|
||||
|
||||
Voor mensen die niet in winterbanden geloven!
Bekijk dit filmpje maar eens; http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
Zelfs op puur ijs heeft het effect! Zoveel mensen die zeggen dat het aan de rijstijl ligt. Deels klopt dat, maar het type banden scheeld zo ontzettend veel. In de winter loop je zelf ook niet op zomerschoenen toch?! Als het aan mij zou liggen, zou het hier in Nederland verplicht moeten worden
|
|||
|
|||
wat een verschil had ik niet verwacht.
|
|||
|
|||
Wat een verschil, had ik ook verwacht....
Eigenlijk best logische toch, dat banden die speciaal voor in de sneeuw zijn gemaakt beter presteeren als banden die voor zomerweer zijn gemaakt? |
|
|||
|
|||
Quote:
idd heb je gelijk in
|
||||
|
||||
Quote:
Ik vind het onzin, het is dat we weer een keer een strenge winter hebben, anders vind ik het weinig toegevoegde waarde in nederland. |
|
||||
|
||||
Ik loop trouwens op dezelfde schoenen die ik in de zomer aanheb hoor
|
|
||||
|
||||
Ik zweer erbij: november t/m maart.
|
|||
|
|||
een winterband maakt duidelijk een verschil
|
|
||||
|
||||
Quote:
Winterbanden zijn dus onzin behalve bij winterweer. Ik geloof dat je het idee van winterbanden aardig begint door te krijgen
|
||||
|
||||
Goed filmpje Gijs
Inderdaad, er ligt ook heel veel aan je rijstijl. Het kiezen van de juiste band is onderdeel van je rijstijl. Bij temperaturen lager dan +7 graden Celsius is de samenstelling van het rubber van een zomerband al te hard om nog de juiste hoeveelheid tractie te hebben. Vorig jaar stond ik voor het stoplicht naast een Touareg op zomerbanden in een flink pak sneeuw, toen het licht op groen sprong kwam hij haast niet van z'n plek. Ik reed bijna normaal weg met m'n oude køtgolf op winterbanden. Als je op winterbanden rijd merk je aan andere weggebruikers dat het gladder word, omdat zÃ*j ineens heel langzaam gaan rijden. En dat is de toegevoegde waarde |
|
||||
|
||||
Quote:
haha inderdaad, maar als je de OP leest dan zie je dat er mensen voor verplichting van winterbanden in Nederland zijn. |
|
|||
|
|||
Ook bij zomerweer geven ze veel betere tractie. Alleen door de zachte samenstelling slijten ze wel enorm hard.
Gr, Pim |
|
||||
|
||||
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als ik die Duitsers, voor wie de winterbanden verplicht zijn, soms over de weg zie vliegen, waar de Nederlanders moeten kruipen, kan ik niet anders zeggen dan dat het toch wel heel duidelijk is dat die dingen verdomd goed werken.
Juist omdat ik van mezelf weet dat ik die banden nooit ga kopen voordat ik m'n auto in de puin rij vanwege geen grip, vind ik ook dat ze verplicht moeten worden in Nederland. Denk dat het er een stuk veiliger op wordt. Kwaad doet het in ieder geval niet.
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is niet waar Is ook al uitgebreid getest... Schijnt zelfs dat winterbanden pas echt verschil maken vanaf een temperatuur onder een paar graden C... Alles daarboven zijn zomerbanden beter. (ik ben trouwens ook een fan van winterbanden... Heb er wel geen op het moment, ik had zelf niet zo'n straffe winter verwacht, maar ik ben dan ook geen Piet P.) |
|
|||
|
|||
Idd voor die paar keer dat het hier vries en daadwerkelijk glad is door sneeuw
gemiddeld over al die jaren gezien is het in nederland 4 a 5 dagen glad En dan schat ik het erg ruim in En dan winterbanden verplicht stellen in een heel seizoen.. beetje zinloos Dan zou je all season banden verplicht moeten stellen en zomerbanden verbieden Dan ben je beter bezig
|
||||
|
||||
Het punt is juist dat het niet alleen om het rijden op ijs gaat. Onder de 7 graden verliezen de zomerbanden grip door de hardere compound.
[tel-sell modus]Vroeger vond ik het ook onzin om apart winterbanden aan te schaffen voor gebruik in Nederland, maar ik ben blij dat ik het toch geprobeerd heb.[/tel-sell modus] |
|
||||
|
||||
Van mij mogen ze het verplicht stellen, of het aan de verzekering koppelen.
"aanrijding op zomerbanden ?? Dan ook zelf voor de schade opdraaien."
|
|||
|
|||
Verpicht stellen. Zelfs bij hevige regenval doet een goede winterband zijn werk ook.
Wij hebben ze onder onze familie-auto en je rijdt wel met een ander gevoel de weg op. veiliger. |
|
||||
|
||||
Ik heb hier ook bij alle 2 VW's een set winterbanden bij, ook omdat we nog wel wat kilometers maken ons wonderschone land.... ...ook in de winter.
Maar opzich wel een leuke discussie hier....... Voor een set lichtmetalen velgen met banden (van laat ik zomaar eens een merk noemen.....uhm bijv. BBS) wordt hier rusitg € 2000,- euro neergelegd. Deze worden vervolgens op een auto gedaan die welgeteld een keer of 10 per jaar de garage uit mag (als het niet regent). Maar voor op een auto die dagelijks gebruikt wordt (dus ook in de winter) is een paar honderd euro voor een paar velgen met winterbandjes teveel als het om veiligheid gaat...........
|
||||
|
||||
Om de 18" van de Golf is gisteren een set winterbanden gemonteerd...onderweg naar huis meteen kunnen testen omdat het even flink begon te sneeuwen en de wegen binnen korte tijd alweer mooi bedekt waren met een laag sneeuw....wat een verschil...niet te beschrijven. Ik weer zeker dat iedereen die roept dat het onzin is, nog nooit op winterbanden heeft gereden of ze konden vergelijken met zomerbanden in de sneeuw. Thuis aangekomen heb ik meteen gebeld naar RH om een set winterbanden te bestellen voor de Clio van de vriendin. Vanaf nu rij ik in de koude maanden op winterbanden.