Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-03-2010, 20:24
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default Te hoge koelwater temperatuur! Bora

Ik heb een probleem met met mijn Bora TDI 1.9 TDI 115pk AJM. (2001)
Afgelopen zaterdag gestrand met de auto met te hoge koelwater temperatuur.
Voelde aan de waterslang, 1 koud en 1 warm.
Vermoede de thermostaat, maar wat me ook opviel is dat de kachel niet warm werd, (ook 1 warme en een koude slang)

(koud is de slang die vanaf de thermostaat komt, aansluiting zijkant van het blok word wel warm, ook de slang die vanaf daar naar de kachelradiateur loopt)

Na het vervangen van de thermostaat blijft het probleem. Als ik rustig rij, is er niet veel aan de hand. Als ik vermogen vraag van de auto, stijgt hij snel richting het rode gedeelte van de meter.

Is dit een veel vorkomend probleem van de 1.9 tdi motoren? En/of kan iemand mij vertellen wat dit probleem dan zou kunnen wezen?

Waterpomp is 70dkm oud, koelvloeistof was nog netjes (schoon) en op niveau.

Hoop dat iemand me hier kan helpen
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #2  
Old 30-03-2010, 21:53
neoninside neoninside is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 302
Send a message via MSN to neoninside
Default

Waterpomp al nagekeken
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping
Audi A4 B6 avant 1.8 20vt
Reply With Quote
  #3  
Old 30-03-2010, 21:58
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Ondanks dat de waterpomp nog niet zo oud is klinkt het toch alsof deze kapot is.
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #4  
Old 30-03-2010, 22:48
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

ik denk ook dat het de w.p is om dat je kachel niet warm word...
kun je makkelijk checken dooe het kleine slangetje van je potje af te halen, motor starten, komt er een straaltje water uit het slangetje is je pomp nog heel.
p.s. worden je slangen ook keihard, en verliesje kvs?
en je pomp moet over 20.000 km weer vervangen worden, want neem aan dat ie tegelijk met de distributieriem vervangen word?
Reply With Quote
  #5  
Old 31-03-2010, 08:24
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Klopt. Moest binnen 20dkm weer vervangen worden. Was al bang dat dit het zou zijn. Alleen wil ik hier zeker van zijn. Niet dat ik een hoop kosten maak en het probleem blijft.

Zal vanavond testen of het de pomp is en niet de radiateur verstopt zit ofzo.

In ieder geval bedankt voor de tips!
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #6  
Old 31-03-2010, 15:23
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 656
Default

Slaat je ventilator wel aan?
Het is namelijk ook wel bekend dat de temperatuur sensor vaak kapot gaan.
http://wiki.tdiclub.nl/Koelvloeistoftemperatuursensor
__________________
Kever 1959
Reply With Quote
  #7  
Old 31-03-2010, 17:05
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Hij word echt te warm, is dus niet de sensor.

Alle slangen blijven dan echt te koud, niet hard en uit het overloop/retour slangetje op het reservoir komt geen koelwater.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #8  
Old 31-03-2010, 17:32
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

vrij duidelijk dus

ben je nu wat eerder als je distributie interval
Reply With Quote
  #9  
Old 31-03-2010, 17:40
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 656
Default

Je kan dus je distributie met pomp en alles gaan vervangen als ik dat zo lees
__________________
Kever 1959
Reply With Quote
  #10  
Old 31-03-2010, 18:45
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Quote:
Originally Posted by ids
vrij duidelijk dus

ben je nu wat eerder als je distributie interval


Idd erg grappig ja..

Maar hebt jammer genoeg wel gelijk,
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum