#1
|
|||
|
|||
green filter schoonmaken
Hoe maak ik het beste zo'n green open luchtfilter schoon. ik heb er een voor weinig kunnen overnemen maar die moet alleen schoon gemaakt. Kun je deze ook gewoon in de benzine leggen en laten weken??? en ja de search heb ik gebruikt maar op al mijn zoekwoorden vind die niks...
|
#2
|
|||
|
|||
Ik heb mijn k&n schoongemaakt in een emmertje warm water, met wat alles reiniger. Even laten weken in hij is weer als nieuw. Daarna moet hij wel ingevet worden. Ik doe dat altijd met wd40, hoort eigenlijk niet maar het is ook vettig, dus waarom niet.
Succes |
#3
|
||||
|
||||
|
#4
|
|||
|
|||
ja mooi..... Dat spul is duurder dan die 10 euro die ik voor het filter betaalde... Is er geen huis, tuin en keuken middel...
|
#5
|
||||
|
||||
Lijkt mij verkeerde zuinigheid. Je kunt ook van een ander merk de olie kopen, maar dan is je filter iig geen Green Air meer in de letterlijke zin van het woord. Ik gebruik voor mijn K&N gewoon de bijbehorende kit in ieder geval.
|
#6
|
||||
|
||||
kom op, wat kost zon kitje nou. 17 euro voor die van k&n dacht ik en je moet het om de 50000km doen ofzo, is toch geen geld dan!?
Die andere manieren (anders dan bijbehorende olie) zorgen dat het filter niet goed meer werkt door krimpen, verkeerde olie die niet filtert
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#7
|
||||
|
||||
met benzine lost de lijm op die evt. in de filters zit.
Behandel je het ding op een verkeerde manier, dan kan je net zo goed een zeer goedkoop sportfilter plaatsen. Green/K&N en andere 'sport'filters zijn grover ivm de originele filters, vandaar dat je ze moet oliën.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#8
|
|||
|
|||
ff info vragen bij een motorzaak in de crosswereld wassen de filter na iedere wedstrijd
en zetten de filter weer in de olie groetjes wim |
#9
|
||||
|
||||
Denk wel om de kleur, de Green olie is groen, de K&N olie bijv. is rood. Dus als je je Green green wilt houden ben je verplicht Green Air olie te kopen.
|
#10
|
||||
|
||||
nee dat is niet verplicht maar wel het beste maar je kan je filterhoezen gewoon uitwassen met een emmer sop en flink wat dreft. je kan ook de oplosser van de leverancier kopen, werke net zo goed alleen 3x zo duur. ik doe aan autocross dus doe het veel vaak. is niet nodig bij de binnenfilter die 1x per jaar maar de buitenhoes regelmatig. gr thom
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
die filterolie in de crosswereld is een stuk dikker/plakkeriger dan de olie die je op een autofilter smeert. Heb zelf jaren gecrosst, een jerrycan met ontvetter (universele koudontvetter werkt ook) en een busje filterolie kan je bij elke motorzaak wel krijgen. Denk alleen niet dat het de juiste olie is voor een autofilter. Crossfilters zijn vaak ook opgebouwd uit meerdere lagen en volledig van schuim. Gewoon een setje van Green kopen, dan weet je dat je goed zit. Goedkoop is uiteindelijke duurkoop.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#12
|
||||
|
||||
jah wij hebben een K&N groffilter met daar over een ingeoliede schuimhoes, werk goed. en K&N is kwaliteid zeerzeker of van pipercross zijn ook hele goede, gr thom en ik sluit me aan bij martieparty goedkoop is duurkoop
|