|
||||
|
||||
roest verwijderen
MK 1 gti 83 (project) Last edited by dekilo : 04-10-2007 at 19:31. |
|
||||
|
||||
heb ik nou net me simpele acculader verkocht en een Ctek teruggekocht....
|
||||
|
||||
wie heeft er een bak groot genoeg voor mn golf?
|
||||
|
||||
Idd, elektrolytisch ontroesten. Een veel gebruikte techniek in de archeologie.
Leuk voor losse spullen. |
|
||||
|
||||
Quote:
ik zou het sportfondsenbad eens bellen als ik jou was...
|
||||
|
||||
Quote:
heb je ook een 380 aansluiting (krachtstroom)? ben je tenminste zo klaar ipv 48 uur wachten don't try this at home
|
|||
|
|||
wat moet je trouwens doen als er een heel klein roestplekje is aan een kleine bluts?
bestaat hier niets voor? |
|
|||
|
|||
roterende staalborstel op schroefmachien gebruiken en gaan maar..
dingen kosten 1,99 euro bij de karwei Last edited by coilt : 02-08-2009 at 18:40. |
|
||||
|
||||
Ik denk dat het roestplekje inmiddels iets groter is...
|
|
||||
|
||||
Quote:
in et zwembad haha 10 kg van die soda erin en 300amp erop 2 dagen wachten en klaar is klara |
|
|||
|
|||
WErkt dit echt ? Bv voor kleine onderdelen ?
|
|
||||
|
||||
Dit werkt zeker echt.
Kijk anders een op Youtube, daar staan wel filmpjes van mensen die dit thuis doen. |
|
||||
|
||||
kleine onderdelen in de azijn nacht laten staan en dan goed afspoelen
http://www.volksforum.com/forum/sho...ghlight=vinegar
|
|||
|
|||
dit is een gedacht ik heb een groot intex zwembad doe dit vol water een kilo of 10 van die soda dan de helle auto erin en een baterijlader of 10 en laat de auto maar ontroesten haha da zou nogal iets zijn
|
|
|||
|
|||
ik gebruik het ook om kleinere delen te ontroesten. werkt super... ik zal even een paar foto's opsnorren..
Voor en na.... En zo ziet de anode er dan uit.. Voordat de delen erin gaan, even met de staalborstel eroverheen voor de grote brokken troep, en als hij uit het bad komt, even de losse roest eraf poetsen. Daarna wel gelijk afspoelen met water, drogen, en dan grondverf erop.. Last edited by dutchblade : 08-12-2009 at 20:28. |
|
||||
|
||||
voor delen die je niet kunt verwijderen van je auto..
www.brunox.nl Werkt trouwens ook perfect bij de delen die de rest electrolytisch ontroest. Ik gebruik het ook, is roestomvormer en epoxy.primer in 1 Heb veel van dit soort middeltjes geprobeerd maar brunox staat echt ver boven dit alles. Fertan is er niks bij...
|
|||
|
|||
@ dutchblade: Welk middel gebruik je dan om in Het water op te lossen ? Haal je dat dan gewoon in de supermarkt??
|
|
||||
|
||||
Soda, is overal tekoop
|
|||
|
|||
Ja, gewoon stinknormale soda... Word alleen maar gebruikt om de geleiding van water te verbeteren verder niks... Dus GEEN caustic soda gebruiken, dan krijg je behoorlijk foute gassen...
|
|
||||
|
||||
Wat een gepiel ik pak de handstraalkast