#1
|
|||
|
|||
Koelvloeistof lek aan de oliefilterbehuizing TD
Hey,
Ik heb een lekkage probleem met mijn Golf 3 Turbodiesel AAZ uit 1997. Dit blok zit nu in een mk2 van 88. Cardan asse, elektrische kabels allemaal netjes aangesloten, maar nu ik effe water in het expansievat gegoten heb, zie ik dat het er uit drupt terhoogte van de originele oliekoeler ( da verdeler ding waar u oliefilter aan hangt) Zit daar een pakking aan? Of moet ik een volledige oliekoeler gaan bestellen? |
#2
|
||||
|
||||
Volgens wat ik me kan herinneren komt er zeker 1 kvs slang op uit. Loop alle aansluitingen met slangen erop en in de buurt eens na
|
#3
|
|||
|
|||
Ik heb die 2 slangen eens allebei los gedraaid. 1 per 1 natuurlijk, en aan beide slangen komt eigelijk water door. Iets verkeerds aangesloten kan normaal niet. Ik heb die slangen overgezet van een JR blok naar een AAZ. Was eigelijk kopie-plak met de ogen
|
#4
|
|||
|
|||
Corrosie aan de aansluiting van de slangen op de oliekoeler
Of de oliekoeler zelf lek |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb ze op BOELM.nl voor rond 122euro zien staan. Dat is alleen het gedeelte waar die 2 slangen op aan zitten. Dus het ander gedeelte, wat tegen het motorblok zit vast geschroeft. hoort er niet bij. Dacht dat het compleet verkrijgbaar was. |
#6
|
|||
|
|||
Dit stuk met de 2 kvs slangen op is de oliekoeler. Deze heeft een felsnaad die inderdaad wel eens durft lekken. Dit stuk is normaal nog bij de dealer te krijgen met inruil van de oude
succes |
#7
|
|||
|
|||
Bedankt allemaal voor de tips!
Ik zal kijken wat het beste is, heb via een vriend zijn btw nummer mogen gebruiken, kom ik een pak goedkoper uit als die 122euro wat ik gezien had. Eerst nog testdraaien. Motor heeft enkele jaren niet gewerkt. kwam van een schade auto golf 3 af. Die immobilizer omzeilen door er rechtstreeks 12v kabel op te zetten (De originele kabel wat van de kabelboom komt van de mk2 die de solenoid voor spanning voorziet) |