![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Dit zijn normaal de symptomen van een lekker koppakking toch? Maar die zijn vorig jaar in maart ook al eens vervangen... Hoe kan dat zo snel weer?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
verkeerd gemonteerd, of je onderblok is krom(vlakken), of je hebt je kop niet gevlakt?
__________________
___________ / \ - / _ ___________ \ - |[ ]========[ ]| |\_=__ [___] __=_/| |_\__=======__/_| |
#3
|
|||
|
|||
![]() Zelf doe ik niks als tanken en eens wat velgen wisselen, ben meer een computerman.
![]() Heb het toen bij de dealer laten doen, volgens de rekening is er niks gevlakt. |
#4
|
||||
|
||||
![]() 10 maanden rijden met een kromme kop is anders ook apart. Heb je wel op oliepeil, koelvloeistof en temperatuurmeter gelet ?
Kan best zijn dat de reparatie goed is uitgevoerd maar dat het probleem dat de eerste lekke koppakking heeft veroorzaakt niet is verholpen. (lekkage, waterpomp, radiateur, radiateurdop, thermostaat, koelfan) Was je koelvloeistof wel voldoende vorstbestendig ? .
__________________
'79 Golf S 1.5 Aut. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Oliepeil check ik regelmatig, dat is gewoon normaal. En warm wordt ie ook niet, dus ik neem aan dat de koelvloeistof zijn werk ook goed doet. Zie nu wel dat er bij de radiateurslang (de bovenste) een stroompje water loopt of heeft gelopen.
Zo meteen de auto van mijn ouders ophalen bij de beunhaas die hun auto doet, hem eens even laten kijken. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Smurrie is olie en condens water
Wordt samen een witte smurrie |
#7
|
|||
|
|||
![]() Condens zei hij ook, gewoon omdat de auto met dit weer niet helemaal zo warm wordt als eigenlijk zou moeten. De olie op het blok komt vanuit de kleppendekselpakking en dan helemaal op de hoek. Niet zo schokkend vond hij, gewoon oliepeil in de gaten houden en als dat echt lager wordt eens aan de bel trekken.
Bedankt voor de tips jungs! ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() komt door korte stukjes rijden
ga maar eens van meijel naar amsterdam en trug , is de smurrie weg ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Tot september was het inderdaad korte stukjes, 8 km per dag. Nu werk ik in Sittard en zijn het er 100 per dag. Het is dus hopelijk ook gewoon nog maar een overblijfsel van toen.
|