#1
|
|||
|
|||
DLP versnellingsbak Golf 4
Hallo,
Ik heb een golf 4 1.6sr, met bakcode DLP. Nu vind ik allemaal verhalen over slechte bakken, maar daar zie ik alleen de bakcodes DUU en DUW naar voren komen. Heeft de DLP bak geen last van losschietende klinknagels? Mijn golf heeft 180000 op de teller, en heb nog steeds nergens last van. Maar mocht ik ook zo'n klinknagel bak hebben, dan laat ik mijn bak reviseren, en die klinknagels vervangen door bouten. Dit doe ik liever voordat het kwaad geschiet. Ook is mijn auto een geimporteerde uit Duitsland, heeft dit nog invloed op de bak? dat er daar een terugroepactie is geweest, en er gereviceerde bakken op werden gezet? Zoja, hoe kan ik zien of ik een gereviseerde bak heb? Groeten Bastiaan |
#2
|
||||
|
||||
DLP is bijna het zelfde als DUU er is alleen een bak helft anders.
Dus Is van een sdi. En als je een fabrieks gereviseerde hebt zitten er vogens mij geen bouten in. Een fabrieks gereviseerde DLP heeft als nr 02K 300 049 EX de X staat voor gereviseerd. Maar als je er een bout set in wil,ik heb ze op voorraad,en anders is er vast wel een ander op het forum die het wel kan. Jan Last edited by Mtdi : 03-12-2009 at 00:14. |
#3
|
|||
|
|||
Ok thnx!
Zal morgen eens even een kijkje nemen! |
#4
|
||||
|
||||
geldt dit ook voor ERT bakken onder een golf 4 1.6 16v van decembr 2002?
En zo ja, want kost een revisie? Ik ervaar op dit moment nog helemaal geen problemen, maar wordt door sommige berichten wat ongerust. Mark |
#5
|
|||
|
|||
Nee de 16v blokjes hebben de goeie versnellingsbakken
|
#6
|
||||
|
||||
is dat ook op de een of andere manier ergens na te kijken?
want met onderbouwing maakt dit mij een stuk geruster... |
#7
|
||||
|
||||
ERT heeft een verzwaarde koppelings kant en grotere flenzen dat is het verschil met een dUU/DLP.
En ook geen boutset. Last edited by Mtdi : 22-01-2010 at 12:11. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Dank voor je reactie. Dus als ik het goed begrijp is een ERT bak een versnellingsbak met andere koppeling, maar met een ERT bak loop ik ook grote kans dat de popnagels breken??? Last edited by maniacmark : 16-01-2010 at 13:48. |
#9
|
||||
|
||||
upje, wie weet t antwoord?
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Een verzwaard koppelings huis. |
#11
|
||||
|
||||
hebben deze daardoor dan minder last van knappende nagels, of zijn hiervoor precies dezelfde problemen.
Alvast bedankt voor alle moeite en reacties, Mark |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Het zelfde verhaal,deze bakken hebben ook grotere flenzen. |
#13
|
||||
|
||||
Mooi topic
alle versnellingsbakken na BJ 2000 zijn allemaal aangepast Deze hebben ook een andere bak code maar let wel op je kunt een oud model hebben aleen duu en de duw bakken zijn slecht Heb je niet zon versnellingsbak is de kans klein dat je problemen krijgt heb je wel zon bak duu duw geheid dat de bak kapot loopt |
#14
|
||||
|
||||
beste Dimitri,
Inderdaad is het de bedoeling om met dit topic meer duidelijkheid te scheppen in de problemen met Golf IV versnellingsbakken. Misschien wordt het zelfs ooit we l een sticky Maar kan je mij voor de volledigheid ook aangeven waar je deze info vandaan hebt? Op die manier krijgen we dit topic steeds beter. ( en mijn gemoedstoestand ook ) Groet, Mark |
#15
|
||||
|
||||
Ik heb zelf een bora 1.6 gehad met een duw bak en je kunt het wel raden kapot gelopen en 1200 euro kosten aan gehad
Ik heb zelf een heel verhaal gehad bij de VW dealer (In duitsland VW fabriek wolfsburg heeft erkend dat het een fabricagefout is en in duitsland krijg je dus 70% van alle kosten vergoed als die bak klapt (das dus op de ruilbak en de arbeid) Hier in NL houdt PON zich stom en weet zogenaamd van niks, en dus de dealers ook. Hier willen ze gewoon extra cashen dus.) Wat tussen haakjes staat komt van VW forum Ook trouwens alle golf 4 van 98 tot 2000 gaan de raammechanisme van kapot zelf drie keer gehad is na 2000 ook beter VW kwam in 2000 met een betere golf 4 op de markt met meer PK en een betere bak als je een 1.6 met 77kw dan heb je een vernieuwd model En de meeste kinderziektes zijn er uit Dus koop voor 1000 euro meer 1 uit eind 2000 kijk naar de bak code Maar dat zegt niet alles een vriend van mij rijd met een aardgas golf 4 uit 99 met een duw bak heeft nu meer dan 200000 gelopen nooit uit elkaar geweest Het is ook een beetje geluk hebben VW staat bekent ook bij andere modelen dat ze slechte versnellingsbakken hebben Koppeling is ook een grote kwaal bij VW ook bij oudere types Ik rij nu 8 jaar VW het is gewoon mijn merk Ik denk 1 van de beste en betrouwbaarste auto en lage kosten aan onderhoud Geloof maar dat bij andere merken veel meer problemen zijn Last edited by dimitri : 25-01-2010 at 14:08. |
#16
|
||||
|
||||
Leuk verhaal,maar wat is er nu verbeterd aan de versnellings bak?
|
#17
|
||||
|
||||
popnagels vervangen door boutjes... €1000 euro kosten
Handig om te laten doen als je een nieuwe koppeling er in moet zetten dan schelt het de helft Dus het antwoord op je vraag MTDI bij de nieuwe bakken is dat al gedaan |
#18
|
||||
|
||||
Bij mijn weten zijn er dikkere klinknagels in gekomen en geen boutsetje.
En de klink nagels vervangen voor een boutsetje hoeft echt geen 1000 euro te kosten. Ik doe het voor veel minder,wel zelf de bak demonteren/monteren. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Ik was bij de VW Dealer 1000 euro kwijt en heb ik de montage kosten van de koppeling niet hoefen te betalen mijn rekening was 1200 euro met de koppeling er bij En volgens de dealer was het echt een matsprijs omdat ik daar de auto gekocht had en mij tegemoet wou komen Ik ben geen automonteur dus ik moest het wel laten doen Met die dikkere klinknagels kan kloppen maar dat durf ik ook niet met zekerheid te zeggen |