#1
|
|||
|
|||
Kachel aanjager Jetta '82
hey,
Had net apk afkeur omdat de kachel aanjager het niet doet. Wie kan mij vertellen waar dat die zit, hoe vervelend (of niet) het is om te vervangen, en als laatste waar ik er eentje kan halen? bedankt alvast |
#2
|
|||
|
|||
vond net dit topic
http://www.volksforum.com/forum/sho...hlight=aanjager over een golf 2. Ga eerst eens kijken in hoeverre die eeen beetje overeen komen. Zal weerstand nakijken en contact punten. |
#3
|
|||
|
|||
kijk eerst even je zekering na misschien is deze stuk.
mvg JVH |
#4
|
||||
|
||||
Als je je motorkap open doet en dat plastic geval van de parafan af haalt, zie je hem in het midden zitten.
Ik moet de mijne ook vervangen, maar zit er een beetje tegenop te kijken omdat het me een enorme kutklus lijkt |
#5
|
||||
|
||||
vaak is de zekering kapot, omdat de motor te zwaar loopt. Eerst even de zekering controleren, en de voorschakelweerstand. Dan voelen of de motor zwaar loopt. Heb bij de mijne ook al eens gehad dat ie zwaar ronddraaide. Heb toen het asje vd motor ingespoten met WD40. Daarna met een draad rechtstreeks op de accu, de motor laten ronddraaien. Eerst draait het motor wat zwaar, maar wordt vanzelf beter
Bij mij doet het motortje nog steeds |
#6
|
||||
|
||||
origineel bij vw zit de kachel aanjager rond de 300 Euro.
Imitatie rond de 50 euro |
#7
|
||||
|
||||
Ik heb een perfecte 2dehands voor 15 euro op de kop getikt
|
#8
|
|||
|
|||
ja het is bij mij iig zo dat geen van de 3 standen het doet, dus als ik het andere topic lees zou het niet de weerstand moeten zijn.
300 euro vind ik een beetje te veel van het goede voor een aanjager; vooral omdat de jetta maar 600 heeft gekost lol ik ga er een deze dagen wel mee aan de slag en laat het wel weten. bedankt voor de reacties |
#9
|
|||
|
|||
inmiddels alle zekeringen vervangen (geen overbodige luxe) en de kachel doet het weer op standen 1 en 2. Dus lijkt me wel dat het de zekering is...
neemt een keurmeester trouwens genoegen met 1 en 2 alleen? lijkt me wel omdat het genoeg is om de ruit weer helder te blazen. Iemand ervaring? Tevens, doet de dashboard verlichting het niet. Iemand een idee waar dat dan weer aan ligt |
#10
|
|||
|
|||
lampjes, zekeringen, printplaat, achter op je teller.
|
#11
|
||||
|
||||
kachel hoeft maar op 1 stand te doen, en dashboard verlichting is geen punt meer, voor de apk. Ligt aan de keurmeester's beoordeling, of die goed afleesbaar is.
|
#12
|
|||
|
|||
verlichting van de tellers was niet bedoeld ivm de keuring, maar meer omdat ik het opgelost wil hebben.
Trouwens dat andere topic zegt dat als de weerstand stuk is van de aanjager dat alleen stand 3 het doet omdat die buiten de weerstand omgaat. Maar wat dan in mijn geval dat alleen 1 en 2 het doen?? |
#13
|
||||
|
||||
je standen schakelaar in het dashboard, dus waar het pinnetje inzit waar je de standen mee versteld. Misschien die eens vervangen??
|
#14
|
|||
|
|||
heb ik ook aan zitten denken ronnie...ik heb hem er al uit gehad en schoongemaakt (ook stekker) en geen verschil.
Auto is trouwens wel goedgekeurd inmiddels Viel mee: klepdeksel pakking lekte, aanjager deed het niet en dwarsbalk links voor moest ik lassen. |
#15
|
|||
|
|||
Het probleem van de aanjager van de kachel waren zeker de koolborstels die bleven hangen?
|
#16
|
|||
|
|||
nee zoals boven vermeld heb ik alle zekeringen vervangen en nu doet ie het dus alleen op stand 1 en 2
|
#17
|
|||
|
|||
Ik gebruik dit topic maar even voor m'n vraag (zelfde onderwerp).
De kachelmotor van m'n Golf uit '82 draaide de afgelopen tijd ooit heel moeilijk of ging pas aan na een aantal keer aan/uit. Sinds gisteren draait hij helemaal niet meer en aangezien m'n APK over 2 weken verloopt, dien ik er nu dus wel iets aan te doen. Ik heb het plastice rooster over de kachelmotor verwijdert, draden losgemaakt, de weerstand uit de beugel geklikt en dat beugeltje verwijdert. Nu lijkt het alsof de motor nog steeds ergens vast zit. Kan iemand mij vertellen waar ik nog iets los moet draaien en/of hoe ik de motor eruit krijg? Alvast bedankt. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Hey hey, ik heb hem 4weken geleden uit elkaar gehaald! Hij zit alleen vast met het schroefje van de weerstand houder/beugel. Aan de achterkant word hij met 2lipjes op de plek gehouden.. Je moet gewoon ff doorwiebelen en drukken.. hij zit waarschijnlijk al 29jaar op de zelfde plek! Hij ligt in een soort rubber/neopreen manchet. Dus aan de voorkant optillen en omhoog blijven drukken evt met platte schroevendraaier ff iets er tussen wikken.. Good luck..!
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Hardstikke bedankt! Ik had van iemand anders al de tip gekregen om de alle 4 de schroeven rondom het gat van de kachelmotor (onder 2 van die schroeven zit ook dat rooster vast) los te draaien, maar dat is dus niet nodig (op die 2 na, voor het rooster zelf). |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
jah idd..!! 2schroefjes van het blad vanger.. en dan nog een schroef van de weerstandhouder/beugel en dan is het wurmen en kantelen om de aanjager eruit te krijgen hij kan er via de linkerkant(als je ervoor staat) eruit..! Maar blijven kantelen en duwen dan komt tie wel Good luck..!!
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |