#1
|
|||
|
|||
revisie golf 2 gti!!
Hallo. Ik ben al een lange tijd in bezit van een golf 2 8v gti ( motorcode pf ) alleen is de motor toe aan revisie. wat te toen, Kop revisie uitvoeren. Krukas lagers / keringen vervangen. zuiger veren vervangen. versnellingsbak word weg gebracht en helemaal na gekeken. ook word er een schrick 278g nokkenas geplaatst. een bolku chip. rvs spaghetti spruitstuk incl uitlaat. maar nu is mijn vraag ? kan ik door middel van g60 onderdelen te gebruiken het vermogen nog iets omhoog krijgen? denk aan, cilinder kop pg ipv pf g60 injectie En zijn er nog andere delen wat ik kan gebruiken.? een compleet nieuwe motor wil ik niet, want ik rj hier nu al een mooie tijd in en weet wat ik aan het blok heb. mvg, stefan Last edited by stefangolf2 : 21-01-2014 at 10:36. |
#2
|
||||
|
||||
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ik begrijp je laatste zin niet zo goed... je weet wat je aan het blok hebt? Als ik zie wat eraan moet gebeuren is dat niet zo heel veel meer... of mis ik iets? Je plan is om relatief dure arbeid en onderdelen te verstoken op een ongeblazen motor, terwijl er in vergelijk met een geblazen motor weinig winst uit te halen valt. Met alle wijzigingen zul je misschien 20pk winnen, in mijn ogen het geld niet waard. Als ik de rest van je auto zie (mooi en redelijk origineel) zou ik de motor ook origineel houden of hooguit reviseren voor wat nodig is. Dan is ie net zo veel waard als met alle aanpassingen. Last edited by Toink : 21-01-2014 at 16:10. |
#4
|
|||
|
|||
Ja ik weet wat ik aan mn blok.
ondanks het hoge olie verbruik heeft de golf mij nog nooit in de steek gelaten. juist daarom wil ik het motorblok aan pakken. de "tuning" onderdelen heb ik al thuis liggen, en gaan ook zeker gebruikt worden. verder is een g60 kop misschien niet nodig maar kon voor een niet al te gekke prijs een gereviseerde pg kop krijgen, vandaar mijn vraag hier. |
#5
|
||||
|
||||
Hey Stefan,
Kom ik je hier weer tegen, succes met de revisie! (ik zeg nog steeds, niet alleen een kop maar gewoon complete g60 erin ) Gr. uit Apeldoorn |
#6
|
|||
|
|||
Hee nando.
tuurlijk een g60 blijft gewoon super. alleen de kosten gaan dan ook dik oplopen. we gaan er nog even over nadenken uiteraard, maar een revisie van mijn pf zal waarschijnlijk toch de voorkeur krijgen. Groeten, en ik hou je op de hoogte. |
#7
|
|||
|
|||
Ik heb beide gedaan in het verleden. Eerst een 8v GTI laten wijzigen zoals jij dat nu doet via een tuner die zich meldde via Volksforum. De teller bleef na meer dan een jaar ellende haken op meer dan 4500 euro en er bleven maar dingen stuk gaan. 3000km na revisie gaf de motor zelfs de geest omdat het revisiewerk prut was. Spijt als haren op m'n hoofd dat ik er ooit aan begonnen ben.
Daarna een G60 in een MK1 cabbie. Ook veel pech mee gehad (vóór revisie), heeft ook meer gekost, maar veel meer plezier en het geeft ook de sensatie die je verwacht van een snelle motor. En de motor was veel betrouwbaarder omdat de revisie gedaan was door een gerenommeerd motorenrevisiebedrijf. Ben ermee naar Edersee gereden, heb met een temperatuur van 35 graden bergritten gemaakt enz. Geen enkel probleem. Wat ik ervan geleerd heb: Bepaal vooraf waar je uit wil komen qua vermogen en wat daarvoor nodig is. Zoek vervolgens een motor die in de basis al voldoet aan je verwachting en breng hem persoonlijk naar een professioneel motorenrevisie bedrijf om hem na te kijken. En als je de motor na revisie laat tunen, onderzoek de reputatie van zo'n bedrijf. Waar (veel) rook is, is vuur. Foto's van gespoten motorblokken zeggen niets over wat en hoe er aan de binnenkant is gereviseerd. Wat ik in elk geval nooit meer zou doen: revisiewerk laten uitvoeren door een "tuner" die zich eigenlijk alleen maar bezig zou moeten houden met nokkenassen, luchtfilters, vliegwielen, chipjes en schroefsets. Kwaliteit van het revisiewerk is ondermaats en juridisch is het moeilijk te bewijzen. Bij mij heeft de juridische strijd na een jaar ellende meer dan 3 jaar geduurd... Op 4 van de 5 punten in het gelijk gesteld. Duur leergeld dus. Wil je echt een iets vlottere-dan-standaard 8v? Als ik zie dat je een PG kop wil monteren etc vraag ik me af of je niet hoopt dat je 8v iets wordt wat het nooit zal zijn... denk er nog eens goed over na ... dat kan een hoop ellende en frustratie schelen. Last edited by Toink : 22-01-2014 at 09:12. |
#8
|
||||
|
||||
Goeie post! Helaas heb je het zelf moeten ervaren om er zo achter te komen |
#9
|
||||
|
||||
Let ook op veel revisie bedrijven leggen echt het loodje (te weinig werk) en het is daarnaast een uitstervend vak.
