|
|||
|
|||
ratelend geluid
als ik men auto start en vertrek dan hoor ik een ratelend geluid is niet constant. dit is ook alleen bij een koude motor eenmaal warm is het niet meer.
|
|
|||
|
|||
zijn de klepstoters die de olie omhoog moeten pompen,met die kou hoor je ze wel eens,kan geen kwaad als het maar weggaat,soms hoor je er een wat weleens blijft hangen,olie verversen met filter en fatsoenlijke olie erin helpt
|
|
|||
|
|||
Quote:
is het normaal da je het dan echt enkel hoord waneer je rijd??? als ik stil sta motor draait hoor ik niks of dan even wat gas geef ook niet ??? enkel als ik rijd |
|
||||
|
||||
nee hoort niet zo
|
||||
|
||||
dan komt de ratel ergens anders vandaan?
iets los, drijfas rateld, loopt iets aan, kan veel wezen.
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 14-02-2010 at 22:06. |
|
|||
|
|||
Is het alleen in bochten?
Alleen dus als je de belasting erop hebt? Wat gebeurt er als je rijd en de koppeling intrapt? gaat het geluid weg? |
|
|||
|
|||
Quote:
als ik de koppeling intrap hoor ik dit nietmeer enkel na het schakelen en terug rij |
|
|||
|
|||
Je bent niet helemaal duidelijk.
Wanneer hoor je het geluid? bij rijden op elke snelheid? maar alleen als je gekoppeld bent? |
|
|||
|
|||
[QUOTE = DragonGr Dragon] Je bent niet helemaal duidelijk.
Wanneer hoor je het geluid? bij rijden op elke snelheid? Alleen maar als je gekoppeld bent? [/ QUOTE] bij het rijde op gwn snelheid |
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij hoor je het geluid niet meer als de auto warm is omdat je dan rijdt, en de overige geluiden (nog) overheersen. Ik zou het persoonlijk in 't lager van de koppeling zoeken, als het geluid er enkel is met losgelaten koppeling.
|
|||
|
|||
Zeker als je bij stationair draaien het geluid niet hoort...
Kan ook nog in je versnellingsbak zitten. Is het afhankelijk van toerental? |
|
|||
|
|||
het kan ook en homokineet van de aandrijfas zijn,meestal is t de buitenste maar kan ook in enkele gevallen de binnenste zijn
|
|
|||
|
|||
Meestal hoor je die meer bij het insturen...
|