#1
|
|||
|
|||
1.4 ABD startproblemen
goeiedag,
tot vanochtend starte mn golfje altijd goed, het is een 1.4 abd uit 1993 alleen vanochtend na 5 min rijden ging het olielampje aan en viel de motor vanzelf uit, gelukkig net ergens veilig naast de kant kunnen zetten en net naar huis gesleept en start nu soms maar voor 10 sec en slaat dan vanzelf weer uit, oliepijl is goed en laad ook goed bij dus wat kan het zijn? hopend snel op reactie gr don |
#2
|
||||
|
||||
Je zegt dat het olielampje begon te branden en daarna uit viel. Je olie lampje gaat branden als er te weinig olie in zit wat niet het geval is. Dan kan het ook nog zijn dat je geen olie druk hebt. Ik weet niet of hij dan de motor automatisch af zet of eerst in noodloop gaat lopen.
__________________
I'D Rather Push A Volkswagen Than Drive A Opel!. (ex) Golf 3 GTI 2.0 8v (ex) Golf 2 Memphis 1.3 8v (Daily) Golf 3 1.6 8v www.veedobbelyoe.nl |
#3
|
|||
|
|||
Ik vrees je oliepomp
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#4
|
|||
|
|||
he
bedankt voor de reacties, vandaag nog gekeken, heb nog een ander golfje 3 staan, 1.6 dus qua bobine en kabels gelijk overgezet even lopen en daarna vanzelf afslaan en niet meer willen starten even kabeltje los met bougie erin en op aarde, maar geen vonk, olielampje knipperde, dus echt oliepomp of sensor mss? bedankt alvast |
#5
|
|||
|
|||
hoe komt het dan dat je vonk wegvalt ?
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#6
|
|||
|
|||
als ik dat weet had ik het probleem niet he:P
en eerst dus vonk en daarna geen meer mss iemand die kan helpen? |
#7
|
|||
|
|||
je hebt het over een olielampje en je probleem werd daardoor niet echt duidelijker
denk dat je bobine overleden is.. of heb je andere bobine ook al geprobeerd?
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#8
|
|||
|
|||
jah heb andere bobine ook al geprobeerd,
misschien oliepomp/sensor? iig een idee hoe ik die kan testen? er zit genoeg olie in en alles ziet er goed en schoon uit bedankt voor de reactie iig grtzz |
#9
|
|||
|
|||
meet ff je oliedruk met een oliedrukmeter bij 2000 TPM
draai je oliedruksensor eruit en sluit daar je meter op aan, druk moet in ieder geval iets zijn, als die helemaal NIKS aan geeft is je oliepomp overleden
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#10
|
|||
|
|||
vind het een goed plan,
maar aangezien hij het nu helemaal niks meer doet, zal die 2000 TPM een probleem worden:P mss een andere oplossing? |
#11
|
|||
|
|||
Ook al is je oliepomp kapot dan moet ie wel rondgaan, of je hebt te vaak gestart dat hij nu is overleden, draait het blok nog wel handmatig? of zegt hij alleen klik?
Denk eerder dat er een ander probleem aan de hand is, je olielampje gaat ook branden als de motor uitvalt evenals je acculampje.. Krijgt hij wel brandstof als je hem op contact zet?
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#12
|
|||
|
|||
goeiedag,
ga zo nog even kijken of hij benzine krijgt, hij gaat nog makkelijk zat rond, wil alleen niet aanslaan en krijgt iig geen vonk, olielampje knippert en acculampje is aan als ik start, zegt dat misschien iets? accu kan ook goed komen omdat hij aan t einde van zn kunnen zit, gr don |
#13
|
|||
|
|||
Net even gekeken,
Meer als genoeg bezine, maar totaal geen ontsteking, olielampje enz blijft t gwn goed volhouden met knipperen, jammer genoeg:P misschien toch maar is naar sensor/oliepomp gaan kijken? of zijn er nog andere redenen die iemand kan bedenken die hierbij passen? alvast bedankt gr don |
#14
|
|||
|
|||
je olielampje knippert altijd als je doorstart.. evenals je acculampje die brand dus dat is gwn goed..
er is niks met je oliepomp/sensor hoor.. je ontsteking valt gewoon weg en thats it.. heb je alles massapunten op het blok goed gecheckt en schoongemaakt? wil bij 1.4 ook wel eens zo zijn dat je ecu overleden is
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#15
|
|||
|
|||
oke kijk daar heb k wat aan,
hartstikke bedankt iig, kan het misschien nog in mn contactslot zitten, aansturing naar ecu? en ga morgen alle massapunten controleren, grzz |
#16
|
|||
|
|||
nog ff een vraagje,
heb nog een 1.6 ABU staan, zelfde bouwjaar, is de ecu hetzelfde daarvan? dan wissel ik eerst die uit voordat ik een ander ga halen, gr don |
#17
|
|||
|
|||
De ecu is daarvan anders.. je zit aan het 030 906 026 nummer gebonden.
Het maakt niet uit ofdat er een K - R - J - DX achterstaat alst maar zelfde nummer heeft.. Het kan ook zo zijn dat je hall element ermee gestopt is waardoor die geen bdp punt meer heeft om te ontsteken! Dit kan je effe snel nameten tussen pin 1 en 3 moet minimaal 9volt staan op de stekker ervan.. Ook kan je de stekker van de bobine doormeten tussen pin 1 en 3 moet minimaal 11volt staan.. Dit met contact aan. *kan ook de keus maken effe uitlaten lezen op fouten door iemand met vag-com ofzo die in de buurt bij je woont* (kan geen andere dingen buiten fouten zien,alleen bij computer 030906026 R of J zie je ontsteking en dergelijke) Last edited by coilt : 25-03-2010 at 20:26. |
#18
|
|||
|
|||
goeiedag,
bedankt voor de reactie, net meteen even gekeken, en hall element(even voor de zekerheid, dat is die bovenop de ontsteking he:P) gaf 11 volt aan en bij de bobine 11,9 dus lijkt me genoeg, meteen parlevan los gehaald en ecu eruit gehaald, mooi doosje niks aan te zien:P weet iemand nog of ik via die pinnen na kan meten of het ook echt daaraan ligt, ben maar arme student dus vervangen is geen probleem, als t maar kapot is:p gr don |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Aan de buitenkant zul je niet veel opmerken aan de ecu, meestal is het een condensator wat eruit ligt ofzo van de printplaat. maar van de ecu de pinbezetting zou ik er niet van weten, daar ben ik zelf ook nog naar opzoek omdat ik een ander letter van het code nummer heb gekozen en dus nog andere sensors erop kan aansluiten enzo Bijvoorbeeld orgineel een K en heb er een R ingezet en dan kan ik de gehele auto uitlezen van waardes over lambda sensor en ontstekingstijdstip etc.. Je zou even voor je eigen via torrentz elsawin kunnen downloaden en installeren, Zo heb ik de dingen ook steeds uitgezocht op welke pinnen doormeten etc. Last edited by coilt : 27-03-2010 at 00:04. |
#20
|
|||
|
|||
ps als je die 1.6 daar hebt staan
Pak effe daaruit het relais nummer 18 x-contactrelais op relais plaats (4) En het relais van brandstofpomp op nummer (12) effe omwisselen met die uit die andere auto dat je hun ook alvast uitsluit! |