#1
|
||||
|
||||
uitvallen mk2 1.8 carb
Hallo,
Na de 1e rit nadat me motor weer in de auto zat te hebben gehad. Valt deze soms ineens gewoon uit. 1e rit na ar me werk prima (15 km) terugrit is uitvallen. Je houdt volgas en ineens buaaaaaap. Zet je gem stil 1 min wachten dan goed door starten beetje gas en start weer en blijft netjes stationair lopen. Kan je soms een klein stukje rijden maar soms ook een paar 100 meter en valt die weer uit gepaard met eerst een keer flink bonken ( net of die dan weer ff drupje benzine krijgt en kan die weer ff stukje trekken). Das erg vervelend op een N-weg. Nu als je weg rijdt begint die na 1 km al dat uitvallen te hebben. Gedaan: - alle vacuum slangen nu vervangen - Brandstoffilter er tussen uit gehaald - alle brandstofslangen waren al vv en nieuwe klemmen. - bougies zijn goed - nieuwe verdelerkap rotor en kabels Het rare is heen rit nergens last van en terug gekloot en blijft het houden. Wie heeft er een idee? |
#2
|
|||
|
|||
Ik denk dat dit hem in de brandstoftoevoer of in je hall gever vd ontsteking zit.
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#3
|
||||
|
||||
de mechanise brandstofpomp die op het blok zit hebben we getest. (gaf niet heel veel) toen drupje olie erin beetje heen en weer bewogen toen erop gezet en was een stuk meer. Maar ook nu weer mee gaan rijden en nu telkens op de zelfde route op het zelfde stukje begint die raar te doen.
Dus op een bepaald punt heb die telkens lijkt wel een bepaalde temp. waarbij die af gaat slaan. |
#4
|
||||
|
||||
Halgever zit alleen op een electronishe injectie.
Maar heb je de carburateur al schoongemaakt? daa zou het ook aan kunnen liggen. Of mischien bobine? het kan ook zo wezen dat als die warm word dat hij raar gaat doen, heb ik ook al eens problemen mee gehad..
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) |
#5
|
||||
|
||||
ik heb de bobine al verwisseld met die van mijn golf 1 gti. En het probleem blijft het zelfde.
Vandaag carburateur helemaal schoon gemaakt etc. Alleen brak er een plastic leiding af van de kvs naar de carb. Dus die moet ik eerst zien te vinden vorens testen. brandstofpomp is het ook niet. Al omzeild en gaan rijden. Nadeel is dat je niet weet of het electrisch of brandstof probleem is....... |
#6
|
||||
|
||||
Ontluchting van de tank verstopt?
|
#7
|
||||
|
||||
ook al zonder dop gereden.
update gedane dingen: - alle vacuum slangen nu vervangen - Brandstoffilter er tussen uit gehaald - alle brandstofslangen waren al vv en nieuwe klemmen. - bougies zijn goed - nieuwe verdelerkap rotor en kabels - brandstofpomp omzeild - andere bougies - ontstekingtijdstip veranderd ff update wat die pcies doet. Na als laatst met een cola fles met ontluchting direct op de carb te hebben gereden kwam ik nu pas na 5 km stil te staan. Had hiervoor al weer beetje benzine in de fles gegooid want zoop op 5 km een liter. Toen na bijvullen (200 meter) stil en nu niet meer mee te rijden. Kon minuut stil staan en dan starten kon ik gewoon ff 3 sec volgas houden en dan weg willen rijden. Buap uit. maar wel telkens erna lees 2 tot 5 min wachten ff 15 meter rijden buap uit. |
#8
|
||||
|
||||
Heb vandaag een andere ontsteking gekocht en geplaatst. Ook meteen andere rotor verdeelkap kabels bougies en bobine gemonteerd. Dus in principe kan het niets electrisch zijn.
Maar nog steeds valt de auto uit. Maar heeft iemand een idee wat vaak een kwaal is qua benzine kwestie? gr rick |
#9
|
||||
|
||||
Heb het ook gehad met mijn scirocco, carburateur ook helemaal schoongemaakt, vacuum slangen vervangen e.d. Maar mocht allemaal niet baten. Auto bleeft uitvallen en ook twee keer op hetzelfde punt.
Toen maar besloten een carb van de sloop te proberen, deze gemonteerd met een nieuwe voetpakking en weg was het probleem. Mijn advies: probeer een sloop carb of monteer zo'n mooi weber vervanginsetje zoals Arne die op zijn passat gezet heeft, er zijn maar weinig mensen die een pierburg met problemen weer helemaal goed aan het lopen krijgen. Hier nog wat info voor het afstellen van een pierburg: klik
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow... |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
ja het wordt nu wel erg vervelend. Maar ik gaat het documentje even rustig door lezen en kijken of ik er wat van begrijp in mijn goede engels. Ik was al op de sloop geweest alleen het nadeel is dat je weinig 1.8 carburateur ziet liggen en dan ook net het juiste type. Veel van een 1.3 (golf) etc. Dus als je nog wat hebt liggen. |
#11
|
||||
|
||||
Na weken speuren en een saggerijnig humeur Is het probleem zo goed als zker gevonden.
Na deze lijst te hebben vervangen en het niet perfect wilde lopen; - ontsteking 3x ( 3e was perfect) - carbuarteur - bouwgiekabels - bougies - verdelerkap - rotor - bobine - verdeelapparaat in waterbak - benzineleidingen - vacuumleidingen En diverse omleiding om bepaalde dingen uit te sluiten. De 3e ontsteking is zo goed als nieuw en dus wel goed. En gisteravond maar eens een kijkje genomen in de tank en wat zag ik. Brokjes roest in de aanzuigleiding van de vlotter. In de tank zag ik weinig stukjes. Voor de mensen die dit ook hebben.... ik heb met een motorboot brandstoftankje gereden dus zo de leidingen en de tank uitgesloten nu bleef die wel lopen zonder af te slaan. |
#12
|
||||
|
||||
Dus wat me vader al eerder zij. Net zo als vroeger: Het zijn vaak meerdere dingen waardoor een auto niet goed loopt. Dat is nu wel weer bewezen
|
#13
|
|||
|
|||
mk2 heeft toch plastic tank ? (kunststof)
|
#14
|
||||
|
||||
Beetje oud niet? En er zaten roest deeltjes in de tank... Dus of die nou van metaal of kunstof is... Maak nie uit.
|
#15
|
|||
|
|||
Nou als die van kunstof is vraag ik me gewoon af waar die roest deeltjes van daan komen om dat ik met zelfde probleem zit waarschijnlijk
|
#16
|
||||
|
||||
heb zo'n probleem ook gehad laatst met een golf mk1 met 1.5 jb motor.
Brandstofpomp vervangen, vacuumleidingen vervangen, zonder dop gereden, filters vervangen, complete ontsteking vervangen, allemaal zonder resultaat. Uiteindelijk de thermostaat vervangen, voor 1 die eerder opengaat. Werd blijkbaar toch te heet alhoewel hij het dus op het dashboard niet aangaf. Rijd nu als een kanon (een 1.5 kanon dan....). Metaal kan natuurlijk ook van de vulpijp komen, of is deze bij een mk2 niet van metaal?
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily Scirocco 2 GT16v '88 Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81 Scirocco 2 GTX 1.8i '89 Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82 |