Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-06-2012, 18:29
tebafla tebafla is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 17
Default Hulp gevraagd met motorproblemen

Hallo Allemaal,

Ik ben opzoek naar iemand in de buurt van Den Haag/Gouda die veel verstand heeft van golfjes 2 8klepper.

Ik heb een golf 2 1.8 8klepper. Nu heeft een vriend van mij wat omgebouwd in de draadboom zodat ik van het oude type alarmlichtschakelaar op het dashboard naar nieuw type alarmlichtschakelaar op het stuur ben gegaan.

Nou heeft hij kortsluiting veroorzaakt en is mijn ontstekingsmodule doorgefikt. Andere module geregeld maar sinds dien wou ie niet lopen. Bleek dat me leidingen bij me brandstofpomp achter waren verwisseld.

De wagen was goed lopend naar hem toe gegaan. Nou heb ik gevraagd wat heb je allemaal gedaan en dat kan ie me niet vertellen en ook niet te probleem oplossen.

Nu zoek ik iemand die het leuk vind om mij te helpen om hem weer aan de praat te krijgen. De motor loopt alleen bij koude start loopt ie op naar de 3000 toeren en als ie warm is zakt ie wel weer terug alleen loopt ie niet honderd procent lekker.

Wie o wie kan me helpen en heeft er genoeg verstand van???
__________________
Me wagenpark:
- Caddy Type I 1987
- Golf Typ II Wolfburg Edition 1990
- Golf Typ II Edition Blue 1992
- LT 40 Dubbelcabine Pick-up/lepelwagen 1984
Reply With Quote
  #2  
Old 21-06-2012, 21:19
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Even wat meer info geven, je hebt veel verschillende varianten van de carburatie/injectie op een 1.8 8v.

Weet je de motorcode ??
Reply With Quote
  #3  
Old 21-06-2012, 22:25
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

rp waarschijnlijk.waaromis het omgebouwd vraag ik me af?
iets meer info zou geen overbodige luxe zijn idd.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #4  
Old 21-06-2012, 22:25
tebafla tebafla is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 17
Default

Wat ik zo ff uit me hoofd weet:

Het is een PF blok en heeft electronische injectie.

Het is een wagen van 1992 en toen had je de alarmlichtschakelaar boven op het stuur zitten. Dit wou ik ombouwen omdat ik de wagen weer origineel wil maken zoals ie hoort te zijn. De wagen heb ik overgenomen zonder blok en kabelboom en ik had nog een motor met kabelboom liggen alleen uit een '90 model dus met de alarmlichtschakelaar in het dashboard vandaar de verandering.

De wagen staat bij me ouders dus ik kan niet zo 123 ff kijken. Ze hebben namelijk bij mij voor de deur de G60 lijsten van de deur afgerukt met de Blue Edition plaatjes :-S
__________________
Me wagenpark:
- Caddy Type I 1987
- Golf Typ II Wolfburg Edition 1990
- Golf Typ II Edition Blue 1992
- LT 40 Dubbelcabine Pick-up/lepelwagen 1984

Last edited by tebafla : 21-06-2012 at 22:31.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-06-2012, 22:27
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

een gti dus.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #6  
Old 21-06-2012, 22:33
tebafla tebafla is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 17
Default

Oeps dat was ik vergeten erbij te zetten ;-)
__________________
Me wagenpark:
- Caddy Type I 1987
- Golf Typ II Wolfburg Edition 1990
- Golf Typ II Edition Blue 1992
- LT 40 Dubbelcabine Pick-up/lepelwagen 1984
Reply With Quote
  #7  
Old 21-06-2012, 22:37
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

was de complete kabelboom eruit dan?[er even vanuit gaand dat je met motor uit/ombouwen alleen de motorboom meeneemt]en heb je enig idee hoe de kortsluiting veroorzaakt is?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #8  
Old 21-06-2012, 22:44
tebafla tebafla is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 17
Default

De vorige eigenaar heeft 1/2 jaar in die wagen gereden en toen besloten om het blok wat erin lag in zijn scirocco te bouwen en heeft dus motor plus motorkabelboom en kabelboom van het dashboard overgezet. Dus ik heb een complete wagen overgenomen op die drie dingen na.

Wat precies de kortsluiting heeft veroorzaakt weet ik niet want die gozer zou voor mij de wagen APK keuren en dat gelijk meenemen kwa ombouwen. En nu is het probleem dat hij mij niet kan vertellen wat er is mis gegaan en zit ik met de gebakken peren zit
__________________
Me wagenpark:
- Caddy Type I 1987
- Golf Typ II Wolfburg Edition 1990
- Golf Typ II Edition Blue 1992
- LT 40 Dubbelcabine Pick-up/lepelwagen 1984
Reply With Quote
  #9  
Old 21-06-2012, 22:47
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

dus als ik het goed begrijp heeft ie al goed gereden en is ie verder niet aan de motorboom geweest,maar alleen aan het dashgedeelte,daarna is dit probleem ontstaan?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #10  
Old 21-06-2012, 22:57
tebafla tebafla is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 17
Default

Jep, dat is wat ik van hem begreep alleen ik denk dat hij ook nog andere dingen heeft gedaan want me brandstofleidingen bij me injectierail waren omgedraaid. Ik heb hem lopend daar heen gebracht en met de lepelwagen weer meegenomen want hij deed het niet meer. Toen ben ik met iemand anders erna gaan kijken en toen zijn we er achter gekomen dat die verwisseld waren. En die gozer maar volhouden dat ie niet weet waarom
ie niet wou starten :-S
__________________
Me wagenpark:
- Caddy Type I 1987
- Golf Typ II Wolfburg Edition 1990
- Golf Typ II Edition Blue 1992
- LT 40 Dubbelcabine Pick-up/lepelwagen 1984
Reply With Quote
  #11  
Old 21-06-2012, 23:00
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

oke.....je zit voor mij niet echt naast de deur,anders had ik er met liefde even naar gekeken,kan nooit veel zijn.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #12  
Old 22-06-2012, 22:11
tebafla tebafla is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 17
Default

Hey De Pul,

Als er niemand anders is in de buurt van mij dan zit er maar één ding op en dat is de GTI in de lepelwagen en naar jou toe komen. Heb jij ook onderdelen liggen van GTI 8klepper mocht er wat stuk zijn??
__________________
Me wagenpark:
- Caddy Type I 1987
- Golf Typ II Wolfburg Edition 1990
- Golf Typ II Edition Blue 1992
- LT 40 Dubbelcabine Pick-up/lepelwagen 1984
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum