|
||||
|
||||
Waar is dit stekkertje voor?? (16v)
Wie weet waar dit stekkertje voor is??
Platte zwarte stekker, met 2 draden (rood/zwart + geel/rood). Hij komt uit de bos die onder het dashboard zit. Alle knoppen en verwarming enzo zijn gewoon aangesloten. Ik heb de brandstofpomp nog niet aangesloten, en daar ook de goeie draden/stekker nog niet voor kunnen vinden. Maar die moet toch bruin + rood/geel zijn? Wie kan me helpen?????
Ik Volkswaag, jij Volkswaagt, wij VOLKSWAGEN Last edited by Abeltje : 08-12-2009 at 21:40. |
|
||||
|
||||
ik dacht dat die stekker van de remlichtschakelaar was
|
|
||||
|
||||
Klopt, boven het rempedaal in dat schakelaartje.
|
||||
|
||||
Quote:
Yep dat dacht ik ook
|
||||
|
||||
Kijk, en daarom ben ik zo'n fan van het Volksforum !!
Thanks people, kunnen we weer vooruit. Nou alleen nog uitzoeken waar ik mn benzinepomp op aan moet sluiten...
|
||||
|
||||
Hoe bedoel je dat met die brandstofpomp?
Heb je die twee kabeltjes naar achteren lopen? Eentje sluit je op de pomp in de tank aan, de andere voer je naar buiten, langs de brandstofleidingen, en sluit je aan op de pomp onder de auto.
|
||||
|
||||
Ben misscien een beetje onduidelijk geweest.
De motor zit in mn (Caddy) Mk1. Ik heb dus geen pomp in mn tank, maar wel eentje onder de auto. Deze moet ik nu nog op de kabelboom van de 16v aansluiten, en ik ben er nog niet achter op welke kabels van deze kabelboom. De meeste kabels heb ik aal aangesloten, dus zoveel heb ik er niet over. Maar zouden deze kabels nou onder mn dashboard zitten, of onder de motorkap? En welke kleur hebben ze dan??
|
||||
|
||||
De kabels van de 16v kabelboom, zit volgens mij in de kabelboom van de achterlichten en achterruitenwisser. Het kabeltje voor de pomp onder de auto is waarschijnlijk behoorlijk smerig van modder ed.
|
||||
|
||||
Laat dat nou net het enigste stuk kabelboom zijn dat ik niet heb gebruikt. Ik heb de kabelboom voor de achetrlichten van de Caddy mooi laten liggen, en een achterruitenwisser heb ik niet...
Dat wordt nog een hele puzzel dan ben ik bang...
|
||||
|
||||
Quote:
hey abel , de zwarte stekker in de zekeringkast rood/geel, met nog drie andere zijn voor de aanstuuring voor je brandstof . samen met een 4 punts relais links boven de tweede in de zekeringkast , maar dat stuk gebuikt je dus niet of ? anders kan je het gewoon aansturen met een kabel van de zekeringkast , als je contact aan zet , dat de pomp begint te lopen . gr |
|
|||
|
|||
Op de rechterkant zit geschakelde plus
Daarvandaan naar de pomp,massa zo kort mogelijk aan de auto pakken |
|
||||
|
||||
Het aansluiten op een willekeurige geschakelde plus is het probleem niet.
Alleen ivm veiligheid (dat er bij een evt botsing niet mn hele tank wordt leeg gepompt!) zou ik het graag op de 'originele' manier doen. De stekker voor de pomp heb ik niet liggen nee. Ik heb de kabelboom naar achteren origineel van mn Caddy laten liggen, en hier zit (volgens mij) geen brandstofpomp aansturing bij (was een 1.6 benzine). Denk dat ik de pomp wel op het goeie relais aan kan sluiten, alleen is het probleem dan, dat mijn pomp alleen een + en een - aansluiting heeft, en het relais heeft 4 polen?!?!
|
|||
|
|||
Fabriekaf zit de pomp op de ontsteking
Heb je het nieuwe model zekeringkast? |
|
||||
|
||||
Ouwe of nieuwe weet ik het niet.
Deze iig
|
||||
|
||||
dat is een oude
|
|
|||
|
|||
Quote:
Is het nieuwe model[golf,jetta en caddy1] Oud model golf2 De zwartestekker daar zit de brandstofpomp bij Je kan dus een stuk van de golf 2 kabelboom pakken Ik heb nog wel van een golf2 GTI oud model een kabelboom voor de brandstofpomp liggen |
|
||||
|
||||
Oké, dat klinkt goed.
Dus als ik het goed begrijp kan ik die dan zo achter in mn zekeringkast pluggen? En ook qua aansluiting van de kabels kom ik er dan wel uit? Golf mkII 16v (maar ook de rest hier ), ik ben je iig nou al ZÉÉR dankbaar voor je uitleg en hulp zover. Laat maar effe weten wat en hoe evt. met de kabelboom.