Er zijn zelfs al veel blokken tegenwoordig die niet meer te reviseren zijn (wegwerp blokken). Daarnaast zijn er nog weinig jongelui geïnteresseerd in het vakgebied van de volledige revisie. Meeste komen niet verder dan koprevisie of onderhoud. De echte kennis gaat langzaam verloren.. Dit was mijn haagse koffiehuis verhaal, lust er iemand een kano?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 22-01-2014 at 15:59. |
#10
|
|||
|
|||
Iedereen bedankt voor zijn reactie.
Heb nog even na gedacht, en ben er toch over uit. De 1800 pf motor word gereviseerd. De chip en nokkenas worden gemonteerd, en heb tevens een verstelbaar nokkenas tandwiel en brandstof druk regelaar gekocht om alles goed af te laten stellen. Iemand suggesties wie dit het beste voor mij kan doen? Graag in omgeving groningen / friesland? Mvg, Stefan |
#11
|
||||
|
||||
je zegt dat je het olieverbruik tegen wilt gaan. dit zijn dus of de klepsteelrubbers of de zuigerveren of beide die aan vervanging toe zijn. je wilt wel de krukaslagers vervangen maar niet de drijfstanglagers? in mijn ogen zou ik de kop reviseren en nieuwe zuigerveren + drijfstanglagers monteren. krukaslagers kan ook wel, maar voor bovenstaande hoeft het blok niet uit de auto, iets wat je veel tijd, werk en geld bespaard. meteen olie +filter vervangen, oliepomp nakijken en distributie vervangen, maar das logisch.
ik ken niemand uit jouw omgeving die het goed kan, maar wie zoekt zal vinden
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#12
|
|||
|
|||
Zou zelf het blok er gewoon uithalen, dit is gewoon niet zo heel erg veel werk.
Laatste keer dat ik mijn 1800 eruit had gehaald, lag deze na een dik uurtje naast de auto. Zou zelf de revisie iets verder doorvoeren, laat je cilinderwanden nameten en een keer licht laten honen. Anders heb je kans dat je geld weg aan het gooien bent doordat alleen andere zuigerveren niks oplossen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#13
|
||||
|
||||
Mocht je interesse hebben dan heb ik nog een 8v kop liggen max bewerkt met grotere kleppen erin.Dan komt je chip en as wel tot zn recht.Is wel een mechanische kop.
|
#14
|
|||
|
|||
Wob8v : alles staat er niet zo uitgebreid besproken, maar wat je net zei word er indd gedaan.
Tevens word het blok wel uit de auto gehaald, want blok + motor ruimte word gespoten. Verder nieuwe filters etc lijkt me logisch, maar die krijgt ze elk jaar van me, de distributie is tevens vorig jaar vervangen. Spierings : zelfde wat ik tegen wob8b zeg, het staat hier niet zo uitgebreid besproken, maar ja ook de cilinder wanden worden ligt gehoond. Git power : nee dankje, heb me bedacht laat het blok gewoon origineel, op de as en chip na dan. Mvg |
#15
|
|||
|
|||
Je hebt genoeg stof gehad tot nadenken gehad . Ik hoop vooral voor je dat je er het plezier aan gaat beleven wat je verwacht.
En... denk goed na wie je de revisie laat uitvoeren. Motorenrevisie is echt een vak. Ben je er goed in, dan is dat je brood en heb je geen tijd om een garage te runnen, motorruimtes te spuiten enz... Ik heb half gereviseerde koppen gezien met een nieuw lakje voor 450 euro terwijl je voor dat geld een perfect gereviseerde hebt incl. rekbouten, koppakking etc. Maar mensen weten gewoon de weg niet te vinden naar een echt revisiebedrijf en denken via een garage een betere deal te hebben. Nogmaals, veel succes Last edited by Toink : 23-01-2014 at 08:47. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Freddycane, in Gorredijk?! http://www.freddycane.com/ Ik denk genoeg mensen op dit forum die daar ervaring mee hebben. Of Emming Motorentechniek, in Ter Apel. Wel iets verder uit de buurt, maar veel ervaring met VW 1.8 / 2.0 motoren.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 Last edited by OakgreenVR6 : 23-01-2014 at 09:11. |
#17
|
|||
|
|||
Klopt maar de revisie besteed ik uit aan een man met kennis, die zijn brood verdient met alleen maar reviseren.
Zelf werk ik bij een schadeherstel bedrijf, waar we tevens onderhoud, apk etc aan auto's uitvoeren, het motorblok De-en-monteren doe ik dus zelf, net als het blok en motorruimte spuiten. Iedereen bedankt voor zn reactie. |
#18
|
|||
|
|||
Dat klinkt goed in elk geval. Ben benieuwd hoe het resultaat je zal bevallen!
|
#19
|
|||
|
|||
heej, ik heb t zelfde gedaan met een bijna dezelfde motor, zelfde aanpassingen als jij nu gaat doen en ook precies t zelfde gereviseert!
wat heb k gedaan: onderblok gehoond en gevlakt, nieuwe zuigerveren, nieuwe drijfstanglagers en nieuwe keerringen, cilinderkop met alles nieuw erin, schrick 272 graden nokkenas, spaghetti spruitstuk 4-2-1, en een chipje van bolku resultaat: 140 pk, super mooi lopende motor (ook stationair) en in zoon golfje gaat het echt hard, je merkt het verschil zeker! succes ermee, houd ons op de hoogte hoe het gaat! |
#20
|
|||
|
|||
140pk zou natuurlijk super zijn, maar daar ga ik nog niet vanuit.
We wachten het resultaat af. Bedankt iedereen, en zal af en toe eens wat posten over de vordering! Stefan. |