|
||||
|
||||
problemen vr6
hoi ik heb sinds een maand een golf 3 vr6 van 95. Auto rijd perfect maar heeft 2 problemen. Eerste probleem is starten. Ben er achter gekomen dat het aan me contactslot ligt. Als ik de auto koud start dan slaat de gelijk aan maar zodra ik me sleutel los laat valt die gelijk helemaal uit en bij 100 toeren geeft die nog een plofje en valt dan helemaal stil soms begint die wel opeens terug te gaan naar 1000 toeren en draaid dan perfect. Maar als ik nu me sleutel naar starten toe draai en me sleutel zo vast blijf houden ( motor slaat en en me startmotor stopt met draaien, miss beveiliging) dan blijft die gewoon draaien zonder problemen ofzo kan gewoon gas geven en alles. Dus dan geef ik beetje gas tot 2000 toeren en laat dan me sleutel los. De motor valt nu minder terug en blijft dan gewoon draaien. Mij lijkt het dus dat het aan me sleutel ligt. Mensen hier ervaring mee?
me 2e probleem is koelvloeistof gebruik. Moet om de week 1 liter vloeitstof bijvullen. Motor koelt netjes olie komt nooit boven de 95 ook niet bij flink het gas erop en me koelvloeistof blijft altijd netjes 90 graden. Komt geen druk op het systeem en geen witte pluimen uit de uitlaat. Ook start slaat die altijd op 6 cilinders aan en draait gewoon super rustig. Zou ik door een kleine lekkage die moeilijk te zien is zoveel kunnen verliezen, dat het bv gelijk verdampt ofzo? haha lang verhaal hopelijk kan iemand mij helpen gr tim |
|
||||
|
||||
Ik zeg: Koelvloeistof lekkage, lijkt me het meest voor de hand liggend
|
||||
|
||||
(waarschijnlijk)bij de plastic waterbuis die van links naar rechts voor het blok langs loopt,altijd zelfde liedje...
en contactblokje vervangen dan is probleem 1 ook weg denk....
|
||||
|
||||
contact blokje wat houd dat precies in? Das gewoon de achterkant van je contactslot of? en kan je dit gewoon los vervangen
|
|
||||
|
||||
de schakelaar die erachter zit idd...is heel simpel te vervangen.
|
|||
|
|||
2 de probleem heb ik nu ook voor.
bij mij is het een lek aan de waterpomp. |