Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-04-2010, 09:26
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default Motorsteun los...




problemski!!

Mijn voorste motorsteun/dynamosteun zit niet goed meer vast. De oranje plekken daar zitten sinds gisteren nieuwe bouten in, de rode plek, daar is de bout afgebroken in t blok. Niet door losdraaien, maar is waarschijnlijk kapotgetrild...

Hij zit dus op 2 plekken vast, de motor wordt ermee stabiel gehouden, en mn dynamo zit eraan gespannen...

Dit lijkt me niet voldoende, er zitten niet voor niets 3 schroeven in. Wie kan boren en links tappen om de oude schroef eruit te peuteren??? dit gaat wel weer even goed, maar op de lange termijn is dit geen oplossing natuurlijk...

wie?

p.s. is dus blok in lengterichting.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #2  
Old 07-04-2010, 10:59
servowire servowire is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 174
Default

Moer er op lassen, door de hitte "schrikt" hij los, en dan met een steeksleutel voorzichtig! losdraaien.

uiteraard met MIG of TIG lassen niet electrode, dat is veel te lomp.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-04-2010, 17:59
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Ik denk niet dat dat wil lukken, er steekt niet meer uit het blok, zit denk ik 1 tot 2 mm diep in t blok, daar kan ik met mn vingertjes niet bij helaas
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #4  
Old 07-04-2010, 19:24
Laanvr6's Avatar
Laanvr6 Laanvr6 is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 76
Default

Wat je nog als radicale manier kan proberen is om er een kleiner gat in te boren en dan met liefdevol geweld een torx/imbus of iets dergelijks erin te hameren. En vervolgens draaien met van te voren genoeg kruipolie. Ik pas dit meestal toe als het echt niet meer lukt voordat ik het gat ga uitboren en nieuw schroefdraad ga tappen. Na afloop kan je wel je torx weggooien maar je bout is er wel uit!. Je kunt ook boren en een setje helicol's halen en die erin draaien want het schroefdraad opknappen word lastig als je niet precies in het midden van het oude gat zit.
Reply With Quote
  #5  
Old 07-04-2010, 19:28
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Laanvr6
Wat je nog als radicale manier kan proberen is om er een kleiner gat in te boren en dan met liefdevol geweld een torx/imbus of iets dergelijks erin te hameren. En vervolgens draaien met van te voren genoeg kruipolie. Ik pas dit meestal toe als het echt niet meer lukt voordat ik het gat ga uitboren en nieuw schroefdraad ga tappen. Na afloop kan je wel je torx weggooien maar je bout is er wel uit!. Je kunt ook boren en een setje helicol's halen en die erin draaien want het schroefdraad opknappen word lastig als je niet precies in het midden van het oude gat zit.

zo moet het idd,even ter aanvulling;
eerst centeren,helemaal doorboren,goed wd40 erinspuiten,torx inrammen en uitdraaien

ps,die bouten worden vaker niet goed aangetrokken,met dezelfde gevolgen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum