Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 06-01-2010, 20:53
Renegade Renegade is offline
VW Guru

Default Thermostaat PF

Sinds vandaag weer een probleempje erbij met de golf

Bij het optrekken icm. over een hobbeltje in de weg rijden komt er een tikkend/ratelend geluid linksonder de motorkap uit. Beetje alsof je een busje met knikkers schud (geluid is wel maar heel kort hoorbaar).

Net even onder de motorkap gekeken, er zit een scheur in de hoes aan de bakzijde is dit een teken dat mijn homokineet is overleden / aan het overlijden is ?

Last edited by Renegade : 07-01-2010 at 21:19.
Reply With Quote
Old 06-01-2010, 20:58
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Als je hoes kapot is kloddert je homo-vet er uit, en lopen je kneeten in korte tijd in die Scheisse.

Dat geluid geeft dus waarschijnlijk inderdaad aan wat je denkt dat het aangeeft...

En ja, ik weet hoe die eerste zin klinkt.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 06-01-2010, 21:14
VW Guru

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Als je hoes kapot is kloddert je homo-vet er uit, en lopen je kneeten in korte tijd in die Scheisse.

Dat geluid geeft dus waarschijnlijk inderdaad aan wat je denkt dat het aangeeft...

En ja, ik weet hoe die eerste zin klinkt.

Haha

omdat het nog maar heeeeeel af en toe te horen is, voldoet het niet om voor even de hoes dicht te maken ? Dat ik de auto gewoon kan gebruiken zonder dat me de homokineet helemaal aan gort gaat totdat ik genoeg geld heb (klote kerst ook ) om een nieuwe te halen.
Reply With Quote
Old 06-01-2010, 21:17
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored

Zitten de bouten van de homokineet nog goed vast?
En een gescheurde ashoes betekend niet direct dat jouw homokineet kapot is, met flink verlagen gaan ze vanzelf scheuren
Old 06-01-2010, 21:19
breadfan83's Avatar

Vet er in, nieuwe hoes er op of de huidige hose proberen dicht te krijgen, kan altijd.

Ik weet alleen effe niet hoe je die hoes dicht gaat krijgen en houden... maar een homokineet kost via ebay en marktplaats nieuw 'n tientje of drie.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 06-01-2010, 21:21
VW Guru

Hm, morgen de bouten eens controlleren, das ook een goeie

En tientje of drie dan heb ik een nieuwe kineet maar kan ik tot pay-day niet meer rijden omdat de tank leeg is rotte supermarkten met hun flexibele uren...
Reply With Quote
Old 07-01-2010, 21:07
VW Guru

Nou, de homokineet is dus niet overleden, misterieuze geratel is opeens weg stofhoes binnenkort even vervangen en nieuw vet, kan die er weer tegenaan !

Omdat ik geen zin heb om nog een topic te openen (dalijk heb ik 10 open topics dus alles maar even in eentje) heb ik nog een vraagje.

Om bij een PF met stuurbekrachtiging de thermostaat te vervangen, moet de achterste steun ervoor eraf of is er ook een andere manier ? Heb me toenet rot zitten duwen/trekken om de voorste lange bout los te krijgen, 1 gesneuvelde ratel later en nog geen mm beweging erin

En als de steun er persee af moet wil ik de stuurbekrachtiging helemaal weglaten (alleen maar onnodig ). Moet ik dan de poulie van de waterpomp vervangen of kan ik ook een snaar halen die over de sbk poulie past ? Zijn er ook nog bepaalde steunen nodig voor de waterpomp ?

Last edited by Renegade : 07-01-2010 at 21:36.
Reply With Quote
Old 07-01-2010, 21:40
breadfan83's Avatar

Als je de stuurbekrachtiging weg laat moet je ook het stuurhuis vervangen, dat weet je?

Stuurhuis inclusief de stuurstangen dus.

De stuurbekrachtiging los halen is zo'n moeite niet. Heb het op de Passat destijds ook moeten doen. De eerste keer is klote, daarna doe je het binnen 5 minuten. Ik moest het toen ook om bij het thermostaat te komen.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 07-01-2010, 21:43
VW Guru

Quote:
Als je de stuurbekrachtiging weg laat moet je ook het stuurhuis vervangen, dat weet je?

Stuurhuis inclusief de stuurstangen dus.

De stuurbekrachtiging los halen is zo'n moeite niet. Heb het op de Passat destijds ook moeten doen. De eerste keer is klote, daarna doe je het binnen 5 minuten. Ik moest het toen ook om bij het thermostaat te komen.

Hoeft niet persee vanmiddag op stage verveelde ik me en kwam ik wat interessante dingetjes tegen op vortex

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3851221

Alleen moet ik dan even weten of er nog iets nodig is voor de waterpomp of dat deze poulie kan blijven zitten en er gewoon een kortere riem op kan

Last edited by Renegade : 07-01-2010 at 21:46.
Reply With Quote
Old 07-01-2010, 22:07
breadfan83's Avatar

Dus daarmee ben je de stuurbekrachtiging kwijt, en werkt alles verder gewoon?

Het stuurt dan wel een stuk zwaarder dan een normaal stuurhuis, en veel "sneller", niet?

Bij de KR heb ik de poelie van de stuurbekrachtiging laten zitten. Ik heb dus nu één as met twee poelies, waar maar één riem overheen loopt. Denk niet dat dit problemen geeft. Daarnaast zou ik een andere dynamo-steun nodig hebben voor het mooie, maar de andere steun werkt net zo goed.

