|
||||
|
||||
Jetta Crash en verzekering UPDATE UPDATE !!!
http://kilo.messageboard.nl/5349/viewtopic.php?t=746
Expert nam persoonlijk contact met me op ( wat al raar is ) . 600 euro ... Ik vroeg me hardop af of hij wel naar de Jetta had gekeken ipv alleen naar zijn dagwaarde boekje . Hij belt later nog terug ... Waar het mij om gaat is het feit dat iemand anders een fout begaat ( kan iedereen gebeuren ) maar vervolgens wordt je niet volledig schadeloos gesteld . Voor 600 euro koop ik nergens een Jetta in die staat . Ja een rammelbak met mankementjes die altijd als asbak gediend heeft en navenant zuur stinkt . Kortom : we hebben weer een mond vol hoe goed het wel niet geregeld is in Nederland maar voorlopig zie ik weer een paar honderd euro door een blunder van een ander uit mijn zak vliegen .. Zwaar k*t idee . Vooral omdat je een schemergebied hebt : is je auto tussen de 10 en 25 jaar oud ... jammer joh . Taxatie rapport mag maar ze hoeven er niks mee te doen .. namelijk is dat een artikel 275 iets : die is pas geldig vanaf 25 jaar of ouder . Hoe hebben jullie je scheurijzers verzekerd dan ? Iemand ervaring met dit soort ongein ? Dat je je radio installatie niet vergoed krijgt als die 3000 euro is kan ik me nog iets bij voorstellen .. WA met of zonder beperkt casco : ander rijdt m in puin en jij bent overgeleverd aan een expert ? Wie heeft er ( helaas ) ervaring mee ? |
|
||||
|
||||
Ik denk toch dat je met taxatie beter uit bent in zown geval... Maar jah....
Wat het jou waard is is het een ander lang niet helaas... Maar stel je hebt em getaxeert verzekerd... Je betaald er dan ook naar. Stel dan dat je 5 jaar schadeloos rijdt, dan kan het ook alweer uit misschien als je ongetaxeert verzekerd hebt... tis en blijft moeilijk en lastig. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat je er meer uit kunt slepen! Je weet het altijd wel goed te brengen, misschien zijn ze er wel gevoelig voor. Let's hope so... succes!
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
Gert, ik heb bij Centraal Beheer afdeling autoverzekeringen gewerkt voor ruim een jaartje...
Het is standaard dat je de dagwaarde van een auto terug krijgt als je hem niet heb getaxeerd... De dagwaarde wordt met het jaar minder en wordt uitgerekend op basis van de nieuw waarde, per jaar wordt het bedrag wat je terug krijgt bij totalloss steeds kleiner.... Bij zo'n oude auto vinden hun het reeel om je 600 euro te geven terwijl iedereen hier het wel met me eens is dat je voor 600 euro nog niet eens een fiat panda kunt kopen...... Wat ik je aanraad is de verzekering van de tegen partij en van jezelf helemaal ziek te bellen en te zeuren zodat je misschien nog kans maakt op een paar honderd euro extra...... |
|
||||
|
||||
ja, vreemde wereld leven we in... de mensen met de grootste mond komen nog altijd het verst...
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
Ik ben WA+ verzekerd... mijn vorige GTI had alleen een kras op de bumper en was de bumperbalk was iets ontzet, 900 euro schade hadden ze geraamd (vraag me niet hoe ze er aan zijn gekomen). De auto was dus een 16V uit 86 met dik 250K op de klok. Auto werd niet total los verklaard omdat ie in prima staat was/is Dagwaarde is in principe bull shit want elke auto is anders onderhouden. Je vragen naar taxatierapport en daaruit kan jij opmaken hoe die kerel heeft gedacht.
ff aan MaceNL, heb ik dat taxatie rapport bij de papieren gedaan ? als het goed is wel... anders ff zoeken voor je.
|
||||
|
||||
Quote:
En we weten dat gert een grote mond heeft dus gert pak de telefoon en trek je mond los!! Maak ze zo gek dat ze je liever geld geven dan je nog langer te moeten aan horen.... Dat werkt, ik spreek uit ervaring.. Succes Gert!! |
|
||||
|
||||
600 met behoud van wrak of zonder? anders lukt het nog wel om er een nieuwe uit te halen....
