|
|||
|
|||
golf 1 1979
hallo
ben michael ben 18 jaar en altijd al gek op golfjes geweest heb hiervoor een ford capri gehad uit 1978 ik heb sins een maand een golf 1 uit 1979 volgens mij komt deze auto hier ook van het forum want er zitten stickers op van die forum. het is een 1.6 verder helemaal standaard nog! bij de uitlaat is de midden demper verwijderd binnen in de auto zit nog origineel jaren 70 interieur in die nog helemaal heel is. hij is rond om verlaagt met verlaging veren ben toch van plan om er een schroefset onder te zetten. de lak is ook niet meer 100% dus wil hem weer opnieuw laten spuiten. verder velgen op knappen en de hele draden bende weer terug naar origineel brengen want er zitten overal kroonsteentje tussen. dit is hem dan bij aankoop dit is na de koop wel slecht kwaliteit zijn met telefoon gemaakt had de velg randjes even gepoetst kan wel beter maar dit is pas na 1 keer gedaan te hebben. nog ff een paar foto's |
|
||||
|
||||
Leuke auto, vind alleen de uitlaat niet echt wat, maar voor de rest top.
|
|
||||
|
||||
Zijn volgens mij mijn oude BBSjes...kan dat kloppen?
Leuk golfje
|
||||
|
||||
Leuke projectbasis zo op het eerste gezicht.
Alleen jammer van die uitlaat, die hoort eigenlijk onder een Civic ofzo. Last edited by DennieMeister : 06-07-2010 at 15:21. Reason: Typo (uitlet - uitlaat) |
|
||||
|
||||
Quote:
Heheh |
|
||||
|
||||
En dat GTI logo achterop is ook onzin, maar wel een leuke Golf.
Hopelijk wordt die niet verprutst, dus houd hem in ere.
|
|||
|
|||
Update
mijn auto zat volgens mij al op dit forum en heb hem zo gekocht heb alleen kleine dingen aan de motor gedaan.
Last edited by vw_michael : 04-08-2010 at 11:08. |
|
|||
|
|||
Update
heb die jappen demper eraf getrokken en normale pijpje er weer aan gelast,
verder voor 2 nieuwe banden moesten erop vorige eigenaar had hem niet goed uitgelijnd of helemaal niet en de banden waren aan de binnen kant schuin afgesleten. daarna ff uitgelijnd bij check en save in bolsward. ondertussen mijn door gezakte zonneklep weggegooid en uit een sirocco type 2 zonnekleppen erin gezet waren wit net zoals mijn hemel. morgen nieuw interieur ophalen want die ik nu heb is de achterbank voor een cabrio dus heb ik niet veel aan dus achterbank zit niet vast:P foto's moeten ff wachten want het regent:P |
|
||||
|
||||
Nette MKI man, beter dat je die `civic`einddemper eraf heb getrokken....!!
|
|||
|
|||
Quote:
was ook nog us heel erg beun eraan gelast en rammelde tegen de carrosserie aan, dus enorm irritant. zal vandaag even foto's maken heb nieuw distributie kapje gekocht oude was niet echt goed meer |
|
|||
|
|||
Last edited by vw_michael : 12-11-2010 at 18:03. |
|
|||
|
|||
verder heb ik de golf gestald en nu ga ik alles goed aan pakken zoals roest bij het raam en alles strak maken.
dit zijn echt de foto's van de slechte plekken. voor bij het dakraam en bij de raam rubbers zie ik het somber in. alles is weer te maken. verder ga ik de velgen zwart maken met een gepolijste rand. hier staan ze in de primer. (foto's zijn niet van beste kwaliteit door de telefoon). |
|
|||
|
|||
ben weer wat verder gevorderd met de golf.
heb de motorkap straks gemaakt en is klaar om te gaan spuiten, maar de hele auto ga ik doen. zou ik hem weer in de originele kleur spuiten of een andere bestaande volkswagen kleur. wat kost zo iets bij een spuiterij om te doen of zou je de gehele auto ook zelf kunnen spuiten heb zelf wel een spuitpistol. hier even wat foto's De nieuwe stoelen
Golf 1979 1.6 polo sedan 1991 1.0 Sold Last edited by vw_michael : 22-11-2010 at 14:10. |
|
||||
|
||||
Als je de auto netjes wil maken dan moet je hem niet zelf gaan spuiten. Een spuitpistool is wel leuk, maar er komt toch wel het een en ander bij kijken.
Je moet de lak op een juiste manier en juiste dikte aanbrengen in meerdere lagen en daarna ook nog blanke lak spuiten. Je hebt een goede compressor nodig met voldoende druk en een vocht- en olieafscheider en als je het het niet in een spuitcabine doet dan is de kans zeer groot dat je allemaal stofdeeltjes in de lak krijgt. Maar het ligt er natuurlijk aan wat je met de auto wil. Je kunt het natuurlijk best zelf doen. Als de auto helemaal strak is gemaakt denk ik dat het bij de spuiter zo'n 1500 tot 2000 Euro zal kosten, maar dat is grofweg een inschatting. Moet zelf nog offertes gaan opvragen. Voordat die motorkap klaar is om te spuiten zul je hem toch eerst helemaal moeten schuren in de juiste stappen. Alleen de slechte plekken schuren en primeren is niet voldoende. Succes verder met je project.
|
||||
|
||||
Dat schuurt wel prettiger met zo'n blaadje onder de ruitenwisser zeker |
|
||||
|
||||
Dat is om het waterproof schuurpapier niet te laten opdrogen.....kwijl kwijl...
|
|||
|
|||
moet wel wat decoratie hebben in de schuur:P
ben nu verder gegaan met die isolatie in de waterbak waar ik ook nodig aan moet lassen net als bij het raam. zal dat zo snel mogelijk laten doen zodat ik verder kan met de rest. want de schuur die wij huren mogen wij namelijk zelf niet lassen wat best wel vervelend is.
|
||||
|
||||
Leuk D.I.Y projectje, is vast wel iets leuks van te maken!
Veel plezier ermee, ook met de blaadjes. |
|
|||
|
|||
Update 6-1-2011
ben verder gevorderd met de golf. ben me maar meer gaan richten op het las werk. heb de gehele waterbak kaal gehaald en daar moesten 2 plaatjes in gelast worden wat nu klaar is. er is een inlas deel besteld voor het de roest schade onder het raam. ben begonnen de binnen schermen kaal te halen want die wil ik in de zinkpray hebben en daarna na anti steen slag laag. maar welke kan ik het beste pakken want er zijn nog al wat soorten? foto 's volgen nog maar wacht nog op een goeie camera die ik vanaavond pas tot mijn beschikking heb.
|
|||
|
|||
mooi kaal binnen scherm waterbak gelast stukje langs de dorpel en een klein plaatje naast de balk die onder de vloer loopt rotte stuk bij het raam eruit gehaald mijn nieuwe koplampen even erin gezet