#1
|
||||
|
||||
Leeg lopen band
Ik ben er achter gekomen dat me voorste band langzaam leeg loopt.
Band is 165/45/15 en de velg 7J dus staat niet erg getrokken nooit ergens last van gehad. Simpel als we zijn heb ik nu het bad vol laten lopen om te kijken waar hij lekt. Maar er komt nergens lucht vrij....... tis toch een beetje raar of nie. Blind ventiel is het ook niet !!! Velg loopt ook leeg als hij niet onder de auto zit rij al een tijdje met de Porsches rond. Iemand nog tips wat te doen ???
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#2
|
||||
|
||||
Eens geprobeerd de band op te pompen in bad? Even net wat meer bar geven als nodig. Weet wel niet of dat zomaar mag
|
#3
|
||||
|
||||
Kan ik idd proberen hoeveel lucht extra zonder dat er wat stuk gaat 1 bar ???
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#4
|
||||
|
||||
TOT een maximale druk van TOTAAL 3 bar zou ik wel aandurven. Daarna op gevaar van je eigen leven.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#5
|
||||
|
||||
Idd wil niet de kit tussen de boutjes weg blazen.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb het ook weleens gehad met verbreed staal
Liep ook 1 band leeg. Bleek ergens de kit een beetje te lekken. Ik had de velg toen ook in een bad gelegd en je zag nergens bubbels. Maar toch verloor ik ongeveer 1 bar in 24 uur ZONDER dat de velg op de auto gemonteerd zat, dus lag gewoon in de garage. Als het zeer langzaam lekt zie je denk ook niet snel luchtbellen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#7
|
||||
|
||||
Op hoeveel bar rijd je normaal?
en flink hard oppompen en even met zeepsop aan de gang en heel goed kijken, in een bad is het vaak niet te zien
__________________
www.facebook.com/basetheone |
#8
|
||||
|
||||
ff met plantenspuit met wat dreft op de velgrand spuiten, dan zie je t vaak wel
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
1e Ventiel even aandraaien
2e ventiel vervangen (het inwendige) Ist een bbs RM?, dan even opnieuw afdichten Ps, banden worden er met een 6-8 bar opgeknalt dus Niet te bang voor 3 bar maar wel voorzichtig zijn svp Heb wel eens werk van een velgendoc gezien dat er tijdens eropknallen vd band Ook div velgbouten in het plafon terecht kwamen |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Dit heeft de garage al gedaan voor dat hij het bad in gaat. Normaal doe ik er 2.2 Bar in ? Quote:
Ik heb blinde ventielen die heb ik onder water ook los gehaald in iedergeval het afdek dopje wat je er in draait niks te zien. Zijn idd RM's door Marnix in elkaar laten zetten dus ik heb zelf niet geknoeid met kit. Ga vanavond eens de 3 BAR dan proberen en anders zit er idd niks anders op dan de band er af en dan zo verder.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#11
|
||||
|
||||
hehehe de beste man in de garage had er denk ik al 3.5 Bar in gemikt sta net bij de pomp zet hem op 3 Bar begint hij te legen ipv vullen
Laat het bandje er wel af halen....
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#12
|
||||
|
||||
Ventiel er nog in....... Ventiel er uit en het dopje er weer in......
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#13
|
||||
|
||||
Toch ventiel lek?
|
#14
|
||||
|
||||
Lijkt het idd op Peter ,koop je de ventielen als setje van 4 of 2 ?
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#15
|
||||
|
||||
Set van 4
|