#1
|
||||
|
||||
Pierburg 2E3
De afstelling van mijn Golfje 1.3 met MH blok geeft al maanden problemen. Goed afstellen wil simpelweg niet lukken, de auto houdt in, hikt / stottert en rijdt gewoon niet lekker.
Nu zou ik graag willen weten of het in de carburateur (Pierburg 2E3) zit of in iets anders. Heeft iemand zo'n carburateur liggen (waarvan je weet dat die goed is) die ik mag lenen om het uit te proberen? Overnemen (als het een goede is) kan eventueel ook wat mij betreft.
__________________
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986 Verkocht! |
#2
|
||||
|
||||
ik zit met exact hetzelfde probleem... mijne staat nu bij de garage ben benieuwd wat ze daar zeggen.
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Universele garage, specialist of dealer? Ben ook benieuwd naar de oplossing bij jou.
__________________
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986 Verkocht! |
#4
|
||||
|
||||
niet een vacuum slangetje los? Heb verder met mijn 1.3 MH en 2E3 carb nooit problemen! behalve als een van de vacuum slangetjes los zitten
dan kun je idd afstellen tot je een ons weegt |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Los zitten ze niet, maar de slangetjes staan wel op de nominatie om vervangen te worden. Er is geen echte reden voor, maar de kosten zijn laag dus dat schot met hagel is wel te doen
__________________
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986 Verkocht! |
#6
|
||||
|
||||
heb hem naar een gewone garage gebracht, eens kijken wat hij er van gaat zeggen.heb jij toevallig ook het vreemde verschijnsel dat na een paar minuten rijden het relais van de inlaatspruitstukverwarming begint te knetteren voor een paar seconden?
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, dat knetteren zegt me niets. Maakt dat voor het rijden (voor, na of tijdens) nog uit?
__________________
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986 Verkocht! |
#8
|
||||
|
||||
ja vantevoren loopt hij normaal, daarna wordt het van kwaad tot erger, hoe warmer de motor hoe slechter hij gaat lopen.op de gegeven moment loopt hij onder de 2000 a 2500 toeren helemaal niet meer.en als ik de koppeling intrap dan daalt het toerental zo erg dat hij uitvalt.
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Hmmm, da's toch weer anders dan bij mij. Mijn probleem is continue, koud en warm. Daarnaast loopt de motor gedurende ongeveer 1 minuut beroerd na de koude start, maar dat heeft volgens mij een andere oorzaak. Was ook eerder een probleem dan het bovenstaande. Toch benieuwd naar de oorzaak bij jou, hoop dat de garage het kan vinden.
__________________
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986 Verkocht! |
#10
|
||||
|
||||
ik hou je op de hoogte, ben ook benieuwd wat bij jou de oorzaak is.heb je het vacuum gebeuren inmiddels al vervangen?en is je carb en gasklep schoon?
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Slangetjes moeten nog vervangen, even een goed moment voor vinden. Carb is verder netjes schoon en pakking is ook nog goed.
__________________
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986 Verkocht! |
#12
|
||||
|
||||
Pierburg 2E3 is een drama als er iets mis mee is. Vrij ingewikkeld en gevoelig voor storingen.
Controleer op valse lucht, dat is funest voor deze carbs. Ook de slang naar je vacuumvervroeger van de ontsteking vervangen, als je ontsteking én de carb niet goed werken loopt een 1.3'tje helemaal niet lekker.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |