![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Mijn passat vr5 loopt af en toe op 4 cillinders, ik heb de kabels gecontroleerd de bougies vervangen en een nieuwe bobine geprobeerd maar het probleem is nog steeds niet verholpen.
Omdat mijn kennis niet verder reikt heb ik hem naar een algemene garage gebracht daar hebben ze hem uitgelezen storing gezocht en de bougiekabels vevangen,daarna leek het probleem verholpen maar nu na 3 dagen weer hetzelfde probleem. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
kapotte verstuiver????
__________________
Passat 35i 1989 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Bij mijn vr6 had ik dit probleem ook. Omdat een cilinder een wat mindere onsteking had vormde zich een laag aanslag op de bougie waardoor hij slechter ging lopen. Na andere bougiekabels en nieuwe bougies liep hij direct beter...
Het kan ook zijn dat bij een cilinder meer olie naar binnen komt waardoor de bougie na een tijdje weer vervuild raakt, maak je de bougie schoon dan zal hij weer een tijdje beter lopen.
__________________
Bmw e61 530d touring |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Een v5 is een benzine motor, geen diesel. Vaak gaan de bobines kapot bij V5 motoren (vertelde een vriend van me die bij VW werkt). Maar aangezien je deze al een keer vervangen hebt zou je de kabels eens kunnen vervangen, zoals Vains ook aangeeft ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#5
|
||||
|
||||
![]() Bobine kapot is een kwaaltje, ik heb nog wel 1 te liggen..
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn ![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ik heb de kabels en bougies al vervangen en heb een nieuwe bobine geprobeerd maar 1 cillinder vonkt niet, het rare is dat het probleem wegging en daarna weer terug kwam mischien kan vocht de oorzaak zijn?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik denk zelf voor tegen het schutbord zit een kastje (ben ff de naam kwijt ![]()
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn ![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik denk dat je het moduul bedoeld, ik dacht dat als dat kapot is de bobine geen enkele vonk meer geeft maar dat weet ik niet zeker. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja klopt deze is opzeker stuk.. onstekingsmodule Heb hetzelfde al een paar keer gehad met een v5 ![]()
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn ![]() ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Is er nog een manier waarop ik dit kan testen?, ik heb al een nieuwe bobine van 180 euro liggen die ik niet terug kan brengen een ontstekings module kost ongeveer 220 euro. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heb je die bobine toevallig nog liggen (als deze tenminste ook geschikt is voor mijn Passat V5 uit 2001)? Pon gebeld en diverse dealers.. Maar nergens te krijgen... Of iemand ideeen/ websites? Gr. Steven |
#12
|
||||
|
||||
![]() nergens te krijgen...dat lijkt me stug ze zijn verplicht dit te kunnen leveren.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik kan wel 1 krijgen denk ik... stuur je wel een pm ![]()
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn ![]() ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Het is helaas toch echt zo... Zelf bij de fabrikanten staat hij back-order, eerst dacht ik dat er één fabrikant was, nu blijken er vier te zijn, maar geen van allen hebben ze hem liggen. In Duitsland ook verschillende specialisten gebeld, en nergens op voorraad.. Nu heb ik er één in Engeland gevonden, kost weliswaar 30 euro meer, maar mijn auto stil laten staan kost meer.. (en geeft een hoop frustraties!) Dus nu afwachten of de bobine ook écht thuis wordt bezorgd..! Typenummer van de staaf bobine is trouwens 066 905 100 (motortype AZX) Last edited by Steven Passatv5 : 27-11-2009 at 16:37. |
#15
|
|||
|
|||
![]() staafbobine in een v5? als het goed is zit er gewoon 1 bobine met 5 uitgangen op je v5, het slechte lopen van een v5 komt vaak door immitatie kabels die men gebruikt, gewoon orginele monteren, zijn wel duur maar schelen een hoop ellende! en inderdaad het kapot gaan van de bobine is een kwaaltje, van deze motoren.
|