|
|||
|
|||
welke motoren kan ik gebruiken
ik heb een 1.6 75 pk E2 uit januari '94.
weet (nog) niet zo veel over volkswagens en hun specs. hij is niet meer zo super, en ben dus aan het denken om een ander blok te monteren. liefst met iets meer vermogen, misschien in de regio 90-100 pk zijn er blokken compleet met bak die ik 1 op 1 kan over zetten , zonder gedoe met andere benzinepompen, remmen en aandrijfassen e.d. als jullie hier antwoord op weten, graag met motorcode en zoveel als mogelijk specificaties, en eventueel ombouwtips. alvast bedankt voor de moeite |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Een andere set aandrijfassen is onvermijdelijk als je van die 1.6 omhoog gaat, De eerstvolgende motor die in dat gebied van 90-100 pk zit is de 1.8 met 66kW, en dat is ook precies de grens vanaf waar je een ander soort aandrijfassen nodig hebt. Maar daar zou ik me eerlijk gezegd niet van laten weerhouden. Fusees voor een mk2 kosten de wereld niet.
De 1.8i met 66kW heeft geloof ik ook al een tweede benzinepomp. Echt veel werk is het omzetten daarvan trouwens niet. Enige dat je moet doen is de benzineleidingen doorvoeren op de plaats waar de oude leideingen zitten. Al met al ook misschien een half uurtje werk. Heb het zelf pas nog gedaan, stelt niks voor. En als je andere fusees op de vooras nodig hebt, kun je je net zo goed gelijk een setje kopen met de andere remmen er al op. Als je een motor- en bakombouw doet, zijn dit echt de kleinste dingen om je zorgen om te maken.
|
||||
|
||||
't gaat hier om een golf3 broodfan.
Een 2.0 8v kan je er zo inlepelen, heeft 115pk. Zorg dat je een complete voortrein regelt, incl. aandrijfassen, dan heb je geen problemen. Volgens mij is de benzinepomp van de 1.6 ook geschikt voor de 2.0. Anders hangt de pomp naast je tank, en is ook zo vervangen. Als je een voortrein incl. subframe regelt, is het vervangen zo gedaan. Subframe incl. veerpoten van de 1.6 los, nodige delen overzetten op het 2.0 frame en alles er weer onder monteren. Daarbij kost een 2.0 8v ook niet de wereld meer Als je die 1.6 kwijt wilt mag je me wel een PB sturen, heb er misschien wel interesse in.
|
|||
|
|||
en hoe zit het dan met de wielnaven, fusees e.d als ik en 2.0 8v zou inbouwen
of heb ik dan gewoon echt de complete voortrein van zo'n golf nodig |