#1
|
|||
|
|||
Brandstofpomp van 1.9 TD in T3 bus
Hallo,
Zojuist hebben we een T3 bus voorzien van een 1.9 TD blok, voorheen lag er een 1.6 TD blok in. Alles is weer aangesloten en starten doet hij zonder problemen. Het probleem is nu dat het gas geven niet meer reageert, hij vliegt in zijn hoogste toeren, slurpt veel diesel weg en de gas is niet te regelen.... Kan iemand me een idee geven waar ik hiervan het probleem zoeken moet? Groet, Thijs |
#2
|
||||
|
||||
Heb je iets veranderd aan de pomp? Stationairschroef ingedraaid? Pomp opengehad? Rookstop versteld?
__________________
Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor zo'n snel antwoord. De pomp is niet open geweest. Het in- of uitdraaien van de stationairschroef heeft gek genoeg géén effect op het toerental van de motor... Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met rookstop? Hij rookt wel ongelooflijk veel maar vond dit niet zo vreemd omdat het een tweedehands blok is wat heel lang heeft stil gestaan. Wat is dat precies, deze rookstop? |
#4
|
|||
|
|||
maak de pomp maar open, grote kans dat die gewichtjes ( kan niet op de naam komen :P, toerenbegrenser) wat vastgeroest zitten omdat de pomp droog heeft gestaan (waarschijnlijk) hier aan de linkerkant http://img384.imageshack.us/img384/1823/img0571yv8.jpg ff chekken of die nog gangbaar is
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#5
|
||||
|
||||
Of de gashevel eraf gehad en op de verkeerde positie erop geduwd. Komt ook vrij nauw...
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |