Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-03-2010, 21:24
TTF's Avatar
TTF TTF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 375
Default Toerental schomelt tussen de 2000 - 3000 toeren tijdens co meten golf 4 1.6 SR AKL

Goedenavond,

Ik heb het volgende probleem. Ik ben in het bezit van een golf iv variant 1.6 benzine uit 1999 (motorcode AKL)

Nu moet deze apk gekeurd worden alleen tijdens het Co meten schommelt het toerental tussen de 2000 en 3000 toeren. Je voelt aan het gaspedaal dat de auto het toerental zelf bij regelt (gaspedaal beweegt een beetje)

Nu heb ik de gasklep vorige week schoongemaakt omdat de auto erg slecht stationair liep, dit was na het schoonmaken verholpen.

Nu vermoed ik dat de gasklep moet worden ingeleerd. Ik ben zelf in het bezit van vagcom 311.2

Nu heb ik al geprobeerd de gasklep in te leren volgens deze manier.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/inde...nment_%28TBA%29

alleen ik krijg de volgende melding niet (Once you do this you will see the top right display say ADP RUN)

En het probleem blijft nog steeds. dus wat doe ik verkeerd? of kan ik hieruit opmaken dat de gasklep overleden is? tijdens het uitlezen dan wel het inleren van de gasklep geeft de auto ook geen foutmeldingen.

Iemand enige idee waar ik een gasklep kan halen voor een nette prijs liefst in de provincie friesland? en wat kost zo iets ongeveer?


Alvast bedankt.

Last edited by TTF : 26-03-2010 at 14:02.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-03-2010, 00:35
SubdubberGT SubdubberGT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 854
Default

Ik wil je gasklep wel inleren alleen woon niet in Friesland

Denk toch even opnieuw proberen in te leren en dan op een goede manier en dan verder zoeken.

Anders mss ff je onsteking controleren of dat die op tijd staat.
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro
Daily: Volkswagen High Up 75PK

Reply With Quote
  #3  
Old 28-03-2010, 12:34
TTF's Avatar
TTF TTF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 375
Default

Quote:
Originally Posted by SubdubberGT
Ik wil je gasklep wel inleren alleen woon niet in Friesland

Denk toch even opnieuw proberen in te leren en dan op een goede manier en dan verder zoeken.

Anders mss ff je onsteking controleren of dat die op tijd staat.


Heb inmiddels al een andere gasklep geprobeerd, maar dat wou ook niet dus toen oude er weer opgezet en naar de dealer geweest om de gasklep in basis stand te laten zetten. dit lukte daar dus wel.

Maar goed het probleem is er nog steeds. Je voelt gewoon de gasklep het toerental bij regelen tussen de 2a3500 toeren

De auto loopt en rijd verder perfect, houd niet in oid.. alleen onbelast begint het toerental ook te schommelen.

Iemand dit wel eens vakker gehad? of nog een idee ?
Reply With Quote
  #4  
Old 28-03-2010, 13:56
caddy '85 caddy '85 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 366
Send a message via AIM to caddy '85 Send a message via MSN to caddy '85
Default

mischien dat ie ergens valse lucht aanzuigt, ff je slangen controleren.
mvg
__________________
Caddy 1.6GTD 1985
Caddy 1.6D 1988 Sold
Golf 1.9TD 1994 Total los
Golf 1.9TDI 4 motion 2002
Reply With Quote
  #5  
Old 28-03-2010, 15:50
TTF's Avatar
TTF TTF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 375
Default

Quote:
Originally Posted by caddy '85
mischien dat ie ergens valse lucht aanzuigt, ff je slangen controleren.
mvg


Alle slangen zijn verder goed behalve die van de carterontluchting naar de gasklep en luchtmassa meter.. maar die is inmiddels besteld maar lijkt me sterk dat die zo veel invloed er op heeft aangezien die immers nog voor de gasklep zit.

ook geeft de auto geen storing tijdens het uitlezen, dus vermoed nu dat er een lekkage onder het inlaat spruitstuk of ergens uit het zicht. of dat een sensor de boel in de war gooit
Reply With Quote
  #6  
Old 28-03-2010, 16:07
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Vervang eerst die slang maar eens. Als je een lek hebt tussen LMM en GKH klopt de hoeveelheid aangezogen lucht die aan de ECU wordt doorgegeven niet.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum