|
||||
|
||||
Kuifje in VW bus
Ik was afgelopen vrijdag op het autosalon in Brussel en daar was ook een deel van een hal besteed aan de strips van Kuifje
Laat kuifje nou net ook een strip gehad hebben een VW busje! Overgens, die gast op de foto is kuifje niet, dat ben ik
|
||||
|
||||
Had 't idd al gezien op kobus z'n weblog. Echt een superleuk busje, als ik ooit een barndoor koop ga ik em zo beschilderen...
|
||||
|
||||
Quote:
wat is de link van zijn web-log ?? Gr. michiel
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Klopt. Zelf ben ik lid van een verzamelserie over kuifje auto's uit de strips en heb dat busje ook staan als model. Leuk ding hoor.
Sjef |
|
||||
|
||||
Quote:
In welk Kuifje album komt deze bus voor? |
|
||||
|
||||
Is toch wel een hééle oude bus?!
|
||||
|
||||
Quote:
Rond 1952 ofzo? Tis een barndoor met ronde achterlichtjes, 1 reflectortje, ruitenwissers niet verzonken, zonder achterbumper, 8 koel sleufjes, semaphores en een grote motorklep. En in een niet onaardige staat...
|
||||
|
||||
erg goed busje, mooi oud hok
|
||||
|
||||
UItlaatje is ook mooi, maar niet te geloven dat het werkt, het lijkt zo van een oude Puch af te komen!
|
||||
|
||||
Quote:
Zeg maar 1950, 1 van de eerste. Deze heeft nl geen ruit aan de achterzijde! |
|
||||
|
||||
Zóóóó oud!!!!
|
||||
|
||||
Quote:
Ok... houden we het op 1951, vóór april Errug oud in ieder geval
|
||||
|
||||
18 augustus 1950.
Het is de Lotterman bus, met een andere verpakking. |
|
||||
|
||||
Quote:
Idd, wanmt je kon de belettering nog helemaal door de lak heen zien!
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
Maar de Kuifje bus heeft geen VW logo achterop.... De barndoor in de strip is trouwens nieuwer (of minder oud eigenlijk) die heeft 2 reflectortjes achterop:
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag Last edited by VWrijder : 24-01-2006 at 13:19. |
|
||||
|
||||
Quote:
En hij heeft geen ventilatiesleuven voor de laadruimte. De korte versie van die sleuven verscheen volgens mij net een maandje na die Lottermann bus... Later zijn die sleuven nog eens verlengd... Volgens mij hoort dat ding van Lotterman eigenlijk ook geen logo te hebben... Is volgens mij net een tussenmodel; géén raam en géén logo... (maar dat weet ik niet 100% zeker)
1951 - Splitwindow... 1967 - 1300... Last edited by vwfreaks.nl : 24-01-2006 at 16:38. Reason: tiepvaut |
|
||||
|
||||
Quote:
en het varkentje kijkt de verkeerde kant op....dat vind ik dan wel weer jammer als je m zo prcies mogelijk wilkt nameken van de strip.... Gr. michiel
|
||||
|
||||
Quote:
Nee hoor klopt! Varkentje kijkt naar links... |