|
||||
|
||||
Ik vind het gewoon raar dat iets waar jezelf totaal geen schuld aan hebt dat je dat best wel veel geld kan gaan kosten
Tommy : de taxatie waarde schijnt dus geen hol uit te maken . Das alleen wettelijk van belang boven de 25 jaar . Wat ik mij afvraag : er zijn hier met scheurijzers waar net zoveel geld is aan uitgegeven als ik in 10 jaar doe .. hoe doen die dat dan ? |
|
||||
|
||||
Quote:
Met .. maar wat kan ik ermee ? Ja het blok en bak verkopen voor 150 Deuren zijn gewild zonder klein ruitje ? Rest is redelijk puin inmiddels . |
|
||||
|
||||
Ik laat het altijd de rechtsbijstand oplossen, kijk maar naar het geval met de diesel van stijn destijds. Krijg gewoon mijn geld en dat ding was ook gewoon wa verzekerd.
|
|
||||
|
||||
je hebt de ruimte en de tijd.... alleen je zult de nieuwe auto moeten voorschieten...
plaatwerk brengt altijd geld op al is het niet veel, interieurdelen enz.. de aanhouder wint... en je hebt mazzel dat je redelijk centraal woont
|
||||
|
||||
Ik zou de rechtsbijstand inschakelen als je die hebt.... 600 klopt echt niet... heeft die kerel niet een 0 te weinig opgeschreven ?
|
||||
|
||||
Quote:
Als de verzekering niet volgens taxatie uitbetaald zal ie snel al zijn klanten kwijt zijn... Zulke dingen zijn snel openbaar denk ik dan. Dus een getaxeerde bak wordt volgens mij wel uitbetaald naar aanleiding van taxatie rapport... Ik denk dat er wel zorgvuldig wordt omgesprongen met zulke klanten, want die brengen het meeste geld binnen, en zijn meestal liefhebbers en dus zuinig op hun auto.(yen minste ik denk wel dat dit in praktijk zo is, en dat zal de verzekering wel merken denk ik) Dus ik denk dat deze groep in de praktijk voor de Verzekeraars een hele goeie inkomstebron is en zeker wel uit kan, en dat ze daarom denk ik dat ze dan uitkeren zoals van hen wordt verwacht, en zich niet zullen beroepen op een wetsartikel. Maar dat is mijn idee hoor, weet niet hoe dit in het echt gaat... :? :?:
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk laat een ander dat maar aandragen... hahaha lol
|
||||
|
||||
Ik snap je redenatie Tom .. Maar als ze zich er wettelijk niet aan hoeven te houden .. dan sta je daar met je goede gedrag
|
|
||||
|
||||
Maar daarom denk ik wel dat ze zich er aan zullen houden. Maar oke.. zul je net zien
|
||||
|
||||
Heb het zelf gehad in dec. '99, met mijn Golf II GTI WOB, kettingbosting gehad...ook rechtsbijstand ingeschakeld, maar ik kwam er ook zuur vanaf...
Had een 1991 GTI 8v, dus toen 9 jaar oud, was in januari aan de buitenzijde geheel opnieuw gespoten, in december totall loss gereden...voorschade was mijn schuld, achterschade niet....hield er aan over.......schrik niet...2700 GULDEN...met AFSTAND van wrak.. Ik was destijds nog niet zo'n sleutelaar, dus heb toen de auto weggedaan....had de auto in januari gekocht, met schade, laten repareren en auto laten spuiten, bij elkaar 10.000 gulden, bijna een jaar later heb je nog maar 2700 gulden... Het beste kun je volgens mij je auto naar taxatie waarde verzekeren. Door bijvoorbeeld een collectieve verzekering zoals ze bij de GCH hebben. Dan krijg je niet de dagwaarde uitgekeerd, maar de taxatie waarde. Echter heb ik al diverse maatschappijen gebeld om mijn cabrio tegen taxatie waarde te verzekeren...maar nog geen een gevonden...
|
||||
|
||||
Kijk .. das dus iemand die ook erge last heeft van de zogenaamd goede staat Nederlanden : je kan er niks aan doen en vervolgens krijg je nog een finaciële trap na
In Christiaan zijn geval een hele grote trap na ... De GCH : ik ben er geen lid van en kan het niet worden ook . Misschien in de toekomst handig om van VW Scene een club te maken en collectief een verzekering ergens afsluiten ? |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is dus een ander verhaal dan van de Jetta; bij een ongeval worden de kosten voor de verzekeraars 'verdeeld' aan de hand van wie er hoeveel schuld had. Als jij de voorschade zelf hebt veroorzaakt, krijg je die bij WA al niet vergoedt. Daar gaan al een boel van je centen de goot in... (als een automobilist van rechts kwam, maar hij was dronken en reed 100 in de bebouwde kom, wordt HEEL waarschijnlijk (...) zijn verzekeraar 100% aansprakelijk gesteld. Terwijl ie dus voorrang had) Bij de Jetta lijkt het me een duidelijk geval van 100% voor de Peugeot... dan valt die 600,- wel erg tegen Idd zuur dat je er dan zelf achteraan kunt zitten (omgekeerde wereld) |