|
||||
|
||||
verschil tussen 5-versnellingsbak benzine & diesel
Ik wil graag de 4 versnellingsbak van de golf 1 vervangen door een 5 versnellingsbak. ik heb al eens eerder een 4 bak van een benzine motor vervangen door een 5 bak.
Nu wil ik graag weten of een 5 versnellingsbak van een benzine op een 1.6 diesel motor past. Mocht het niet passen, welke type versnellingsbak moet ik dan hebben?
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" Last edited by levis : 11-03-2010 at 16:10. |
|
||||
|
||||
bij passat 32b --> 0
bij andere modellen, geen idee!
|
||||
|
||||
Voor mk2's heb ik de volgende bakken op mk1's wel eens gebruikt..
1.6 benzine 1.6D/milieudiesel bakcode 4s 1.8 benzine 1.6td(geen milieudiesel) 4t |
|
||||
|
||||
is er nergens een site waar alle bakcodes voor golf staan incl de ratio's en dat soort dingen?
|
||||
|
||||
ik heb de vraagstelling iets aangepast
|
||||
|
||||
Quote:
DOPPEL-WOBBER |
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.golf1-ig.de/golf/facts/gearboxes/index.php
|
||||
|
||||
kijk, das altijd handige info!
|
|||
|
|||
Ik heb vorig jaar een 4T bak in mijn mk2 1.6 benzine gezet.
Alleen de 5e versnellings is wat langer dan een 4S, voor de rest zijn ze volgensmij gelijk.
|
||||
|
||||
Alle 020 bakken passen! Dus legio mogelijkheden
http://www.scirocco.org/gears/ http://www.4crawler.com/Diesel/VW_0...nsmission.shtml
|
||||
|
||||
oke, das goed om te horen.
dus een 5 versnellingsbak scoren van een golf 1
|
|||
|
|||
Houd alleen wel even rekening met je splines van de koppelingsplaat. Zit tussen verschillende 020 bakken wel verschil in de price as. (16V en 8V)
Even kijken wat je nu hebt of je koppelingsplaat moet ook versleten zijn dan is het geen probleem zoek je gewoon de juiste bij je bak. |
|
|||
|
|||
Quote:
Alle 020 bakken behalve de 2Y[16v] Kijk even op doppelwobber,wat je nu hebt aan 4bak en vergelijk de 1e 4 met een 5bak en dan moet het goed komen |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik neem aan dat je een diesel hebt? |
|
||||
|
||||
Zelfs een 2Y bak past, maar gebruik dan de frictieplaat die erbij hoort, zo los je spline problemen eenvoudig op.
|
|||
|
|||
Wat ik zei
Quote:
|
|
||||
|
||||
Check, had het regeltje gemist.
|
||||
|
||||
Quote:
ja klopt! de rest bedankt voor de info
|
||||
|
||||
Wat is je huidige bak code?
|
|
||||
|
||||
jh motor
Oke, maar nu heb ik een Scirocco met een JH motor. Deze gaat door behoorlijk wat wijzigingen ongeveer 130 pk leveren. Welke versnellinsbak dan gebruiken? Moet snel optrekken, maar 4 en 5 moeten betrekkelijk lang zijn.