#1
|
||||
|
||||
215/35R16 band van een 9 inch brede velg afhalen :confused:
Geachte VAG'ers,
Momenteel probeer ik op mijn werk mijn 215/35R16 banden van mijn 9x16 achtervelgen af te halen met ons prachtige bandenapparaat. De randen van de hump afdrukken ging prima, maar ik krijg met geen mogelijkheid de buitenste rand van de band over de velgrand heen. Ik hoor de band kraken en de bandenlichter buigt bijna door. Is dit uberhaupt wel te doen met 2 handen? Heeft iemand tips? Alvast bedankt! Oscar
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |
#2
|
|||
|
|||
Lekker laten doen...heb je er meestal ook garantie op bij officiele bedrijven
Dat is mijn tip. |
#3
|
||||
|
||||
Ik moet zeggen dat dit de eerste band van de 1000 is die ik er niet vanaf krijg
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |
#4
|
||||
|
||||
Niemand een handige tip? Ik heb nog tot 17:15 :')
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |
#5
|
|||
|
|||
Is het niet zo dat je brede velgen hebt met een dieppe rand?
Dan moet je je velg onderste boven leggen op je apparaat. En dus de band er aan de achterkant afhalen.
__________________
Jetta mk2 |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt helemaal. Mijn ATS cup moeten ook onderste boven op het apperaat en de velg van buiten in klemmen. |
#7
|
|||
|
|||
Beterband uit Buitenpost heeft hier een prachtige machine voor
was bij mijn 215 35 16 om de 9J borbet zo klaar Komt geen bandenlichter aan te pas |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Het is 17.15u geweest Is het gelukt????? |
#9
|
|||
|
|||
Wij hebben ook een apparaat waar je de band niet hoeft aan te raken.
Alleen als je niet weet dat je je band ondersteboven moet neerleggen sloop je alsnog je band, velg en het apparaat.
__________________
Jetta mk2 |
#10
|
||||
|
||||
Hmm dat heb ik nog niet geprobeerd inderdaad. Maar als ik zo naar de velg kijk, kan ik niks ondekken waarom andersom wel zou lukken:
De velg wordt aan de onderkant nog minder snel een smallere diameter en dan zou je zeggen dat de band aan die kant nog strakker zou zitten Van de week nog maar eens proberen. Bedankt voor de tips!
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |
#11
|
|||
|
|||
Vreemde hump heeft die velg zeg.
Deze moet je gewoon normaal de en monteren. Wel moet je zorgen dat de band goed naar beneden gedrukt word aan de andere kant.
__________________
Jetta mk2 |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
klopt alberto lukt zelfs 195-40-16 om 9j heen te krijgen en er weer af geen problem er mee. |
#13
|
|||
|
|||
je moet wel zorgen dat de ander zijde van de band in het diepe middengedeelte van de velg zit om wat meer speling te hebben..
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat snap ik, maar door de rare vorm van het binnenbed en de stugheid van de band, lukt het niet om de band in het diepe gedeelte te krijgen als je begrijpt wat ik bedoel Door die rare zandlopervorm moet je de band bijna tot halverwege de velg naar bededen drukken om speling te krijgen. En volgens mij vernachel je dan de band. De banden monteren was overigens geen probleem
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |
#15
|
||||
|
||||
Het is al gelukt met twee man en een functie van het bandenapparaat die ik niet kende
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |