|
|||
|
|||
HELP! Probleem met keverblok!!!
Vraagje.
Ik heb een MSA Brandweerpomp van Kronenburg. Deze pomp wordt aangedreven door een industriemotor van VW, oftewel een kever blok. Het is een 1600 enkelpoorts. Nu het probleem. Als ik hem laat lopen wat hoger dan stationair dan draait ie netjes. Als ik hem dan op een gegeven moment stationair laat draaien dan valt ie uit. Als ik hem dan weer probeer te starten dan draait ie wel rond maar start niet. Als ik hem dan 1 a 2 weken laat rusten dan start ie weer gewoon alleen hetzelfde probleem. Ik heb tot nu toe het volgende er aan gedaan: - Bougies vervangen - Olie filter vervangen - Olie vervangen Tevens heb ik het volgende schoon gemaakt: - brandstofpomp - Caberateur Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn??? Mzzls, Steef
|
||||
|
||||
Ontsteking afgesteld?
|
|||
|
|||
Quote:
Is dit voor een beginneling te doen ontsteking afstellen??? Is er ergens op het internet een handleiding voor??? Het nadeel is namelijk dat ik 11 januari die pomp nodig heb. Mzzls, Steef
|
||||
|
||||
Bobine al vervangen?
|
|
|||
|
|||
Nou het probleem is opgelost. Ik heb de complete ontstekking vervangen en toen deedt ie het weer als een zonnetje. Wat er precies niet goed was of stuk weet ik niet.
Maar het probleem is opgelost een de pomp werkt perfect. Het verder met de aanhanger opknappen. Mzzls, Steef
|
||||
|
||||
Even uit nieuwsgierigheid: hoeveel liters pompt zo'n pomp per minuut ongeveer?
|
|
||||
|
||||
mooi dat het probleem is opgelost.
Zie nu pas je topic weer, anders had ik wel voor de 11e gereageerd...
|
|||
|
|||
Nou tot zover iedereen bedankt voor de ideeën/oplossingen .
Quote:
Als ik het goed heb 1600 liter per minuut (4 stralen) bij 8 Bar. Dat is 1600 pakken melk in een minuut die voorbij komen Dus erg leuk speelgoed voor als je een zaterdag niks te doen hebt.
|
||||
|
||||
kijk! Das pas auto wassen!
|
||||
|
||||
Quote:
Auto wassen met die pomp Die blaast de lak van je auto. Je kan beter je vrachtwagen ermee wassen
|
||||
|
||||
WOW! Das veel meer dan ik verwacht had!
Quote:
|