#1
|
||||
|
||||
golf 1 gti G60 / caddy 1.6D
Na een serieuze tijd op dit forum rond te zwerven vond ik het toch wel even tijd om m'n zeeeeer langzaam-aan projectje even te tonen.
In 2005 kocht ik me een golfje 1 gti, dat ding stond al van half jaren '90 in opslag. Is een '81er, zelfde bouwjaar als ik, en iedereen weet dat dit een prachtjaar was de gti was vervanger van de (dacht ik) in 2002 aangekochte 1.6. Nu nog spijt dat ik dat karretje weg gedaan heb 250€ eurotjes lichter in de achterzak, en na een ritje van 100km kwam deze zo in m'n garage terecht ik ga hier niet alle foto's posten die ik er van gemaakt heb, maar hieronder de stappen die de auto ondertussen al heeft doorlopen. de reden dat ik nu post is omdat de auto eigenlijk een 2de boost heeft gekregen. Ik ben redelijk lang bezig geweest met verbouwingen aan het huis, auto heeft al die tijd geduldig blijven wachten. Ik ben er extreem blij voor dat ik niet in de verleiding ben gekomen om hem te verkopen (in onderdelen dan) of erger nog, te dumpen. Veel projecten sterven een stille dood en eindigen als "moet weg" advertentie op marktplaats of kapaza. genoeg geluld, foto's auto had deukje achter, uiteraard uitgehaald. Onmiddelijk maar de spatbordjes, benzinehals, voor -en achterplaat vervangen en/of hersteld omdat ik niet zo graag plamuur gebruik, maar de hele boel vertint na het nodige schuurwerk klaar voor epoxy en grondverf ook de onderkant moet er aan geloven wielkassen zijn verbreed, komen achteraf wel de originele verbreders terug op, zal dus niet gezien worden. is enkel om de wielen weg te krijgen in de kassen dan maar zelf gelakt in de garage. best aardig gelukt... Last edited by dubster.be : 23-03-2015 at 07:46. |
#2
|
||||
|
||||
motorkap, kofferklep en alle onderdelen met dubbel plaatwerk volledig ontroest door de wonderen van de natuur(wetten)
heel wat onderdelen gepoederlakt (stuur wordt nog vervangen) binnenkort wordt de buitenkant van de auto herspoten. |
#3
|
||||
|
||||
in al die jaren natuurlijk wel wat goodies kunnen samensparen
htn wielen, liggen hier al veel te lang te stinken op zolder, zonde dat ze niet zouden rijden volledige uitlaat nieuw G60 blok. Wossner zuigers, schrick nokkenas en alle andere traditionele G60 tuning buitenkant moet terug zo goed als origineel dus de obligate gti-striping en zo bouwen we rustig verder, volgens budget en tijd. een deadline heb ik niet maar zou er toch graag nog eens in rijden voordat ik moet beginnen denken aan pensioen en prostaatproblemen |
#4
|
|||
|
|||
Prachtig project. Mooi dat je het weer op hebt gepakt.
Hoe doe je dat met het ontroesten van dat dubbele plaatwerk? (Werkwijze en welke producten)
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#5
|
||||
|
||||
i v m dat ontroesten
googel maar eens op "elektrolytisch ontroesten" eigenlijk heb je er niet veel voor nodig, behalve -lekvrije bak waar je je onderdelen in kan dompelen -vul je met water en soda (te vinden in grootwarenhuis dus) -stuk ijzer onderdompelen -de polen van een deftige batterijlader aansluiten, 1 op onderdeel, 1 op stuk ondergedompeld ijzeer -gassen maar (ook letterlijk, je maakt waterstof) super makkelijk en zeer effectief |
#6
|
|||
|
|||
Heel erg mooi project dit , goed bezig ook qua opbouw .
|
#7
|
|||
|
|||
wordt een dikke, vooral die wielen passen er super bij!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#8
|
||||
|
||||
Goed bezig . Wordt weer een fraai golfje
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
gaaf project,lekker bezig zo!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
||||
|
||||
mooi project, blijf hem volgen
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#11
|
||||
|
||||
Mooi project met de goede ingrediënten! Ga ik volgen.
Wat versta je precies onder traditionele g60 tuning? |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Meesterlijk idee! Let wel op dat je bij dat bad niet rookt, geen vonken trekt (schakelaars vonken ook!), en goed ventileert. Er komt nl. zowel zuurstof als waterstof vrij, en samen vormt dat knalgas, en dat heet niet voor niets zo! PS. : Op een ander forum vraagt iemand zich af of er al een bak bestaat waar een hele VW-bus in past.... |
#13
|
||||
|
||||
Dat wordt een mooie. Goeie wieltjes ook!
Dat elektrolytisch ontroesten ga ik ook maar eens een keer proberen. |
#14
|
||||
|
||||
Mooie aanpak
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#15
|
||||
|
||||
-over het elektrolytisch ontroesten nog even dit vergeten te vermelden inderdaad: zorg dat je de bak inderdaad niet zomaar effe in het berghok zet. je krijgt ontvlambare stoffen ,dus ook opletten bij het afkoppelen van de stroom. Ik trek altijd de stekker uit en dan pas haal ik de polen van de stukken ijzer.
misschien te voorzichtig maar toch... erik baas: en ik dacht ooit iemand gezien te hebben die een volledig chassis gedaan had, met succes. Er bestaat zeker een bak die groot genoeg is om een bus in te leggen, dat doe je gewoon zo wie heeft een buurman met een poeltje |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
dit is de volledige set-up -nieuwe wossner zuigers naar eerste overmaat -schrick nokkenas speciaal voor G60 -andere injectoren, zou even moeten kijken voor exacte cc maar groot genoeg -chip van J D (dient nog aangekocht te worden) -en voor de km'ers dat ik er mee rij, ook een getande riemset verwachtigen heb ik er niet bij, maar een gezonde 200pk lijkt me zeker mogelijk |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Die getande riemset is niet echt nodig hoor voor die pk's, kost veel zonder echt invloed te hebben. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
doe ik ook niet voor de pk's ik weet dat het meestal afgeraden wordt, maar ik doe maar een paar 100 tot 1000km met dat ding dus getande riem lijkt me niet direct een probleem Last edited by dubster.be : 20-08-2012 at 08:45. |
#19
|
||||
|
||||
+1 voor het vertinnen, mooi werk tot nu toe!
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben indertijd nog eens komen kijken naar deze golf, maar heb hem dan toch niet gekocht. Sterk van je Klaas dat je nog steeds bezig bent met dit project! Dit wordt een echte bom Is de gti reeds oldtimer gekeurd? Denk dat ze anders wel eens moeilijk zouden kunnen doen op de keuring. |