#1
|
|||
|
|||
zelf zandstralen hoe en wat?
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje over zandstralen, ik zie links en rechts wel een zandstraal pistool (spuitpistool) voorbij komen. Kan iemand mij vertellen wat je hiermee wel en niet kan stralen? Ik wil mijn golf 1 carros aanpakken, maar weet nog niet wat de beste volgorde is, en wat ik beter kan uitbesteden. Iemand tips? |
#2
|
|||
|
|||
Stralen van de caros is een behoorlijke klus,
Tevens is zandstralen geen optie, stralen met zand is gevaarlijk daar krijg je stoflongen van. Tegenwoordig word grit gebruikt (aluminiumoxide). Ik heb het laten doen bij een carosseriebedrijf. De problemen die er bij komen kijken zijn: - Plaatwerk kun je niet goed stralen, word warm en is dan niet meer strak - Grit gaat OVERAL in zitten, dus in lagers, gaatjes, kabels en leidingen. je moet dus ALLES verwijderen (remleidingen, electronica, alles). - Grit blijft in de dorpels zitten: Ik ben 2 dagen in de weer geweest om restanten uit de dorpels te krijgen, uit de kokerbalken, uit de cabine, onder randjes, enz enz. Maar bij het primer spuiten kwam ik toch nog een plekje tegen waar een beetje stof zat: GRIT IN JE PRIMER NEEEEEEEEEE Al met al was het het wel waard, kosten 700 euro, ze doen het in een schuur waar je tot je enkels in het grit staat, dit word hergebruikt. Je wilt niet weten wat voor zooi het word als je dit zelf doen, niet te bdenken hoeveel balen grit je nodig hebt. De straler had een 80pk compressor met een tank waarin je zou kunnen wonen, en hij moest soms nog wachten ook op druk. Voor (bah): Na: |
#3
|
||||
|
||||
dat is pas echt de boel aanpakken
|
#4
|
||||
|
||||
Inderdaad niet zelf aan beginnen aan zo'n klus. Die zandstraalsetjes die je links en rechts ziet zijn leuk om een onderdeeltje blank te maken maar niet voor plaatwerk of andere grote onderdelen.
Ik zou me in ieder geval eerst afvragen of stralen wel echt nodig is. Succes ermee.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#5
|
||||
|
||||
hier in heerhugowaard zit een man die het voor de hobby doet,
bodem en motorruimte stralen kost ongeveer 250 euro. eigenlijk is zelf stralen niet echt een optie, je kunt een straal kast kopen en onderdelen daar in gaan stralen, maar een complete bodem is haast niet te doen met hobby spul je kunt wel bij bo-mij een straalmachine huren(zon aanhanger met een dieselmotor en compressor erop) en je auto bijvoorbeeld in een party tent zetten. dan maak je vervolgens een slang naar buiten en die doe je in je mond.daar ga je door ademen. het klinkt een beetje beun,maar je zal niet de eerste zijn die het zo doet..
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#6
|
|||
|
|||
Beun, gevaarlijk en is een milieudelict.
Ook krijg je overal ijzerstof, wat oranje uitslaat, doe maar niet. |
#7
|
|||
|
|||
gewoon de auto in een zuurbad laten dompelen! in belgie doen ze dit nog wel geloof ik, en als ik me goed herinner ook nog ergens in friesland.
|
#8
|
|||
|
|||
Nadeel van dompelen is dat de fabrieks grondlaag (die hebben golfjes en caddy'
s vanaf 1983 al) op de staalcontructie verdwijnt. Hierbij doel ik op b.v. binnenste dorpels, subconstructies, enz. Bij de caddy b.v. zitten 4 (!) binnenste dorpels ter hoogte van de B stijl Deze zijn kaal ijzer na een dompelbad, krijg dat maar eens goed behandeld. Je auto gaat van binnenuit roesten. |