#1
|
||||
|
||||
Te hoge koelwater temperatuur! Bora
Ik heb een probleem met met mijn Bora TDI 1.9 TDI 115pk AJM. (2001)
Afgelopen zaterdag gestrand met de auto met te hoge koelwater temperatuur. Voelde aan de waterslang, 1 koud en 1 warm. Vermoede de thermostaat, maar wat me ook opviel is dat de kachel niet warm werd, (ook 1 warme en een koude slang) (koud is de slang die vanaf de thermostaat komt, aansluiting zijkant van het blok word wel warm, ook de slang die vanaf daar naar de kachelradiateur loopt) Na het vervangen van de thermostaat blijft het probleem. Als ik rustig rij, is er niet veel aan de hand. Als ik vermogen vraag van de auto, stijgt hij snel richting het rode gedeelte van de meter. Is dit een veel vorkomend probleem van de 1.9 tdi motoren? En/of kan iemand mij vertellen wat dit probleem dan zou kunnen wezen? Waterpomp is 70dkm oud, koelvloeistof was nog netjes (schoon) en op niveau. Hoop dat iemand me hier kan helpen
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#2
|
|||
|
|||
Waterpomp al nagekeken
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#3
|
||||
|
||||
Ondanks dat de waterpomp nog niet zo oud is klinkt het toch alsof deze kapot is.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#4
|
|||
|
|||
ik denk ook dat het de w.p is om dat je kachel niet warm word...
kun je makkelijk checken dooe het kleine slangetje van je potje af te halen, motor starten, komt er een straaltje water uit het slangetje is je pomp nog heel. p.s. worden je slangen ook keihard, en verliesje kvs? en je pomp moet over 20.000 km weer vervangen worden, want neem aan dat ie tegelijk met de distributieriem vervangen word? |
#5
|
||||
|
||||
Klopt. Moest binnen 20dkm weer vervangen worden. Was al bang dat dit het zou zijn. Alleen wil ik hier zeker van zijn. Niet dat ik een hoop kosten maak en het probleem blijft.
Zal vanavond testen of het de pomp is en niet de radiateur verstopt zit ofzo. In ieder geval bedankt voor de tips!
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#6
|
|||
|
|||
Slaat je ventilator wel aan?
Het is namelijk ook wel bekend dat de temperatuur sensor vaak kapot gaan. http://wiki.tdiclub.nl/Koelvloeistoftemperatuursensor
__________________
Kever 1959 |
#7
|
||||
|
||||
Hij word echt te warm, is dus niet de sensor.
Alle slangen blijven dan echt te koud, niet hard en uit het overloop/retour slangetje op het reservoir komt geen koelwater.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#8
|
|||
|
|||
vrij duidelijk dus
ben je nu wat eerder als je distributie interval |
#9
|
|||
|
|||
Je kan dus je distributie met pomp en alles gaan vervangen als ik dat zo lees
__________________
Kever 1959 |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Idd erg grappig ja.. Maar hebt jammer genoeg wel gelijk,
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |