Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-12-2009, 12:24
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default elektrische aansluitingen aaz dieselpomp

op mijn dieselpomp van een aaz motor heb ik diverse elektrische aansluitingen misschien dat iemand mij kan vertellen wat deze inhouden?

1ste: Onder de dieselpomp komt een zwart en bruine draad samen naar boven.

2de: Op de rechterzijkant een wit met gele draad

3de: die weet ik al dat is de stop-klep die zit boven de 2de.

Als ik de elektrische schema's bekijk dan zie ik deze "Injection Start Positioner" maar deze heeft de kleurcode bruin / wit.

wie kan me helpen ?

/edit (foto erbij niet mijn pomp heb nummer erbij gezet waar bij mij de draden vandaan komen!)


__________________

Last edited by mark89769 : 12-12-2009 at 12:45.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-12-2009, 17:04
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Ik heb aansluiting "nummer 3" is aangesloten op de 12v, als ik dit doe hoor ik een klepje open gaan.

stationair draait de motor dan goed maar als ik volgas geef begint de motor in te houden, zou het soort van timing iets zijn?
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 13-12-2009, 17:38
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

nummer 1 is de inspuit timing deze verspringt en word gebruikt als choke.

nummer 2 is waarschijnlijk een controle voor de timing van de pomp.

nummer 3 is de stopklep als je je contact aanzet komt er constant 12v op en dat blijft er op tot je je contactslot weet uit draait.
Deze opent en sluit de dieseltoevoer naar je injectoren
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #4  
Old 13-12-2009, 18:30
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

oke bedankt, dus ik kan met gerust hart de draadjes los laten hangen ?

nog een vraagje over mijn LDA, als ik hem openschroef zit er olie in, keeringen van turbo dan defect of is dit normaal?
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum