Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-01-2010, 22:32
Thijszz Thijszz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 2
Default Brandstofpomp van 1.9 TD in T3 bus

Hallo,

Zojuist hebben we een T3 bus voorzien van een 1.9 TD blok, voorheen lag er een 1.6 TD blok in. Alles is weer aangesloten en starten doet hij zonder problemen. Het probleem is nu dat het gas geven niet meer reageert, hij vliegt in zijn hoogste toeren, slurpt veel diesel weg en de gas is niet te regelen....

Kan iemand me een idee geven waar ik hiervan het probleem zoeken moet?

Groet,
Thijs
Reply With Quote
  #2  
Old 16-01-2010, 22:37
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Heb je iets veranderd aan de pomp? Stationairschroef ingedraaid? Pomp opengehad? Rookstop versteld?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #3  
Old 17-01-2010, 10:07
Thijszz Thijszz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 2
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Heb je iets veranderd aan de pomp? Stationairschroef ingedraaid? Pomp opengehad? Rookstop versteld?


Bedankt voor zo'n snel antwoord.

De pomp is niet open geweest. Het in- of uitdraaien van de stationairschroef heeft gek genoeg géén effect op het toerental van de motor... Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met rookstop? Hij rookt wel ongelooflijk veel maar vond dit niet zo vreemd omdat het een tweedehands blok is wat heel lang heeft stil gestaan. Wat is dat precies, deze rookstop?
Reply With Quote
  #4  
Old 19-01-2010, 02:28
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

maak de pomp maar open, grote kans dat die gewichtjes ( kan niet op de naam komen :P, toerenbegrenser) wat vastgeroest zitten omdat de pomp droog heeft gestaan (waarschijnlijk) hier aan de linkerkant http://img384.imageshack.us/img384/1823/img0571yv8.jpg ff chekken of die nog gangbaar is
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #5  
Old 20-01-2010, 01:16
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Of de gashevel eraf gehad en op de verkeerde positie erop geduwd. Komt ook vrij nauw...
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum