![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Sinds vandaag weer een probleempje erbij met de golf
![]() Bij het optrekken icm. over een hobbeltje in de weg rijden komt er een tikkend/ratelend geluid linksonder de motorkap uit. Beetje alsof je een busje met knikkers schud (geluid is wel maar heel kort hoorbaar). Net even onder de motorkap gekeken, er zit een scheur in de hoes aan de bakzijde ![]() Last edited by Renegade : 07-01-2010 at 21:19. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Als je hoes kapot is kloddert je homo-vet er uit, en lopen je kneeten in korte tijd in die Scheisse.
Dat geluid geeft dus waarschijnlijk inderdaad aan wat je denkt dat het aangeeft... En ja, ik weet hoe die eerste zin klinkt. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Haha ![]() omdat het nog maar heeeeeel af en toe te horen is, voldoet het niet om voor even de hoes dicht te maken ? Dat ik de auto gewoon kan gebruiken zonder dat me de homokineet helemaal aan gort gaat totdat ik genoeg geld heb (klote kerst ook ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Zitten de bouten van de homokineet nog goed vast?
En een gescheurde ashoes betekend niet direct dat jouw homokineet kapot is, met flink verlagen gaan ze vanzelf scheuren ![]()
__________________
Bmw e61 530d touring |
#5
|
||||
|
||||
![]() Vet er in, nieuwe hoes er op of de huidige hose proberen dicht te krijgen, kan altijd.
Ik weet alleen effe niet hoe je die hoes dicht gaat krijgen en houden... maar een homokineet kost via ebay en marktplaats nieuw 'n tientje of drie.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#6
|
|||
|
|||
![]() Hm, morgen de bouten eens controlleren, das ook een goeie
![]() En tientje of drie ![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Nou, de homokineet is dus niet overleden, misterieuze geratel is opeens weg
![]() Omdat ik geen zin heb om nog een topic te openen (dalijk heb ik 10 open topics dus alles maar even in eentje) heb ik nog een vraagje. Om bij een PF met stuurbekrachtiging de thermostaat te vervangen, moet de achterste steun ervoor eraf of is er ook een andere manier ? Heb me toenet rot zitten duwen/trekken om de voorste lange bout los te krijgen, 1 gesneuvelde ratel later en nog geen mm beweging erin ![]() En als de steun er persee af moet wil ik de stuurbekrachtiging helemaal weglaten (alleen maar onnodig ![]() Last edited by Renegade : 07-01-2010 at 21:36. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Als je de stuurbekrachtiging weg laat moet je ook het stuurhuis vervangen, dat weet je?
Stuurhuis inclusief de stuurstangen dus. De stuurbekrachtiging los halen is zo'n moeite niet. Heb het op de Passat destijds ook moeten doen. De eerste keer is klote, daarna doe je het binnen 5 minuten. Ik moest het toen ook om bij het thermostaat te komen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hoeft niet persee ![]() ![]() http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3851221 Alleen moet ik dan even weten of er nog iets nodig is voor de waterpomp of dat deze poulie kan blijven zitten en er gewoon een kortere riem op kan ![]() Last edited by Renegade : 07-01-2010 at 21:46. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Dus daarmee ben je de stuurbekrachtiging kwijt, en werkt alles verder gewoon?
Het stuurt dan wel een stuk zwaarder dan een normaal stuurhuis, en veel "sneller", niet? Bij de KR heb ik de poelie van de stuurbekrachtiging laten zitten. Ik heb dus nu één as met twee poelies, waar maar één riem overheen loopt. Denk niet dat dit problemen geeft. Daarnaast zou ik een andere dynamo-steun nodig hebben voor het mooie, maar de andere steun werkt net zo goed. Nogmaals, dat is voor de KR, ik weet niet hoe dat bij jouw motor gaat. Maar als ik het van de 1.8i 8v Passat nog goed in m'n hoofd heb zitten gaat daarvoor hetzelfde verhaal op.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
|||
|
|||
![]() Ok word dus morgen even kijken voor een poulie en een langere riem
![]() ![]() Het sturen zal sneller gaan dan met een normaal stuurhuis maak ik eruit op. Of het zwaarder is zal proefondervindelijk bekeken moeten worden ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Het sturen wordt behoorlijk zwaarder als je een bekrachtigd stuurhuis onbekrachtigd gebruikt.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#13
|
||||
|
||||
![]() is toch ook een flinke 'beun oplossing'??
Denk ook dat het meer tijd/geld kost om een bekrachtigd stuurhuis af te sluiten en nieuwe riem(en) te leggen, dan het loshalen van een onderdeel om bij je thermostaat te komen. Daar komt bij dat je dat toch moet loshalen, want anders kom je nog niet bij je thermostaat. Wat is er nadelig aan een stuurbekrachtiging dat je het er af wilt halen? het verbruikt wat vermogen (pomp), maar of je daar bij een PF baat bij hebt om het er af te laten? ![]()
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Tja idd,
Ik zie geen nadeel in stuurbekrachtiging. Heb een golf gehad zonder, en me huidige golf heeft met, ook een PF. Maar even de pomp los halen thermostaat vervangen, bouten invetten en pomp weer terug zetten. Ik snap het probleem niet. De mijne is wel extreem licht, ik kan als ik stil sta kan ik met me pink het stuur rond gooien ![]() nog nooit een auto gevoeld die zo licht stuurt ![]() maar afijn ik persoonlijk zou het laten zitten. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ligt er aan wat je wilt. Ga je bijvoorbeeld slalom rijden, zou dit een leuke oplossing zijn. En met een beetje lichte Golf of een flink paar armen lijkt me dit ook wel handig. Je voelt met een onbekrachtigd stuurhuis beter wat de auto doet, tenminste dat vind ik, en je hoeft minder ver / vaak aan je stuur te draaien om een bocht te maken.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Het eraf halen van de stuurbekrachtiging stond sowiso al op de planning, nu heb ik zelfs nog meer redenen ![]() ![]() Quote:
Precies ![]() ![]() En een beun oplossing valt wel mee ![]() ![]() Last edited by Renegade : 10-01-2010 at 03:07. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Als het erop zit moet het werken met de APK
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Kan aan mij liggen, maar als je het omwille van gewichtsbepsparing doet plaats je een onb ekrachtigd huis ipv een afgekoppeld (maar nog steeds zwaarder) bekrachtigd huis.
![]() Als je het doet, doe het dan goed ![]()
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Het is meer om het vermogen en gevoel in het stuur. De pomp die er nu op zit is volgens mij niet meer helemaal goed, de riem slipte eerst een beetje en met die slippende riem liep de wagen echt veel feller. Voor de apk zullen ze trouwens niet zien of het bekrachtigd is, zit geen pomp of niks meer op, alleen het stuurhuis dat er nog is. En mocht het niks zijn om met het stuurhuis doorgelust te rijden dan kan de stuurbekrachtiging of een onbekrachtigd huis nog altijd makkelijk geplaatst worden ![]() |