![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb momenteel een 1.8 8v met motorcode ex in mijn golfje zitten
Nu vroeg ik mij af, is het mogelijk om hier bijv webers of carbs op te zetten? Zo ja wat kan ik het beste nemen en wat heb ik allemaal nodig voor een dergelijke ombouw? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Webers zijn carbs?
Je hebt de carburateurs nodig, filters, een spruitstuk, benzinepomp, benzinedrukregelaar, een doos voor de injectiezooi, en iemand die het af kan stellen. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Dus veel werk, en je blijft aan het afstellen want elke weersverandering heeft invloed op je afstelling,
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Een EX motor is toch al een carbs motor?! Weliswaar een Pierburg maar toch.... Wat is dan het voordeel van een weber? Betrouwbaarder?
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#5
|
||||
|
||||
![]() @arne: sorry bedoelde eigenlijk carbs van een motorfiets, lees er geregeld wat over maar mijn kennis op dit gebied is nog erg beperkt
![]() Het is al een carbs motor, in hoeverre vallen bepaalde aanpassing dan af omdat ze al aanwezig zijn? @limburger: thnx dat wist ik dus bijvoorbeeld niet zo leer je weer eens wat ![]() @wolgast: Klopt maar lijkt me dat het kwa vermogen ook wel wat doet maar ben wel benieuwd of er wat kwa betrouwbaarheid veranderd Ik ben nog niet zo thuis in de motorische aanpassing vandaar misschien af en toe vragen die erg voor de hand liggen, alvast mijn exuses daarvoor ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Heb zelf ook een EX motor in mijn cabrio zitten en weet dat idd de Pierburg 2E2 niet de meest fijne carbs zijn. Hoewel die van mij het na 215000 -nog- goed doet...even afkloppen!
Enne... vragen staat vrij! Daar is het forum voor!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is erg netjes als hij met die km-stand nog gewoon lekker loopt ![]() Mijn EX motor verbruikt een beetje veel olie en loopt stationair veel te hoog in de toeren dus deze winter maar eens even helemaal nalopen en eventueel aanpassen, gaat helemaal goed komen en anders gooien we er gewoon een ander blokje in ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Wat vaak helpt zijn alle pakkingen vernieuwen (vooral de voetpakking van de carb is vaak stuk) Dan lopen ze al stukken beter.
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ok bedankt voor de tip zal het even in de gedachten houden ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Voetpakking kun je zo testen, carb heen en weer bewegen en eventueel inspuiten met remmenreiniger, en kijken of de auto anders gaat lopen. Zo kun je ook de vacuumslangen testen.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:46. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik doel dan op webers ja, aangezien we die veel monterden op de racewagens van mijn vroegere baan bij Porsche, Die zaten dan op of de oude kevers of porsche's.
En daar bleven wij met het afstellen bezig vooral als we op circuit waren, en ook als er van die daily weber rijders waren die kwamen toch gemiddeld vaker lang om de afstelling te veranderen dan andere gasten. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |