![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ola!
Wou net bezig met mn audio in te bouwen, maar ik stuit gelijk al op het feit dat mn mk2 nog onbedorven is.... m.a.w. alles is nog origineel. Ik heb zitten kijken naar de beste plek om de plus, voor mijn versterker, van voor naar achter te trekken, maar kom er niet uit. Hoe hebben jullie dit bij jullie golf mk2 lopen? Ik heb overal, achter mn vloerbedekking, nog de originele isolerende matten zitten. Bovendien zit welhaast overal een plastic kapje. Kan nergens goed, eenvoudig, bij. Heb geen zin om dingen te vernielen, dat zou zonde zijn... Hoor het wel. Grt. René |
#2
|
||||
|
||||
![]() Plus zo ver mogelijk weg van de kabelboom van de auto. Rechts dus. Verder lijkt een mk2 me toch wel een erg simpele auto om audio in te bouwen hoor, gewoon goed kijken. Onderbak dashboard los, deurstrips lostrekken, eventueel gordels los, achterbank eruit, klaar...
|
#3
|
||||
|
||||
![]() idd,stelt niet zo veel voor.gewoon langs de dorpels leggen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik deed het bij mn vorige auto's ook niet anders dan op de manier die jij beschrijft. Heb alleen geen zin om van alles te moeten weghalen. Er zit echt een hele lading iso.materiaal en plastic kappen. Ik ga het me morgen nog wel een keer bekijken, op zn gemakje. Ach, en anders hou ik het gewoon bescheiden bij een paar Rockford speakers + Hifonics. Dan maar een iets mindere bass ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Hee Rene op de VW tour ???
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jep, ben terug bij de auto die ik ooit ook als 1e auto gekocht heb ![]() Maarrrrrr, en dan ga ik ff vloeken in de kerk hier, er komt zeker nog een Opel terug. Het liefst weer een B Corsa zoals ik er al 3 gehad heb ![]() Maar fris ff me geheugen op Ronald, waar ken jij mij van? ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() + Door het midden leggen
![]() ![]() Als je de kabel langs de dorpel legt kun je de voorspeakers niet meer langs de dorpels laten lopen omdat je dat ruis krijgt. |
#8
|
||||
|
||||
![]() is idd ook een optie,al laat je normaal gesproken de voorspeakerkabels vanaf de deur onder het dashboard uitkomen...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Speakerkabels doe ik gewoon door t midden... |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik heb het hele zwikkie er inmiddels inliggen.
Echter, het irritante is dat de radio gewoon aanblijft als ik de auto van het contact doe. Resultaat; altijd spanning op de radio/versterker wat resulteert in het langzaam leeg lopen van de accu. Ik heb een JVC radio. De radio wil alleen werken als ik de rode, en de gele (vanaf de radio) op de plus aansluit (plus van de auto zelf). Sluit ik ze afzonderlijk, dan wel de rode dan wel de gele, aan dan doet ie niks. Iemand van jullie een idee? PS. ik heb de remotekabel, van de versterker, ff niet meegenomen in dit verhaal aangezien die, voor het werken van de radio, niet relevant is.... |
#11
|
|||
|
|||
![]() even een geschakelde + trekken van af je zekering kast of contactslot.
wat het aan blijven van je versterker betreft die moet gewoon uit gaan als je de radio handmatig uit zet.
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
de plus die daar al voorbereid ligt die zou toch gewoon goed moeten zijn? ik vind het persoonlijk geen probleem dat ik de radio handmatig uit moet zetten, maar had laatst al wel een platte accu. Nieuwe/andere accu erin en die kreeg na 2 dagen ook al last. Als ik de versterker afsluit (dwz. zekering ertussen weg, zodat daar de onderbreking zit) is er niks aan de hand en start ie perfect. Maar om nou elke keer de verbinding ertussen uit te halen is ook niet wat.... ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() frontje er gewoon af halen of een radio erin zetten die wel uitgaat als je de radio afschakeld
Of gewoon een plus 15 trekken dan ben je overal vanaf ik heb zelf een pioneer radio die stuurd de versterker niet meer aan als ik het frontje demonteerd of gewoon uit zet
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Op je zekeringkast zit nog wel een geschakelde plus vrij (even meten met de multimeter). Sluit daar de RODE draad van de iso connector op aan. De GELE draad mag direct op de accu. |
#15
|
||||
|
||||
![]() wel even zorgen dat je de remote van de versterker wel op de goede aansluiting van je radio doet ,want als je radio uitgaat ,gaat je remote ook uit en je versterker dus ook . Is vaak een blauwe draad uit je radio ,die geeft een plus als de radio aangaat .
Tenminste dat is wat ik begrijp uit je verhaal over de versterker die aan blijft staan .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Hej,
Gele draad en rode draad zijn idd de + Afhankelijk van welk type radio is de rode of de gele de constante en de andere de geschakelde. (anders gewoon omwissellen) Als je alleen een vaste + hebt dan moet je de gele en de rode bij elkaar aansluiten anders werkt de radio inderdaad niet. Als je dit gedaan hebt en je zet de radio gewoon uit dan moet de versterker ook mee uitspringen als de remote is aangesloten. Maakt niet uit of voeding geschakeld of constant is want de remote word geschakeld in de radio zelf. Bij mij zit ook alleen een vaste + en als ik de radio afzet dan gaat condensator en versterker automatisch af. (remote gaat eerst naar versterker en is dan doorgelusd naar condensator) Hopelijk ben je hier iets mee. GRtz Jel. ![]()
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |