Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-01-2010, 16:08
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default Golf 3 1.8i (ABS) met koelwaterproblemen

Golf 3 1.8i 1994 ABS motor Pink Floyd met 320k op teller.

Wie kan mij helpen bij het volgende probleem?
Na een week stilstaan start de golf met heel heel veel moeite. Het lijkt erop dat er water in een aantal van de kamers zit. Pas als dat er een beetje uitgedraaid is wil hij starten. Dan lang op 2/3 benen voordat hij lekker loopt. De koppakking is redelijk recent vervangen, maar ik sluit niet direct uit dat het probleem daarmee te maken heeft.

Ik heb een aantal tests gedaan:

1) Compressie bij warme motor: viermaal 12 bar, dus dat lijkt goed

2) Inspectie van bougiegaten bij koude motor: wat nattigheid

3) Compressie bij koude motor: Cyl 1 en 4: 12 bar, Cyl 2 en 3: 15-16 bar.

Het lijkt er dus op dat twee cylinders nat worden. De koelvloeistof vliegt er ook doorheen, maar gekgenoeg niet echt tijdens het draaien.

Kan iemand zeggen wat er mis zou kunnen zijn en liever nog wat ik moet proberen om er achter te komen...

Bij voorbaat dank!!!
Reply With Quote
  #2  
Old 09-01-2010, 20:09
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

Koppaking lek, rookt hij erg wit?
Reply With Quote
  #3  
Old 10-01-2010, 08:45
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Hij rookt wel wat wit, maar met deze kou is het erg moeilijk in te schatten waar het van komt. Bovendien is hij eerst een heleboel an het lozen wat er nog in de kamer en uitlaat zat...

Ik ga vandaag kijken na een dag stilstand wat het koelniveau is. Voordat ik hem uitzette was hij nog op niveau. Misschien druppelt het weg bij koude motor.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-01-2010, 09:47
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

scheurtje in de kop? Als je er alleen last van hebt bij koude motor zou dat een hoop kunnen verklaren. Bij afkoelen van de motor ( en nog druk op het koelsysteem) opent het scheurtje en kan de koelvloeistof er uit komen

Als je vlak na het rijden de druk van je koelsysteem haalt (dop voorzichtig losdraaien) kan je misschien testen of het zonder druk op je koelsysteem minder erg is.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 10-01-2010, 09:48
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo ..

heb vorige week zelfde prob gehad ,,

water op zuigers ..

pak even aanvoer benz slang los .. even in fles duwen en op contakt ,

vermoedelijk condens in tank ,,

die van mij was 50 proc water ..

vrgr gooigolf .
Reply With Quote
  #6  
Old 10-01-2010, 12:34
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

martiepartie: heb ik ook al aan zitten denken en zoals jij het uitlegt klinkt het logisch. Ik ga hem eens wegzetten zonder koeldop.

gooigolf: dit zou kunnen, maar dat verklaart nog niet het enorme gemis aan koelwater. Bovendien als hij eenmaal warm draait loopt ie best lekker (voor een auto met 320k zeker)
Reply With Quote
  #7  
Old 10-01-2010, 13:25
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Misschien een domme vraag, maar zou je zo'n scheurtje kunnen zien??
Reply With Quote
  #8  
Old 10-01-2010, 14:29
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo ..


ik had daar beetje overheen gelezen .

maar bestu is kop afpersen ben je 100 proc zeker ,

hebben ze dat bij het vlakken niet gedaan ,,

kan een klein scheurtje zijn wat je met bloote oog niet ziet .

vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #9  
Old 10-01-2010, 16:11
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Gooigolf: Kop afpersen?? ben een leek op dat gebied hoor... kan dat zonder uitbouwen? met de motor in de auto? hoe gaat dat in zijn werk? waar moet ik daarvoor zijn en wat kost zoiets? heb je dan ook niet het probleem dat hij met warme motor geen probleem geeft??
Reply With Quote
  #10  
Old 10-01-2010, 19:00
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo ..

ik laat altijd de kop vlakken ,,en afpersen gelijk .kost maar 75 euri compleet.
,dan ben je zeker dat het niet aan je kop ligt ..

afpersen .. moet kop eraf zijn ,

maar volges mij kun je wel een lektest doen met kop erop .
vvrgr gooigolf ..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum