#1
|
|||
|
|||
golf mk1 van 1.1 naar 1.8 20vt
hallo mensen ik zal vast een klein beginnetje maken aan mijn project toppic.
een paar maand terug heb ik een zeer mooie golf1 1.1 gekocht via dit forum. kwa uiterlijk hoef ik er weinig aan te doen, maar motorisch kwam dit karretje naar mijn mening wel aardig wat tekort, ik ga hem ombouwen van 1.1 naar 1.8 20vt heb namelijk weer een audi a3 staan waarvan de motor als donor gaat dienen. ik zal zo zsm foto s plaatsen van het begin tot einde van de motor swap |
#2
|
||||
|
||||
Succes met het project!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
|||
|
|||
en ook op kenteken zetten das natuurlijk de bom. Succes gr andy
__________________
VW POLO 1f 1981 project VW Touran familie cross VW POLO GTI 6r 2011 WIT is nu de daily |
#4
|
|||
|
|||
uiteraard komt de motor gewoon op kenteken te staan! dan kan ik gewoon als hij klaar is met een gerust hart rond rijden, zonder enig risico!
|
#5
|
|||
|
|||
zo vandaag weer druk geweest, met de donor auto demonteren, de audi a3 is kaal, en staat nu te waxhten op de oudijzer boer. dus maandag maar weer eens met frisse zin aan de motor beginnen, ff gedeeltelijk uit elkaar halen, en stralen en sommige delen ff opnieuw lakken.
nou heb ik vanmiddag 1 ding aan mijn nieuwe motor ontdekt, de turbo is compleet gescheurt, door het ongeluk :-( naja 1 geluk bij een ongeluk, kan er gelijk een grotere op ;-) , kep alleen geen idee wat het moet worden. iemand een leuke optie? gaat om een agu, zo rond de 250 pk is meer als genoeg. |
#6
|
||||
|
||||
Kun je best een K03 sport monteren.
Deze gaat tot max 250 pk en is plug and play op een agu. Dit heb ik ook al een keer gedaan. Dit was het resultaat.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#7
|
||||
|
||||
Hallo Stefan,
Leuk proiect!je moet ffe keertje fotos plaatsen natuurlyk! Heb evt. nog een nieuwe turbo voor je liggen van een 20VT maar weet niet welke het precies is (150 of 180). By interesse moet je maar een pm sturen dan zal ik de code op de turbo even bekyken en doorgeven. Succes!
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#8
|
||||
|
||||
Ik weet zo niet uit m`n hoofd welke turbo hierop gemonteerd is:
Maar deze AGU heeft nu 311PK Misschien ook een idee?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
|||
|
|||
En die zit nu in je lupo toch??
|
#10
|
||||
|
||||
nein...ik heb een APX
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
||||
|
||||
Ben benieud naar zowel foto's van de mk1....
maar net zo zeer naar het hart wat je erin gaat zetten Jammer van je turbo, hoop dat je niet voor meer verrassingen komt te staan greetzz
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!! ---------------------------- VW golf mk1 16VG60 RS in the making AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily WWW.KLEENFREAKS.NL |
#12
|
|||
|
|||
ik zal vanavond ff een paar foto s maken, van de auto en van de motor.
en de kabelboom ;-] want wat ga ik doen, de complete audi a3 kabelboom komt in de golf1 ;-] uiteraard blijft wel het orginele daschbord in de auto zitten, alleen komt de tellerklok van de audi daar wel weer in. zo weer genoeg gelult. ga zo maar weer eens bezig met mijn projectje. |
#13
|
|||
|
|||
sorry jongens ik ben druk bezig met de hele handel, maar ben al 2 dagen achter elkaar vergeten foto s te maken, zal proberen morge de cam mee te nemen.
|
#14
|
|||
|
|||
voor een turbo kan je wel ff bellen met speedequipment uithoorn die hebben een aftermarket type maat hetzelfde als een kkk04 kan er zo op. Die kan in combi met uitlaat en grote intercooler tot 300pk gr andy
__________________
VW POLO 1f 1981 project VW Touran familie cross VW POLO GTI 6r 2011 WIT is nu de daily |
#15
|
|||
|
|||
klein upje de kabelboom ligt compleet in de auto, morge gaat de motor er in, als alles beetje mee zit, alleen ga ik hier nog ff geen foto s plaatsen, de ombouw gaat niet zoals ik graag had gewilt, dus motorruim compleet spuiten, blok compleet spuiten, stralen enzo, dus gewoon alles in nieuwstaat brengen!! alleen gaat dit veel tijd kosten, wat door de rdw niet mogelijk word gemaakt, ivm de wets aanpassing 1mei waarschijnlijk oude omkeurings regels weer van kracht.
dus wat is nu mijn plan!! auto in hoog tempo helemaal klaar maken, zonder eerst alles bling bling te gaan maken. gewoon alles ongestraald en ongelakt in elkaar zetten, tot hij rijdend is. en voor de rdw goed is, om een omkeuring te ondergaan. als ik de auto 110kw op kenteken heb, gaat hij weer compleet uit elkaar en bouw ik hem op zoals ik normaal zou doen. zoals ik nu bezig ben is tegen mijn principe, maar de rdw laat me geen keus. sorry!! zodra alles op kenteken is maak ik hier een nieuw topic, waar ik alles bij zal houden voor de liefhebbers. |
#16
|
|||
|
|||
is dat al zeker de wetswijziging?
|
#17
|
|||
|
|||
is nog niet zeker maar ik hoor het van alle kanten dus ik gok het er niet op, nu rond de 50 euro, lelystad rond de 800 euro+ grotere kans op afkeur!! voor 750 euro kan ik hem nog wel een keertje demonteren en dan voor die 750 euro alles stralen en spuiten.
|
#18
|
||||
|
||||
geloof er niks van.. vorige wetswijziging heeft ook aardig lang op zich gewacht en bij nieuwe wijziging zal ditzelfde traject moeten doorlopen worden.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#19
|
||||
|
||||
Hoop het idd Richard.
Huidige wetregeling is wel ideaal. Maatje van me heeft net een golf 1 vr6 op kenteken weten te krijgen |