Nogmaals, dat is voor de KR, ik weet niet hoe dat bij jouw motor gaat. Maar als ik het van de 1.8i 8v Passat nog goed in m'n hoofd heb zitten gaat daarvoor hetzelfde verhaal op.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 07-01-2010, 22:21
VW Guru

Ok word dus morgen even kijken voor een poulie en een langere riem denk dat hij dan via de dynamo moet gaan lopen, zie geen andere manier om de riem anders nog te spannen

Het sturen zal sneller gaan dan met een normaal stuurhuis maak ik eruit op. Of het zwaarder is zal proefondervindelijk bekeken moeten worden laat ik de pomp nog even zitten en lus ik hem zo eens door
Reply With Quote
Old 08-01-2010, 11:49
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Turbo-Variant

Het sturen wordt behoorlijk zwaarder als je een bekrachtigd stuurhuis onbekrachtigd gebruikt.
Old 08-01-2010, 12:20
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

is toch ook een flinke 'beun oplossing'??

Denk ook dat het meer tijd/geld kost om een bekrachtigd stuurhuis af te sluiten en nieuwe riem(en) te leggen, dan het loshalen van een onderdeel om bij je thermostaat te komen.
Daar komt bij dat je dat toch moet loshalen, want anders kom je nog niet bij je thermostaat.

Wat is er nadelig aan een stuurbekrachtiging dat je het er af wilt halen? het verbruikt wat vermogen (pomp), maar of je daar bij een PF baat bij hebt om het er af te laten?
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Old 08-01-2010, 15:45
arthur arthur is offline
VW Fanatic

Tja idd,

Ik zie geen nadeel in stuurbekrachtiging.
Heb een golf gehad zonder, en me huidige golf heeft met, ook een PF.
Maar even de pomp los halen thermostaat vervangen, bouten invetten en pomp weer terug zetten.
Ik snap het probleem niet.

De mijne is wel extreem licht, ik kan als ik stil sta kan ik met me pink het stuur rond gooien , er zit maar weinig gevoel.
nog nooit een auto gevoeld die zo licht stuurt

maar afijn ik persoonlijk zou het laten zitten.
Reply With Quote
Old 08-01-2010, 15:48
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by martiepartie
is toch ook een flinke 'beun oplossing'??

Ligt er aan wat je wilt.
Ga je bijvoorbeeld slalom rijden, zou dit een leuke oplossing zijn.

En met een beetje lichte Golf of een flink paar armen lijkt me dit ook wel handig. Je voelt met een onbekrachtigd stuurhuis beter wat de auto doet, tenminste dat vind ik, en je hoeft minder ver / vaak aan je stuur te draaien om een bocht te maken.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 10-01-2010, 03:05
VW Guru

Quote:
iDenk ook dat het meer tijd/geld kost om een bekrachtigd stuurhuis af te sluiten en nieuwe riem(en) te leggen, dan het loshalen van een onderdeel om bij je thermostaat te komen.
Daar komt bij dat je dat toch moet loshalen, want anders kom je nog niet bij je thermostaat.

Het eraf halen van de stuurbekrachtiging stond sowiso al op de planning, nu heb ik zelfs nog meer redenen als het er dan toch al af ligt om de thermostaat te vervangen, blijft het ook gewoon weg. Even ander poulietje op de waterpomp en langere dynamoriem kost zowat niks

Quote:
Je voelt met een onbekrachtigd stuurhuis beter wat de auto doet, tenminste dat vind ik, en je hoeft minder ver / vaak aan je stuur te draaien om een bocht te maken.

Precies het gevoel mis ik echt totaal nu, je draait wat aan het stuur maar voor de rest

En een beun oplossing valt wel mee heb nog eens gegoogled en word bij meerdere merken wel toegepast een wagen die volledig opnieuw opgebouwd word en het stuurhuis toch doorgelust is dan denk ik dat het niet echt beun is.

Last edited by Renegade : 10-01-2010 at 03:07.
Reply With Quote
Old 10-01-2010, 11:03
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

Als het erop zit moet het werken met de APK
Reply With Quote
Old 10-01-2010, 11:13
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

Kan aan mij liggen, maar als je het omwille van gewichtsbepsparing doet plaats je een onb ekrachtigd huis ipv een afgekoppeld (maar nog steeds zwaarder) bekrachtigd huis.

Als je het doet, doe het dan goed
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Old 10-01-2010, 12:54
VW Guru

Quote:
Kan aan mij liggen, maar als je het omwille van gewichtsbepsparing doet plaats je een onb ekrachtigd huis ipv een afgekoppeld (maar nog steeds zwaarder) bekrachtigd huis.

Als je het doet, doe het dan goed

Het is meer om het vermogen en gevoel in het stuur. De pomp die er nu op zit is volgens mij niet meer helemaal goed, de riem slipte eerst een beetje en met die slippende riem liep de wagen echt veel feller.

Voor de apk zullen ze trouwens niet zien of het bekrachtigd is, zit geen pomp of niks meer op, alleen het stuurhuis dat er nog is.

En mocht het niks zijn om met het stuurhuis doorgelust te rijden dan kan de stuurbekrachtiging of een onbekrachtigd huis nog altijd makkelijk geplaatst worden
Reply With Quote
Reply

Posting Rules