|
||||
|
||||
Kofferbakslot
Gister de mk2 opgehaald. Vandaag mee bezig geweest qua schoonmaken e.d.
Kwam ik erachter dat de kofferbak niet op slot was al die tijd. Wilde 'm dus op slot draaien, lukte het niet.... Krijg de sleutel niet naar links/rechts gedraaid. Heb de vorige eigenaar gebeld (althans, die persoon verkocht m door voor iemand) en die dacht dat ie altijd gewerkt had. Nou weet ik niet precies hoe het mechanisme werkt, of dat er een anders slot inzit ofzo. Iemand dit toevallig ooit al eens gehad? Of zou ik er een ander kofferbakslot in moeten gooien met bijpassende sleutel? Grt. René PS. zal morgen wel ff een topic plaatsen omtrent ons Golfje |
|
||||
|
||||
je kunt ook even het cilindertje eruit halen en pas vijlen/slijpen,mocht de sleutel er niet bij horen....
|
||||
|
||||
is een golfkwaaltje volgens mij dat het slot stroef werkt. ik heb 2 mk2's gehad die dat ook hadden..
ik heb toen een busje slotspray gebruikt en toen ging het beter
'68 T2a '86 Golf 2 1.3C Ex: '87 Golf 2 1.3CL '86 Golf 2 1.3C '00 Golf 4 1.6 16V '00 Beetle 2.0 US '85 Golf 2 1.6C Automatic '77 Golf 1 1.1 '72 Kever 1200 '76 T2b 2.0 '04 Golf 5 1.6FSI '04 Audi A3 Sportback '05 Audi A4 Avant |
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe bedoel je dat? "pas" vijlen/slijpen? Hoe kan je dat cilindertje eruit halen? @vwfreak; ik heb er ook al kruipolie ingespoten, maar had niet veel nut Thx alvast! Rene |
|
||||
|
||||
Denk dat er gewoon een ander slot inzit, en dat de verkoper dit is 'vergeten' :P Even een goede cylinder bestellen bij de dealer, sleutelnummer staat op de binnenzijde van je linkerdeurklink.
|
|
||||
|
||||
Quote:
linker deurklink die aan de binnenzijde van de deur zit of aan de buitenzijde? Grt. |
|
||||
|
||||
Buitenzijde, dus diegene waar de bus / slotcilinder in zit.
|
||||
|
||||
Quote:
Logisch Is dat ding van buitenaf snel los te schroeven? |
|
||||
|
||||
Effe het chromen sierstripje er af wippen, en de schroef die je daaronder vindt los schroeven.
Op de kopse kant van de deur zit ook nog een schroef, net boven het slot van de deur zelf. Beide zijn het kruiskopjes. Als ze beide los zijn moet je de klink er zo uit kunnen pakken door hem wat te kantelen en draaien.
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk, daar heb ik wat aan Ga ik morgen ff nakijken, cheers! |
|
||||
|
||||
Heb het er ff afgehaald, cilinder eruit maar op de cilinder zelf staat niks. Op het draaiend gedeelte wat je boven op de cilinder schroeft (dat met dat vierkantje) staat wel een 191 ... nummer.
Op de hendel zelf staat ook een 191.... nummer. Is het eerst genoemde nummer? Of moet ik helemaal ergens anders naar kijken? Grt. Rene |
|
||||
|
||||
Dat je kofferbakslot niet open wil kan ook aan een versleten sleutel liggen, bij mijn mk2 wilde die alleen open met de originele sleutel, met een gekopierde wilde hij dat niet.
Het is ook een beetje friemelen met de sleutel, soms wil die dan nog wel dicht/open. |
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is een originele sleutel, maar hij beweegt geen milimeter naar links/rechts. Ik neig sterk naar het idee dat er daar een ander slot in zit. Ik vind het zelf ook niet zo erg om er een ander slot in te zetten, dat ik de kofferbak open moet doen met een andere sleutel. Als het maar op slot kan, ik kan zo nog geen audio inbouwen namelijk |
|
||||
|
||||
Quote:
cilindertje eruit,sleutel erinsteken en alle uitstekende pinnetjes afvijlen,zodat het geheel weer glad is(met sleutel erin).........
|
||||
|
||||
Quote:
19... is een onderdeelnummer, dat is t niet. Maak m eens goed schoon anders? |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat kan ik ook nog wel eens proberen. Je weet het maar nooit. @Arne; zal ik ook eens ff proberen. Heb wel naar de cilinder gekeken, maar zag niet zo 1-2-3 een getal staan. Maar goed, ik weet ook niet uit hoeveel cijfers zo'n getal behoort te bestaan? Grt. |
|
||||
|
||||
4cijferig, staat op de pal:
|
|
|||
|
|||
En wat als de andere verwisselt zijn en de koffer de orginele is???
|
|
||||
|
||||
Quote:
lol ik kan beter cilinders zien te regelen voor de deuren, tankklep en kofferbak. dan heb ik alleen het contactslot wat een andere sleutel nodig heeft....maakt me ook niet zoveel uit |
|
||||
|
||||
Quote:
Als de deuren, tankklep en contact nu dezelfde sleutel is, zou ik persoonlijk een nieuwe passende cylinder halen voor de koffer, dan is het rondom nog steeds dezelfde sleutel, verschillende sleutels is imo erg irritant. |