Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-01-2010, 23:56
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default Gloeipitten TDI - hoe werkt da?

Goed, ik ben dus op mijn gemak m'n V6 TDI weer aan het opbouwen. Nou heb ik hier zes losse gloeipitten op de werkbank liggen en dacht: laat ik die eens testen of ze eigenlijk wel goed zijn.

Dus ik pak, zoals ik gewend ben uit mijn D/TD tijden, een accu erbij en sluit min/massa aan op het huis van de gloeipit en de plus op de stekkerverbinding. Resultaat - helemaal niks.

Andere vijf - helemaal niks.


Hoe werken die moderne dingen? Mis ik iets? Heb ik gewoon zes dode pitten erin zitten? Of ben ik zelf brain-dead?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #2  
Old 13-01-2010, 00:16
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Volgens mij zit er een beste versterker, bobine tussen. Kan je de kabelboom niet ff terug volgen?
Reply With Quote
  #3  
Old 13-01-2010, 08:15
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Reply With Quote
  #4  
Old 13-01-2010, 08:44
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

gewoon alle zes vervangen, gezien de geschiedenis van de auto.
Reply With Quote
  #5  
Old 13-01-2010, 09:22
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Dan doe je het dus wel goed en zou je 6 kapotte plugjes hebben?

Dat is wel heel toevallig...
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #6  
Old 13-01-2010, 09:25
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Naar mijn weten zijn de gloeipitten van een V6TDI niet anders qua werking als de pitten van een Golfje 2 TD bijvoorbeeld.

Je hebt hem zeker zelf nooit hoeven starten bij hele lage temperaturen om te weten of dat een beetje soepel ging? (gekocht in het voorjaar?)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #7  
Old 13-01-2010, 09:39
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Dan doe je het dus wel goed en zou je 6 kapotte plugjes hebben?

Dat is wel heel toevallig...


Had ik pas ook. 4 gloeibougies kapot, en zes keer gemeten .
Reply With Quote
  #8  
Old 13-01-2010, 09:42
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Maar met dit soort dingen is het toch vaak, bij twijfel vervangen. Doormeten is leuk en je weet dat ze werken maar wat heb je er eigenlijk aan? Die dingen gaan een x aantal km mee en ga je groot onderhoud aan het motorische gedeelte doen dan vervang je ze toch.
Reply With Quote
  #9  
Old 13-01-2010, 11:00
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Ja, maar als er iemand met een klacht komt. Dan ga je toch storing zoeken, dus doormeten. Bij twijfel niet inhalen (spreekwoordelijk), dat ben ik met je eens.
Reply With Quote
  #10  
Old 13-01-2010, 11:07
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ik had zowiezo alvast zes nieuwe Bosch pitten besteld op eBay, en dat blijkt geen overbodige luxe dus. Man man man....deze Passat had dus echt wat liefde nodig. Thanks guys.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #11  
Old 13-01-2010, 13:18
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Alle 6 tegelijk stuk is wel heel toevallig, zou ze idd eens nameten en dan kijken of dat relais waar ze het op die site over hebben nog goed is ?
Reply With Quote
  #12  
Old 13-01-2010, 13:23
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

die pitten zijn altijd stuk,omdat zo'n ding directe inspuiting heeft merk je dat bijna niet.
volgens mij werken ze op 10,5V
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #13  
Old 15-01-2010, 22:08
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

mijn tdi starte ook slechter, op grote hoogte, op 2000meter met forse kou -18 ofzo. Blauw walmen, rommelig lopen etc.
3 v/d 4 gloeiers hadden oneindige weerstand.

Toen ik de gloeiers uit de kop haalde, bleken hier nog de korte pluggen in te zitten. 91mm lang ipv de 96mm.......

Toen ik de auto nieuw kocht, is deze meerdere keren terug geweest in garantie vanwege een moeizame koude start. Van alles is er vervangen, en nooit iets kunnnen vinden.

Na 8 jaar blijken de gloeiers te kort, deze kwamen niet in de verbrandingskamer vandaar.

Via Beru vernomen dat voor de eerste PD motoren, de AJM bijv. dezelfde gloeiers werden gebruikt als voor de vp motoren. Te korte dus, aangezien de ASZ en ARL motoren langere gloeiers hebben, en alle PD koppen hetzelfde zijn passen de langere gloeiers ook in de AJM...(dit wist jos mij te vertellen van jb autoservice).

Auto start beter dan ooit, kom net v/d wintersport en geen vuiltje meer aan de lucht, hulde aan vw! Dat ze weer eens iets simpels niet konden oplossen.

grtn yal
Reply With Quote
  #14  
Old 15-01-2010, 22:23
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ik heb hier inmiddels al 6 nieuwe Bosch pitten op de deurmat gevonden, dus geen halve maatregelen (wederom hulde aan de Duitse eBayshops).
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #15  
Old 15-01-2010, 22:26
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Ik heb hier inmiddels al 6 nieuwe Bosch pitten op de deurmat gevonden, dus geen halve maatregelen (wederom hulde aan de Duitse eBayshops).


Scheelt dat veel met hier in NL? Heb in mijn AJM-TDI 1 van de 4 kapot maar vervang wel meteen alle 4.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #16  
Old 15-01-2010, 22:30
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

In mijn geval ruim 50% goedkoper dan in NL, dus het loont. Maar vergelijk het vooral!
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #17  
Old 15-01-2010, 22:47
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Ik heb hier inmiddels al 6 nieuwe Bosch pitten op de deurmat gevonden, dus geen halve maatregelen (wederom hulde aan de Duitse eBayshops).


Bosch is de shit
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #18  
Old 16-01-2010, 09:03
sampo11 sampo11 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 294
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
die pitten zijn altijd stuk,omdat zo'n ding directe inspuiting heeft merk je dat bijna niet.
volgens mij werken ze op 10,5V


De oude v6 is nog met VP pomp.
Deze moet met dit weer toch bijna 10 seconden voorgloeien anders gaat ie niet handig aan!
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen.
Reply With Quote
  #19  
Old 16-01-2010, 10:18
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,867
Default

Als je deze nou checkt Stijn, gaan ze dan wel gloeien?
__________________
Reply With Quote
  #20  
Old 16-01-2010, 11:03
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Quote:
Originally Posted by sampo11
De oude v6 is nog met VP pomp.
Deze moet met dit weer toch bijna 10 seconden voorgloeien anders gaat ie niet handig aan!


Zal waar zijn van die VP-pomp, maar daar wordt-ie niet minder DI van.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum