|
|||
|
|||
spanrol
moet de spanrol meedraaien met riem? ik veronderstel van wel want deze wordt echt heet
|
|
||||
|
||||
dat lijkt me wel zo logisch ja
|
|
|||
|
|||
Quote:
dacht eerst dat riem te hard stond omdat ie nogal lawaai maakte maar is dus doordat spanrol niet meedraait, zo zou hij niet lang meegaan |
|
||||
|
||||
idd, ik zou je riem ook maar vervangen
|
|
|||
|
|||
Quote:
ligt er nog maar 140 km op, lijkt mij niet echt nodig |
|
||||
|
||||
Snel vervangen, riem heeft al veel te lijden gehad.
Edit: foto van de riem en rol?
|
|||
|
|||
Quote:
skf riem en spanrol set, zitten nog geen scheurtjes op heb er nog maar een dag mee gereden dus valt wel mee. ik denk da spanrol beetje meer naar boven moet staan ook zodat ie meer contact oppervlak heeft |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Riem ligt zo te zien niet helemaal lekker op het nokkenastandwiel en de spanrol moet je met de klok mee spannen kan zijn dat deze nu tegen de afdekkap aan haakt.
|
|
|||
|
|||
Quote:
is aangedraaid met klok mee |
|
|||
|
|||
Quote:
Spanrol is ind verkeerd gespannen [het deel met de gaatjes,rechtsom Moer is wss met de klok mee vast gedraaid |
|
|||
|
|||
Quote:
dus de 2 gaatjes moeten bovenaan zitten? |
|
|||
|
|||
Ja
|
||||
|
||||
Je mag in de handjes knijpen dat je zuigers nog niet van extra verbrandingsruimtes voorzien zijn.
Bij twijfel beter uitbesteden zoiets...
|
|||
|
|||
pfff en het ging zo goed met die olielekkages... nou gelukkig ben je er op tijd bij, even nieuwe riem erom en goed spannen en gaan. Moet ook wel een goede stank gegeven hebben!
|
|
|||
|
|||
Quote:
eigenlijk niet, rook niets maar vond dat de riem enorm veel lawaai maakte. draaide af en toe mee maar niet altijd dus schade bleef beperkt, heb nu gaatjes naar boven gezet en werkt prima. zou je de riem vervangen? letters staan er nog op dus heeft niet echt zwaar afgezien |
|
|||
|
|||
op eigen risico, ik snap dat je er een beetje klaar mee bent, maar zou zonde zijn als je straks weer staat met een een geknapte riem.
Je hebt er in ieder geval een hoop bijgeleerd!! |
|
|||
|
|||
Altijd na vervanging eerst een paar X ronddraaien[zonder bougie]
Als er geen zichtbare slijtage is durf ik hem wel te laten zitten Als je het niet vertouwd gewoon vervangen voor die 27euro ex BTW |
|
|||
|
|||
Quote:
ja idd, eens goed in detail riem bekijken, moet ontstekking nog beetje bijstellen ook |