Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-12-2009, 23:19
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default problemen vr6

hoi ik heb sinds een maand een golf 3 vr6 van 95. Auto rijd perfect maar heeft 2 problemen. Eerste probleem is starten. Ben er achter gekomen dat het aan me contactslot ligt. Als ik de auto koud start dan slaat de gelijk aan maar zodra ik me sleutel los laat valt die gelijk helemaal uit en bij 100 toeren geeft die nog een plofje en valt dan helemaal stil soms begint die wel opeens terug te gaan naar 1000 toeren en draaid dan perfect. Maar als ik nu me sleutel naar starten toe draai en me sleutel zo vast blijf houden ( motor slaat en en me startmotor stopt met draaien, miss beveiliging) dan blijft die gewoon draaien zonder problemen ofzo kan gewoon gas geven en alles. Dus dan geef ik beetje gas tot 2000 toeren en laat dan me sleutel los. De motor valt nu minder terug en blijft dan gewoon draaien. Mij lijkt het dus dat het aan me sleutel ligt. Mensen hier ervaring mee?

me 2e probleem is koelvloeistof gebruik. Moet om de week 1 liter vloeitstof bijvullen. Motor koelt netjes olie komt nooit boven de 95 ook niet bij flink het gas erop en me koelvloeistof blijft altijd netjes 90 graden. Komt geen druk op het systeem en geen witte pluimen uit de uitlaat. Ook start slaat die altijd op 6 cilinders aan en draait gewoon super rustig. Zou ik door een kleine lekkage die moeilijk te zien is zoveel kunnen verliezen, dat het bv gelijk verdampt ofzo? haha lang verhaal hopelijk kan iemand mij helpen

gr tim
Reply With Quote
  #2  
Old 22-12-2009, 23:26
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

Ik zeg: Koelvloeistof lekkage, lijkt me het meest voor de hand liggend
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote
  #3  
Old 22-12-2009, 23:29
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

(waarschijnlijk)bij de plastic waterbuis die van links naar rechts voor het blok langs loopt,altijd zelfde liedje...
en contactblokje vervangen dan is probleem 1 ook weg denk....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-12-2009, 23:33
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

contact blokje wat houd dat precies in? Das gewoon de achterkant van je contactslot of? en kan je dit gewoon los vervangen
Reply With Quote
  #5  
Old 22-12-2009, 23:54
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

de schakelaar die erachter zit idd...is heel simpel te vervangen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #6  
Old 25-12-2009, 11:09
scarie scarie is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 73
Default

2 de probleem heb ik nu ook voor.
bij mij is het een lek aan de waterpomp.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum