#1
|
||||
|
||||
Electronische ontsteking..??
Hey mensen,
ik zou graag iets meer willen weten over electronische ontsteking! Ik heb al gezocht op het forum maar niks bruikbaars vinden.. Op Google heb ik iets meer succes, maar wil eigelijk meer info voordat ik iets ga kopen... Ik heb wel ergens gelezen dat je auto er zuiniger van gaat rijden! Want daar gaat mij het eigelijk om, een lager brandstof verbruik.. Ik rij een kleine 500km in de week met mijn 1.5JB Aut. en ik zit nu op een verbuik van 1:10 Dusss... Kan iemand mij meer info geven?? Greetzz..!!
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#2
|
||||
|
||||
Denk niet dat je er veel van gaat merken (zuinigheid) , de motor zal misschien iets soepeler lopen. Electronische ontsteking is betrouwbaarder en onderhoudsvriendelijker.
Wat je wel kunt doen is een vonkversterker monteren en van die bougies met 3 massa electroden. Dan rij je veel zuiniger (als je de marktkraampjes op diverse autobeurzen moet geloven ) een goed afgestelde ontsteking/carb en frisse bougies/kabels en schone olie+filters doen naar mijn idee meer aan de zuinigheid. Iets meer lucht in de bandjes (smalle bandjes!) scheelt ook een hoop in het verbruik.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#3
|
||||
|
||||
Hmmm dat is dan jammer!! Maar daarom wou ik dus ook eerst meer info hebben...
Ik denk dat ik voor nieuwe ontsteking ga ( verdelerkap,rotor,contactpunt, condensator, kleppenstellen en Co ff laten nakijken..!! Haha idd bandjes harder op pompen daar beginen we mee... En dan gaan we weer ff testen.. Zover bedankt.. Gaan we weer aan de hobby..!!!
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#4
|
||||
|
||||
Het is volgens mij wel heel makkelijk een electronische ontsteking te monteren. Nooit meer contactpunten vervangen/stellen, nooit meer een defecte condensator etc.
Als je toch alles vervangt, is het het overwegen wel waard. Een ontsteking van een 1.6/1.8 carb. versie past volgens mij 1 op 1 (anyone??) Wel zorgen dat je ook het transistorblokje en kabelboompje meeneemt. Als je dit op de sloop haalt, kijk goed of er niet heel veel speling op het aandrijfasje zit van de rotor. Die dingen willen wel eens vrij veel speling hebben.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
|||
|
|||
Zoek ook eens op een Velleman transistor ontsteking... Condensator gebruik je dan niet meer en contactpuntjes alleen nog maar als schakelsignaal, dus die hebben ook niks meer te lijden!
|
#6
|
|||
|
|||
mss als je van een automaat naar een gewone schakelbak gaat dat je verbruik ook wat daalt, als je hem niet te hoog in toeren trekt natuurlijk
automaten durven wel is meer verbruiken |
#7
|
||||
|
||||
Een complete set om de ombouw te doen kan ik je wel leveren; complete ontsteking, kabelboompje, steun en ontstekingsmodule.
Inbouw is makkelijk zelf te doen.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#8
|
||||
|
||||
Jah idd ombouwen tot aan 5 versneling handbak...!!
Maar jah hoe kom je erachter wat hij in zijn 5 met 120 km/h verbruikt? Dit is denk ik mijn allerlaatste optie... Automaat cruisen is heel chil...
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#9
|
||||
|
||||
Hey Jeroen,
wat gaat mij dat kosten dan..?? greetzz..!!
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#10
|
||||
|
||||
Sorry als ik je topic hijack, maar als ik op mijn 1300 een electronische ontsteking wil zetten, wat heb ik allemaal nodig dan?
Kan ik die bijvoorbeeld van een Golf 3 af trekken? Ik had begrepen dat er ook een klein computerkastje bij hoord ofzo...? |
#11
|
||||
|
||||
Jij moet aan de beun
Een sleeptuimelaar heeft een andere aansluiting op de nokkenas. Hydrostoters zijn wel geleverd met electronische ontsteking, maar die past dus weer niet op je nokkenas. Wat WEL zo past; Ontsteking+bobine+ kabelboompje+ transistorblokje van een BX 1.6TRi (oud type BX motor met electronische BOSCH ontsteking, maar met oude aansluiting ) Peugeot 309/206 van dat oude type heeft dezelfde motor/ontsteking. Wat wel kan; binnenwerk van een electronische verdeler overzetten in een oud type behuizing (sleeptuimelaar). Je zet dan het Hallgever element/pulswiel over in een oud type behuizing met dus het oude type aandrijfasje/nokkenasaansluiting. Van een GOLF3 past sowieso niet, daar wordt de ontstekingstiming geheel door de ECU geregeld. Je moet een ontsteking pakken van een oud type VW motor ; HZ/NZ/MH/2G/ Wat ook nog schijnt te werken (ik weet het niet ) Is een golf 16V ontsteking (KR) met daaraan een transistorblokje + kabelboom van een HZ/NZ/MH/2G/ motor. Veel werk dus
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#12
|
|||
|
|||
maar der is inderdaad wel een lagerverbruik !!=D
__________________
polo the super cruiser fueme mi chocolatito |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, veel werk, ik heb er uiteindelijk maar gewoon een hydrostoter motorblok in gezet |
#14
|
|||
|
|||
http://www.hot-spark.eu/dutch/
kosten 49 euro |