Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-12-2008, 10:53
VWJean's Avatar
VWJean VWJean is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,447
Default Brandstofpomp vr6 werkt niet???

Ik zit met het volgende probleem.

Nu de vr6 in de auto zit en we de complete kabelboom hebben overgezet.
Wil de brandstofpomp het niet doen.
Deze hebben we uiteraard ook overtgezet.
Hij heeft al geen spanning vanaf de zekeringskast.
Relais hebben we ook al uitgewisseld maar ook dit heeft geen resultaat.

Wat kan het zijn en/of wat moeten we nog controleren?

Het gaat om een VR6 met rotor ontsteking, motorcode AAA
Electronische brandstofpomp.
Reply With Quote
  #2  
Old 31-12-2008, 10:54
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,866
Default

Krijgt het brandstofpomprelais wel de juiste ingangssignalen?
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 31-12-2008, 10:55
VWJean's Avatar
VWJean VWJean is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,447
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Krijgt het brandstofpomprelais wel de juiste ingangssignalen?


Hoe controleer ik die snel?

Uiteraard is alles werkend geweest voor uitbouw.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-12-2008, 11:12
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,866
Default

Hier heb je een aansluitschema voor een 94er VR6

Op pagina 9 van het pass94.pdf bestandje staat de brandstofpomp en het relais. Zoals je daar ziet moet het relais een geschakelde plus krijgen via het contactslot, een harde plus vanaf de accu en een massa via de computer. Als je die 3 zaken controleert en ze kloppen, dan kun je controleren of er spanning op zekering 18 staat (20A Zekering). Wel spanning is probleem met benzinepomp of massa benzinepomp, geen spanning is probleem met relais.

LET OP: ik heb nu even de aanname gedaan dat het om een 94er Passat gaat. Als de motor ergens anders vandaan komt kun je het schema van dezelfde site afplukken. Succes!
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 31-12-2008, 11:15
VWJean's Avatar
VWJean VWJean is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,447
Default

Het gaat om een 1990-1993 passat vr6 dus de eerste 35i B3 versie.

Welke taal is dit van die site

Iig bedankt voor je info maar nu kom ik even niet verder ivm een taalprobleem
Reply With Quote
  #6  
Old 31-12-2008, 11:18
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,866
Default

__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 31-12-2008, 11:46
VWJean's Avatar
VWJean VWJean is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,447
Default

Ikzelf heb deze link gevonden op de vr6 site.
Inmiddels heb ik bobine gewisseld,relais uitgewisseld maar helaas hebben we ook geen vonk???

http://www.vr6clubholland.nl/board/viewtopic.php?t=3540
Reply With Quote
  #8  
Old 31-12-2008, 15:09
VWJean's Avatar
VWJean VWJean is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,447
Default

Naar nu blijkt lijkt het relais(109) van de motorregeleenheid niet in orde.
Relais brandstofpomp (67) hebben we inmiddels uitgewisseld zonder resultaat
Reply With Quote
  #9  
Old 31-12-2008, 21:02
VWJean's Avatar
VWJean VWJean is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,447
Default

Pomp hebben we dmv doorverbinden aan de praat gekregen waaruit blijkt dat de pomp dus niet defect is.
We missen nu alleen een vonk bij de bougies enz.

Zaterdag gaan we weer verder, iemand nog tips of handige info?
Reply With Quote
  #10  
Old 01-01-2009, 11:38
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,866
Default

Heeft dat niet gewoon met relais 109 te maken? Zolang de ECU niet werkt zul je em nooit fatsoenlijk aan de gang krijgen....
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 01-01-2009, 12:46
VWJean's Avatar
VWJean VWJean is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,447
Default

We gaan het zien.
Hoop snel zo'n nieuw relais 109 te vinden.

Hou jullie op de hoogte, alvast bedankt.
Reply With Quote
  #12  
Old 03-01-2009, 12:27
VWJean's Avatar
VWJean VWJean is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,447
Default

Helaas,

Relais 109 was defect, is reeds vervangen door een nieuwe maar helaas nog zonder resultaat.
Bobine krijgt nu ook geen spanning????
Wat zou het kunnen zijn,
worden een beetje radeloos.
Reply With Quote
  #13  
Old 05-01-2009, 10:47
VWJean's Avatar
VWJean VWJean is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,447
Default

Probleem is opgelost.

Bleek een extra startonderrbreking voorbij de computer te zitten.
Plus relais 109 en de zekering van de brandstofpomp.

Loopt nu als een zonnetje.
Reply With Quote
  #14  
Old 20-03-2010, 11:14
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

beetje erg laat maar heb je de benzinepomp nog gewoon aan de gang gekregen of doorgelust via contact? ik zit met een ombouw van een vr6 93 naar 94 er motor krijg geen spanning op de brandstofpomp als ik em doorlus doet ie het wel
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #15  
Old 20-03-2010, 13:57
VWJean's Avatar
VWJean VWJean is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,447
Default

Dit is bij ons de oplossing geweest van het probleem.

Probleem is opgelost.

Bleek een extra startonderrbreking voorbij de computer te zitten.
Plus relais 109 en de zekering van de brandstofpomp.

Loopt nu als een zonnetje.

Heb je dit al gecheckt?
Reply With Quote
  #16  
Old 20-03-2010, 18:08
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

ik heb de kabel die normaal de massa is en via de computer loopt van het brandstofrelais die heb ik doorgelust naar de massa nu blijft alleen de pomp draaien als ie op contact staat maar dat lijkt me geen probleem
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum