![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Golf 3 1.8i 1994 ABS motor Pink Floyd met 320k op teller.
Wie kan mij helpen bij het volgende probleem? Na een week stilstaan start de golf met heel heel veel moeite. Het lijkt erop dat er water in een aantal van de kamers zit. Pas als dat er een beetje uitgedraaid is wil hij starten. Dan lang op 2/3 benen voordat hij lekker loopt. De koppakking is redelijk recent vervangen, maar ik sluit niet direct uit dat het probleem daarmee te maken heeft. Ik heb een aantal tests gedaan: 1) Compressie bij warme motor: viermaal 12 bar, dus dat lijkt goed 2) Inspectie van bougiegaten bij koude motor: wat nattigheid 3) Compressie bij koude motor: Cyl 1 en 4: 12 bar, Cyl 2 en 3: 15-16 bar. Het lijkt er dus op dat twee cylinders nat worden. De koelvloeistof vliegt er ook doorheen, maar gekgenoeg niet echt tijdens het draaien. Kan iemand zeggen wat er mis zou kunnen zijn en liever nog wat ik moet proberen om er achter te komen... Bij voorbaat dank!!! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Koppaking lek, rookt hij erg wit?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Hij rookt wel wat wit, maar met deze kou is het erg moeilijk in te schatten waar het van komt. Bovendien is hij eerst een heleboel an het lozen wat er nog in de kamer en uitlaat zat...
Ik ga vandaag kijken na een dag stilstand wat het koelniveau is. Voordat ik hem uitzette was hij nog op niveau. Misschien druppelt het weg bij koude motor. |
#4
|
||||
|
||||
![]() scheurtje in de kop? Als je er alleen last van hebt bij koude motor zou dat een hoop kunnen verklaren. Bij afkoelen van de motor ( en nog druk op het koelsysteem) opent het scheurtje en kan de koelvloeistof er uit komen
![]() Als je vlak na het rijden de druk van je koelsysteem haalt (dop voorzichtig losdraaien) kan je misschien testen of het zonder druk op je koelsysteem minder erg is.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
||||
|
||||
![]() hallo ..
heb vorige week zelfde prob gehad ,, water op zuigers .. pak even aanvoer benz slang los .. even in fles duwen en op contakt , vermoedelijk condens in tank ,, die van mij was 50 proc water .. vrgr gooigolf . |
#6
|
|||
|
|||
![]() martiepartie: heb ik ook al aan zitten denken en zoals jij het uitlegt klinkt het logisch. Ik ga hem eens wegzetten zonder koeldop.
gooigolf: dit zou kunnen, maar dat verklaart nog niet het enorme gemis aan koelwater. Bovendien als hij eenmaal warm draait loopt ie best lekker (voor een auto met 320k zeker) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Misschien een domme vraag, maar zou je zo'n scheurtje kunnen zien??
|
#8
|
||||
|
||||
![]() hallo ..
ik had daar beetje overheen gelezen . maar bestu is kop afpersen ben je 100 proc zeker , hebben ze dat bij het vlakken niet gedaan ,, kan een klein scheurtje zijn wat je met bloote oog niet ziet . vrgr gooigolf |
#9
|
|||
|
|||
![]() Gooigolf: Kop afpersen?? ben een leek op dat gebied hoor... kan dat zonder uitbouwen? met de motor in de auto? hoe gaat dat in zijn werk? waar moet ik daarvoor zijn en wat kost zoiets? heb je dan ook niet het probleem dat hij met warme motor geen probleem geeft??
|
#10
|
||||
|
||||
![]() hallo ..
ik laat altijd de kop vlakken ,,en afpersen gelijk .kost maar 75 euri compleet. ,dan ben je zeker dat het niet aan je kop ligt .. afpersen .. moet kop eraf zijn , maar volges mij kun je wel een lektest doen met kop erop . vvrgr gooigolf .. |