#1
|
|||
|
|||
AAV remt te sterk af bij gas loslaten
Ik heb een klein probleempje met mijn AAV.
Het motortje start en loopt prima, maar als ik wat vaart wil minderen en het gas loslaat, lijkt het alsof de motor stil valt. (is niet zo, want als je de koppeling intrapt loopt ie gewoon stationair) Geeft het gevoel alsof je terugschakelt en heel sterk op de motor afremt. Ik hoef het gaspedaal dan maar aan te raken en het motortje pakt weer op. Het rijdt alleen een beetje lastig... (stoterig) Naar mijn idee doet het probleem zich het meest voor als de motor op temperatuur is, koud heeft ie er niet zoveel last van. Ik heb 'm trouwens omgebouwd naar RP gasklephuis (met AAV potmeter) en GK spruitstuk, en benzinedruk verhoogd met een ringetje in de drukregelaar. Heeft het misschien iets met dat gasklepstelmotortje te maken, of met die potmeter? Bij voorbaat dank voor jullie reakties. Berteld
__________________
Kever 1200 1966 -> verkocht Polo Coupe Prego 1.3 AAV '93/'94 |
#2
|
||||
|
||||
doet t probleem zich voor vanaf de ombouw? of liep ie eerst nog wel goed?
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens mij deed ie het al voor de ombouw.
__________________
Kever 1200 1966 -> verkocht Polo Coupe Prego 1.3 AAV '93/'94 |
#4
|
||||
|
||||
wat is zwaar afremmen op je motor ?
__________________
kopbewerking ,pm |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Net alsof ie geen benzine meer krijgt, of niet meer vonkt. Het lijkt alsof de motor afslaat, maar dat is niet zo. Je hoeft het gas maar ietsje aan te raken en dan gaat ie weer gewoon verder. De auto is vroeger van mijn vader geweest en toen heeft ie ook al eens nukken gehad. Toen was het de Hall gever. Mijn vader had toen problemen met starten en zo af en toe sloeg de motor tijdens het rijden helemaal af. Destijds is de hall gever vervangen en toen waren de problemen weer voorbij. Ik vroeg me al af of die Hall gever misschien weer aan vervanging toe is?
__________________
Kever 1200 1966 -> verkocht Polo Coupe Prego 1.3 AAV '93/'94 |
#6
|
||||
|
||||
hallgever doet het of doet het niet ,dit is eerder een kwestie van injectie die echt stopt met inspuiten
__________________
kopbewerking ,pm |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Dat gevoel is het wel ja. Maar waarom stopt ie dan?
__________________
Kever 1200 1966 -> verkocht Polo Coupe Prego 1.3 AAV '93/'94 |
#8
|
|||
|
|||
Zijn alle onderdrukslangen heel en zitten ze goed vast?
Het lijkt alsof er op het moment dat er afremd wordt op de motor te weinig benzine wordt ingespoten. De inspuiting wordt kort onderbroken op het moment dat de stationairschakelaar kontakt maakt en de toerental boven het stationair toerental ligt In de vraagbaak wordt getest met 3000 toeren, en dan de gasklep snel loslaten, dan moet de inspuiting kort onderbroken worden, te zien met uitgebouwd luchtfilter. Gebeurt dit niet dan stat.schakelaar of stuurcomputer controleren. Ik kan nog wel wat meer info uit de vraagbaak online zetten, waarin beschreven staat hoe je bijv de gasklepstelmotor en potentiometer kunt testen.. het is wel in het duits.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb voor de ombouw de stelmotor en de potmeter gemeten en getest met multimeter volgens de Duitse boeken. Dat zag er toen goed uit. Volgens de boeken mag je de potmeter niet losschroeven en weer terugplaatsen, maar dat moest ik wel, omdat er een AAV potmeter op een RP gasklephuis moest komen... Die potmeter kun je minimaal verschuiven/stellen op het gasklephuis tijdens het vastzetten, maar ik weet niet of mijn probleem daar wat mee te maken heeft? Zal vandaag eens kijken of alle slangen goed vastzitten en de gaskabel iets losser zetten, die staat vrij strak voor mijn gevoel.
__________________
Kever 1200 1966 -> verkocht Polo Coupe Prego 1.3 AAV '93/'94 |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Had vandaag nog een dagje vrij, dus heb vanmorgen de stuurcomputer vervangen, voor een exemplaar dat ik nog in de kast had liggen. De computer die gemonteerd was, had ik via E-bay Duitsland gekocht. Heb net een half uurtje gereden en het lijkt erop dat het probleem is verdwenen Merk nu ook dat het toerental minder abrupt terugzakt als ik het gas loslaat. Hoop dat het hiermee is opgelost... Ik merk eerlijk gezegd niet zoveel van het extra vermogen van het RP gasklephuis en het GK spruitstuk, maar misschien heeft dat pas effect als ik ook nog de 3f nokkenas monteer? (Maar heb helaas geen momentsleutel die precies genoeg is om de lagerschalen exact aan te draaien)
__________________
Kever 1200 1966 -> verkocht Polo Coupe Prego 1.3 AAV '93/'94 |