![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn seat ibiza begint te stotteren na een tijdje rijden. Meestal is het als ik even flink gas gegeven heb ( snelweg e.d. ) als hij dus goed warm is. Als ik dan een constante snelheid blijf rijden stotterd hij, trek ik op, dan is het probleem er niet. Als ik dan de auto langs de kant zet, uitzet, 10 sec wacht en dan opnieuw start, is het weg.
Sinds vandaag komt daar heb probleem bij dat hij ongeveer 1100 toeren stationair loopt, en nogal onregelmatig, dus ik ben ervan overtuigd dat de schoke blijft hangen. Zou dit het stotteren kunnen veroorzaken? En zo ja, wat zou het kunnen zijn? ps. De reacties hieronder waren van een ander probleem, wat inmiddels is verholpen. 1 bougi was kapot. Alvast bedankt ![]() Last edited by jorg-maashees : 22-12-2009 at 21:29. |
#2
|
||||
|
||||
![]() wellicht ergens een vocht probleem, ooit iets dergelijks met mn Polo gehad....
__________________
Op naar de volgende dub inn! www.vwteamarnhem.com www.arnhemdubinn.nl Jetta GL 1988 verkocht.... |
#3
|
|||
|
|||
![]() zou kunnen, want met droog weer heeft hij er minder last van. Maar waar zou het probeel dan ergens in kunnen zitten?
bedankt ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() enige wat aan de lopende band problemen geeft bij dit type is de gasklep,opnieuw de basisinstelling aanleren wil nog wel eens afdoende zijn.toevallig niet zo lang geleden de accu vervangen of zonder stroom gestaan?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Hij heeft de laatste tijd wel wat vaker zonder stroom gestaan. Simpelweg bij radio ombouw, en uitlaat laswerkzaamheden. Maar het probleem doet zich dus praktisch alleen voor bij vochtig weer, zoals vandaag. Ik heb vorige week ook die problemen gehad met vochtig weer, daarna heb ik er geen last meer van gehad. Tot vandaag.
Hij lijkt me daarom dat de gasklep niet de boosdoener is, maar iets in het ontstekingssysteem i.c.m. vocht. Iemand enig idee? ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik heb toen alle stekkers/connecties losgehad, schoon en drooggemaakt en behandeld met vochtwerend middel. probleem was toen bij mij opgelost.
__________________
Op naar de volgende dub inn! www.vwteamarnhem.com www.arnhemdubinn.nl Jetta GL 1988 verkocht.... |
#7
|
|||
|
|||
![]() Inderdaad een idee om te proberen. Stekkers loshalen, doorgmaken en dan met contactspray inspuiten.
Ik ga het proberen, en we zullen zien. Bedankt in iedergeval ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Goed, gister hebben we alle stekkers losgehaald, droog gemaakt in met contactspray ingespoten. Helaas zonder resultaat.
Wat ik er nog bij moet vertellen, is dat de auto met koude start soms even op 3 cilinders loopt, wat dus denk ik het probleem van het stotteren ook is. Dit zou dus betekenen dat er iets met de ontsteking is. Aangezien bijna alle delen venieuwd zijn zou ik niet meer weten waar het aan moet liggen. Volgens een vriend van mij zou het ook de hall gever kunnen zijn, iemand ervaringen met een kapotte halgever? Alvast bedankt ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() wil idd ook nog wel eens met vervroegd pensioen gaan die hallgever,je moet dan wel de complete ontsteking vervangen.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
|||
|
|||
![]() ik denk dat ik die maar eens een ga scoren op de sloop dan.
bedankt alvast ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Up, nieuw probleem...
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Gasklep eens schoonmaken, luchtfilterbak eraf, doekje met remmenreiniger en eens goed schoonmaken...
Inlezen hoeft bij dit model niet aangezien deze gewoon met een kabel werkt.
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Heb ik kort geleden nog gedaan, doe ik regelmatig.
Dus dat is niet het probleem. iemand andere ideeën? ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Gasklep kan deze problemen wel geven, al in de basisafstelling laten zetten? Heb het zelf namelijk ook gehad, heb wel gaskleppen liggen om uit te wisselen. Dan weet je waar het probleem zit...
__________________
Corrado G60 1991 Last edited by cabrio82er : 24-12-2009 at 18:53. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Ik heb de gasklep sinds ik de auto heb 2 keer gereinigd. In de basisafstelling zetten heb ik nog niet gedaan. Ik weet ook niet hoe dat moet...Ik word onderhand een beetje ziek van die injectie, alleen maar gekloot ermee. Maargoed...
|
#16
|
|||
|
|||
![]() up:
Probleem doet zich steeds vaker voor. Het valt op dat het alleen maar is als ik even flink heb doorgetrokken/ of 160 o.i.d gereden heb, en daarna weer rustig probeer te rijden. iemand sugesties? ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Het is nog verergert, nu doet hij het constant. Alleen met een constante snelheid rijden, of bij het stoplicht wegrijden. Zodra je in hogere toeren zit is er niets aan de hand. Ook af en toe met stationair lopen slaat hij bijna af, maar gaat dan weer goed lopen. Bij koude moter doet hij het minder als bij warme motor. Hij is uitgelzen bij de dealer, geen storingen. En ze hebben de basisinstelling van de gasklep goed gezet. Ook heb ik met een losse lambda sensor gereden, geen verschil.
Ik ben ten einde raad...heb geen idee wat het kan zijn. iemand?.... ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Probeer even een keer een injectie cleaner van Forte (bij de dealer te krijgen) of Justice Brothers (Ype Kramer).. Proberen kan geen kwaad..
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor de reactie...
Die injectie cleaner heb ik laast al een keer geprobeerd, wel op een volle tank. Zonder resultaat helaas. Het rare is dat het probleem eerst verholpen was met een keer opnieuw starten. |
#20
|
|||
|
|||
![]() Welk merk heb je toen gebruikt? Misschien als de aanslag heel erg is dat je 't nog ff een keer moet doen, misschien nu op 3/4 tank.
|