![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Goed, ik ben dus op mijn gemak m'n V6 TDI weer aan het opbouwen. Nou heb ik hier zes losse gloeipitten op de werkbank liggen en dacht: laat ik die eens testen of ze eigenlijk wel goed zijn.
Dus ik pak, zoals ik gewend ben uit mijn D/TD tijden, een accu erbij en sluit min/massa aan op het huis van de gloeipit en de plus op de stekkerverbinding. Resultaat - helemaal niks. Andere vijf - helemaal niks. Hoe werken die moderne dingen? Mis ik iets? Heb ik gewoon zes dode pitten erin zitten? Of ben ik zelf brain-dead?
__________________
Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij zit er een beste versterker, bobine tussen. Kan je de kabelboom niet ff terug volgen?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() gewoon alle zes vervangen, gezien de geschiedenis van de auto.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Dan doe je het dus wel goed en zou je 6 kapotte plugjes hebben?
Dat is wel heel toevallig...
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Naar mijn weten zijn de gloeipitten van een V6TDI niet anders qua werking als de pitten van een Golfje 2 TD bijvoorbeeld.
Je hebt hem zeker zelf nooit hoeven starten bij hele lage temperaturen om te weten of dat een beetje soepel ging? (gekocht in het voorjaar?)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Had ik pas ook. 4 gloeibougies kapot, en zes keer gemeten ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Maar met dit soort dingen is het toch vaak, bij twijfel vervangen. Doormeten is leuk en je weet dat ze werken maar wat heb je er eigenlijk aan? Die dingen gaan een x aantal km mee en ga je groot onderhoud aan het motorische gedeelte doen dan vervang je ze toch.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Ja, maar als er iemand met een klacht komt. Dan ga je toch storing zoeken, dus doormeten. Bij twijfel niet inhalen (spreekwoordelijk), dat ben ik met je eens.
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik had zowiezo alvast zes nieuwe Bosch pitten besteld op eBay, en dat blijkt geen overbodige luxe dus. Man man man....deze Passat had dus echt wat liefde nodig. Thanks guys.
__________________
Quote:
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Alle 6 tegelijk stuk is wel heel toevallig, zou ze idd eens nameten en dan kijken of dat relais waar ze het op die site over hebben nog goed is ?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() die pitten zijn altijd stuk,omdat zo'n ding directe inspuiting heeft merk je dat bijna niet.
volgens mij werken ze op 10,5V
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#13
|
|||
|
|||
![]() mijn tdi starte ook slechter, op grote hoogte, op 2000meter met forse kou -18 ofzo. Blauw walmen, rommelig lopen etc.
3 v/d 4 gloeiers hadden oneindige weerstand. Toen ik de gloeiers uit de kop haalde, bleken hier nog de korte pluggen in te zitten. 91mm lang ipv de 96mm....... Toen ik de auto nieuw kocht, is deze meerdere keren terug geweest in garantie vanwege een moeizame koude start. Van alles is er vervangen, en nooit iets kunnnen vinden. Na 8 jaar blijken de gloeiers te kort, deze kwamen niet in de verbrandingskamer vandaar. Via Beru vernomen dat voor de eerste PD motoren, de AJM bijv. dezelfde gloeiers werden gebruikt als voor de vp motoren. Te korte dus, aangezien de ASZ en ARL motoren langere gloeiers hebben, en alle PD koppen hetzelfde zijn passen de langere gloeiers ook in de AJM...(dit wist jos mij te vertellen van jb autoservice). Auto start beter dan ooit, kom net v/d wintersport en geen vuiltje meer aan de lucht, hulde aan vw! Dat ze weer eens iets simpels niet konden oplossen. grtn yal |
#14
|
||||
|
||||
![]() Ik heb hier inmiddels al 6 nieuwe Bosch pitten op de deurmat gevonden, dus geen halve maatregelen (wederom hulde aan de Duitse eBayshops).
__________________
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Scheelt dat veel met hier in NL? Heb in mijn AJM-TDI 1 van de 4 kapot maar vervang wel meteen alle 4.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#16
|
||||
|
||||
![]() In mijn geval ruim 50% goedkoper dan in NL, dus het loont. Maar vergelijk het vooral!
__________________
Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bosch is de shit ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De oude v6 is nog met VP pomp. Deze moet met dit weer toch bijna 10 seconden voorgloeien anders gaat ie niet handig aan!
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Als je deze nou checkt Stijn, gaan ze dan wel gloeien?
__________________
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zal waar zijn van die VP-pomp, maar daar wordt-ie niet minder DI van.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |