#1
|
||||
|
||||
Motortemperatuur TDI 90pk AHU staat op 80gr?
Vraag:
ik kom net vanuit Utrecht naar Breda, en zie hier dat de motortemperatuur op 80gr staat, ipv de normale 90gr Celcius. Ik kan me niet voorstellen dat het met de vrieskou te maken heeft? Dit terwijl er toch een flink stuk meegereden is, en nogal verschillende snelheden. (Files en stukken waar je wat harder kan ) Waar moet ik het zoeken; thermostaat of ergens anders? Graag jullie input! |
#2
|
|||
|
|||
ik heb ook een ahu en mijn temp word niet warmer dan 70gr. in dit weer.
Enkel als ik harder dan 160 rij word hij weer 90 graden.
__________________
Jetta mk2 |
#3
|
||||
|
||||
even een kartonnetje voor de radiator zetten.
http://www.gerritspeek.nl/vag_warm-rijden.html
__________________
"73 Käfer |
#4
|
||||
|
||||
No worries dus?
Dat het me niet eerder is opgevallen, wil misschien iets over het automatisme zeggen waarmee ik naar het werk rijd |
#5
|
||||
|
||||
bij mij op het werk komen ook steeds auto's met die klacht. Heeft vast met het weer te maken.
|
#6
|
||||
|
||||
Mijn golf komt ook niet warmer dan 75 gr volgens de meter..
Zelfs niet vorige week dat ik 1100km had gereden In de file gaat hij soms naar 90.
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |
#7
|
||||
|
||||
Wij hebben nu een TDI sinds een week of 3.
Aldoor 90 graden bedrijfstemp, nu opeens 70. En als ik in het dorp rijd, er zelfs nog flink onder. Ik kan de bovenste slang gewoon beetpakken, is wel warm, maar normaal brand je je handen eraan. Ga morgen thermostaat vervangen denk ik. Last edited by Jetta MaNiA : 12-02-2010 at 19:55. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Dat dus.
__________________
"73 Käfer |
#9
|
||||
|
||||
Die dus, leg dat es uit
|
#10
|
||||
|
||||
Het eerste verhaal van Gerrit Speek leek me al duidelijk genoeg toch?
|
#11
|
||||
|
||||
Ik vond ook al dat zo'n tdi niet erg snel warm word , mar ben dus niet de enige .
Ik zat ook al te denken om de thermstaat te vervangen De 1,6 in de jetta word veel sneller warm ,en komt ook veel hoger (en heb een hele lekkere warme kachel) , straks in de variant maar een dikkere trui aan dus........
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#12
|
|||
|
|||
ik heb het geprobeert met een stuk karton voor me radiateur.
Dit hielp dus totaal niets.
__________________
Jetta mk2 |
#13
|
||||
|
||||
Vandaag de variant even meegehad naar m'n werk ,maar werd keurig 90 graden ,kachel lekker warm , dus geen probleem .
Warm worden duurt wel wat lang , maar verder gaat t wel goed .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
Jahaa! Met temperaturen boven nul gaat het goed, idd!
Een andere tip ipv alle "apparaten" aanzetten, is de de verwarming uit laten. Of eens niet de hele tijd op MAX zetten. Hierdoor word niet alle warme lucht bij het blok vandaan "gezogen", maar blijft daar hangen. Zo krijgt het blok dus de warmte die het nodig heeft. Ik kom hierop, omdat als je zomers na een stukje blazen (bijv op een Franse Tolweg in de file komt) het tegenovergestelde ook werkt: Als de temperatuur oploopt, je blower vol aan en de verwarming op MAX aan het blok warme lucht wordt onttrokken. Minder prettig voor de plekken waar de zon niet schijnt, maar wel effectief! |
#15
|
||||
|
||||
Ik merk toch ondanks de huidige buitentemperaturen de motortemperatuur tussen de 80 en 90 graden blijft hangen. Dus ik denk dat het aan de thermostaat ligt..
|
#16
|
|||
|
|||
Waarom denk je dat er bij dit soort type motoren EXTRA gloeistiften zijn geplaatst in het koelvloeistof systeem
Om de motor sneller op temperatuur te brengen Het rendement van deze auto's ligt erg hoog en daardoor weinig warmte ontwikkeling
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb hetzelfde ook bij de mijne hoor ,hoort gewoon bij deze motoren , al heb ik wel een afn motor (110pk) maar dat maakt niet uit. Zelfs bij 30 graden word ie niet echt heet .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
Ik heb het ook bij mijn tdi ahu eerst altijd 90 gr en nu de laaste tijd 70 gr. De bijde slangen worden normaal warm en ik verneem niks aan de moter dat ie er slechter om loopt. Ik had bij vw century in groningen gevraagt hoe het kon dat ie niet warmer werd dan 70 gr. Ik kreeg als antwoord dat het vrij normaal was bij een tdi of het nu een ahu 1z of afn is.
|
#19
|
||||
|
||||
Thx guys! Weer iets gerustgestelder...
|