|
||||
|
||||
Lupo bak revisie?! andere bak?!
Hey mensen,
gister kon ik mijn vriendin weer ophalen van het werk.. de Lupo van haar had er geen zin meer in.. ze had hem in de achteruit gezet en daarna wou ze hem weer in de versnelling zetten en dit wou niet meer!! pook zit gewoon vast! nu heeft ze al langer problemen met de versnellingsbak, sync.ring van de 2e versnelling ging ook al moelijk... dus wil er een ander onder zetten of de oude laten reviseren..!! heeft iemand nog een adresje om dit te laten doen of heeft er iemand nog een bakje liggen..?? pm dan ff a.u.b het gaat om een VW Lupo Cambridge 1.4 van 2002 alvast bedankt.. robert&sharon
|
||||
|
||||
zo ik ben nog ff bezig geweest met de luup..
maar het schakel mechanisme zat dus vast in de achteruit.. en heb ik hem met de hand aan de schakelstift terug gezet in de neutraal. maar nu blijft hij problemen houden met schakelen!! de 2e en 4e is niet meer te bereiken..!! ik denk dat er te veel rek is op de kabels of dat ze niet goed vast zitten.. heeft iemand dit al een keer vervangen?? het is ook net of je met de pook in de kauwgum zit te roeren.. :shock: iemand nog ideeen...??
|
||||
|
||||
Ga er maar vanuit dat je bak overleden is Robert.
Ik weet nog wel een versnellingsbak van een Golf 4 1.6 met 70000km. Pm maar bij interesse. Greetz
|
||||
|
||||
iemand anders nog ideeen om uit te sluiten of de bak kapot is of het schakelmechaniek??
ik kom niet verder met de luup..
|
|||
|
|||
www.carrec-technocenter.nl
je kunt gewoon een mailtje naar hun sturen en je krijgt duidelijk antwoord terug.
|
|||
|
|||
Quote:
kijk zoizo de zelf stellende koppelings kabel en schakelkabels is goed na heb dit ook gehad met lupo en was met een setje schakel kabels verholpen je kan ze ook even los halen en dan met hand proberen kan ergens knik in zitten anders even smeren koppelings kabel kan ook nog probleem zijn gaan vaak stuk waar door je pendaal nog normaal is maar de koppeling niet 100% ontkoppeld word succes
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
|
||||
|
||||
Jaah.. we hebben het probleem gevonden..!!
Het waren idd de schakel kabels..!! De buitenmantel bewoog i.p.v de binnenkabel, we zagen dit omdat we het hitteschild iets aan de kant hadden gebogen Hier kun je duidelijk de binnenkabel zien.. Al dat zwarte plastic hoort een stijf geheel te zijn.. Morgen dus ff nieuwe kabels bestellen.. Iemand nog een goed adresje..?? In ieder geval bedankt de hulp zover.. Als ze weer rijdt horen jullie het..!!
|
||||
|
||||
Gisteren nieuwe kabels opgehaald bij de vw dealer.. en hij schakelt weer als nieuw!
Wat rijdt dat lekker.. De bak maakt geen rare geluiden verder.. dus hopen dat dit echt het probleem was. Bedankt voor alle hulp en info! Robert&Sharon
|
||||
|
||||
Mooi man dat het verholpen is! Die versnellingsbakjes van een Lupo zijn niet het sterkste. En een bak laten reviseren is ook niet het goedkoopste.
Heb met die van mijn vriendin het probleem dat de koppeling erg zwaar is. Heb de kabel al eens doorgesmeerd met WD-40 maar dit had kortstondig effect. Binnenkort maar eens met wat vet insmeren, kijken of dat helpt.
|
||||
|
||||
Mooi zo! Scheelt je een hoop knaken
|
||||
|
||||
jah gelukkig is het weer voor elkaar!
jah omdat ik schakelproblemen had, dacht iedereen direct dat het de bak zelf was! Jammer is dat, dat je zelf door een VW dealer de kabels/mechaniek laat afstellen 150 euro, en later ook nog weer terug komt(inspectie 50 euro) omdat het nog steeds niet goed is! Zeggen ze gewoon: BAK KAPOT!! ik zal ze Maar goed we gaan er hopelijk voor lange tijd weer van genieten..!!