#1
|
|||
|
|||
Schroefset MK1
Wie kan mij helpen??
Ik wil graag een schroefset op mijn MK1 zetten, echter is de auto voorzien van een Golf III VR6 ophanging. Moet ik nu een schroefset nemen van een Golf1 of een Golf3?? Thanks |
#2
|
||||
|
||||
Ik zou ff kijken wat voor schokdempers je er nu onder hebt zitten.
|
#3
|
|||
|
|||
als je de originele achteras hebt, kan je gewoon een mk1 schroefsetje nemen...
Je begrijpt best dat zonder foto's en of nummers die op je schokdempers staan, niemand hier een antwoord kan op geven... Hou zou je in hemelsnaam aan mk3 vr6 ophanging komen? En waarom? |
#4
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk heb je dan aan de voorkant een VR6 as van een Golf 3 eronder liggen (ivm motorswap?) en achter nog de originele as.
Dat betekent dus dat je van voren wellicht schokbrekers moet hebben van een VR6 en dat je van achteren de schokbrekers van een Golf 1 moet hebben. Foto's en meer informatie zouden in ieder geval boekdelen spreken in dit geval. |
#5
|
||||
|
||||
De achterpoten van Golf 1 t/m 3 zijn op de onderste bevestiging gelijk. Bovenin volgens mij ook, alleen is de lengte van de schokbreker langer bij een 2 en 3. Correct me if 'm wrong
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#6
|
|||
|
|||
I can confirm that
golf 2 en 3 en corrado gebruiken zelfde dempers, en zijn een stuk langer. Als je die onder een golf 1 doet, en hem op zijn laagst zet krijg je dit lol, verhoogd implaats van verlaagd... |
#7
|
|||
|
|||
[QUOTE=Reuvers]I can confirm that
golf 2 en 3 en corrado gebruiken zelfde dempers[QUOTE] Ze zien er hetzelfde uit... daar blijft het ook bij 1H0513031S is het nummertje van mk3 vr6 acherdemper... Vertel me even op welk type en jaar golf2 en corrdado deze zitten? als je op een golf3 tdi een golfVR6 ophanging monteert dan voel je pas het verschil. ooit eens een golf2 ophanging op een golf3 gezet? elke ophanging is model en motorisch specifiek... behalve bij supersport en vmaxx. |
#8
|
|||
|
|||
ik heb het in dit geval ook over een supersport schroefset
|
#9
|
|||
|
|||
dus 1 kit goed voor elke gewichtverdeling. ;-)
gewoon voor golf1 kit gaan... als ze wat vragen de zwaarste uitvoering kiezen... scirocco 16 zou ook een goede optie kunnen zijn... maar vmaxx, suppersport, hottuning enz.. die stellen die vraag niet ze kunnen je immers maar 1 kit bieden. ;-) |
#10
|
|||
|
|||
ik denk dat je me verkeerd begrijpt
golf 1 is dus wel anders! de demper is korter bij een golf 1 |
#11
|
|||
|
|||
man, ik wil alleen maar zeggen dat je basis kit die je koopt van golf 1 moet zijn voor de juiste demper lengte en rijhoogte.
kijk even online in de lijsten van H&R, KW, bilstein, en weet ik wat nog van vooraanstande merken. Die onderzoek doen bij het ontwikkelen van een kit. dan zal je zien dat (om een voorbeeld te geven) een VR6 corrado een andere ophanging heeft dan een G60 corrado? juist, ze hebben een andere gewichts verdeling. om nog een verschil te noemen een golf3 en een vento, hebben een ander ophanging. de extra koffer ruimte vraagt een andere achterdemper afstelling en een andere veer. Los daarvan passen de ophangingen 'mechanisch' wel van alle 4 deze wagens op elkaar. Alleen waar is het nut dan van de tijd die kw er in steekt om dat te ontwikkelen? als de 200-250 euro merken een 1 ophanging op de markt gooien die zowel voor een 1000cc als een 2.9 VR6 moet werken. In uw geval kan je de technische dienst van kw en spax aanschrijven en je totaal gewicht van de wagen en het gewicht gewogen per wiel doorgeven. ze kunnen je dan een kitje op maat maken/aanpassen. reken 2000+ euro... of je kan naar suppersport, vmaxx, en hottuning gaan en zeggen ik wil een kitje voor een golf1.. hun hebben maar 1 kit in hun assortiment die dienst doet voor mk1 1000 cc 1.6D, 1.8gti, cabrio alle uitvoeringen, en scirocco alle uitvoeringen.. Een kant en klare Ideale oplossing is er voor jou niet. als ik goed begrijp dat je een vr6 hebt in een mk1? Een betaalbare oplossing in mijn ogen is een spax rsx. omdat deze dempers heeft die in hardheid instelbaar zijn. En je kan bij hun motorsport afdeling (redelijk goedkoop) veren krijgen die op je rsx kit passen in elke lengte en elk gewicht (draag/veerkracht) Zo kan je budget vriendelijk toch een goede ophanging maken naar jouw wagen. 2 vragen, 1, heb je bij de ombouw vooraan de VR6 fusees omgebouwd op de golf1 of heb je originele mk1 fusees? 2, ben je nu tevreden van je supersport? Last edited by cabby tdi : 20-08-2009 at 23:14. |
#12
|
||||
|
||||
De dempers van een Spax kit lijken mij instelbaar in hardheid, de veren niet
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Idd |
#14
|
||||
|
||||
Klein puntje van kritiek op je verhaal hoor, verder ben ik het helemaal met je eens.
|
#15
|
|||
|
|||
Ik ga binnenkort even alles in laten meten zodat ik 100% zeker weet dat ik de goede set neem.
|
#16
|
|||
|
|||
eigenlijk is het heel simpel.
Heb je een originele mk1 achteras, of is heel de boel achteraan breder gemaakt en verlast om een corrado of golf VR6 achteras te monteren? ik spreek wel degelijk over de achteras en niet over de remmen... Heb je vooraan de originele mk1 fusees zijn de golf3 of corrado VR6 fusees overgezet, met aangapaste draagarmen en aangepaste toplagers? (zonder zichtbare aanpassingen aan draagarmen en toplager bevestiging is het niet uit te lijnen met corrado of golf3 onderdelen) op het setje dat er nu onderzit moet ook een nummer of kenmerk staan. dit kan je dan weer in de catalogus van de fabrikant vinden en dan weet je meteen wat er op zit. het enige wat je moet doen is voor en achterwiel even demonteren, en kijken... desnoods post je hier maar de nummers die je gevonden hebt... |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Ok, thanks. Heb een tijdje geleden wel voor en achter de wielen eraf gehad om te kijken wat er zat. De auto heb ik zo gekocht met vr6 ophanging, ik zal moeten kijen of er aan gelast is of dat het aangepast is op de orginele as. Alles is gepoedercoat dus ben benieuwd of ik nummers kan vinden. |
#18
|
||||
|
||||
Ik kan wel een custom made schroefset leveren, precies zoals je het wilt hebben.
in 1weg verstelbaar, 2 weg verstelbaar of 3 weg verstelbaar. (Alleen rij hoogte verstelbaar, is dus niet te koop) 3 weg verstelbaar kun je dus ook de veerdruk verstellen, door meer stikstof toe te voegen in de externe olie potten.(hier rij ik zelf ook mee in mijn golf 1) Custom made heeft natuurlijk wel een levertijd. Gr ruud Last edited by ruud's fridolin : 24-08-2009 at 16:33. |
#19
|
|||
|
|||
Kosten?
|
#20
|
|||
|
|||
mooie bak!
|