand af naar deze zogenaamde adapters. Je vind ze in alle maten en vormen maar nog nooit ben ik er tegengekomen met een H2 aansluting.
Lens Koplampen van touran, TT's, E39 facelifts kosten nog henig wat geld dus ook niet zo ideaal voor de klusser. M'n laatste budget "xenon in rallyekoplamp for beermoney" idee is het volgende: zou het niet lukken om een goedkoop setje DE tuning lampen voor pakweg een golf 3 aan te schaffen, daaruit de lenzen te slopen en die over te bouwen in de behuizing van de rallye. Dan ben ke gelijk ook van die lastige D2 fitting af en kan je gelijk je H4 xenon setje inbouwen. |
|
||||
|
||||
Quote:
zover ik weet zijn deze tuning lampen allemaal H7, niet H4. Daarmee vervalt de optie voor bi-xenon dan